Hypermobile ledd

5 prinsesser

Glad i forumet
Har alltid hatt det..Hofter,fingre,hånlegg og kne.
Men siste åra har jeg vert plaga av mye smerter i ledda...Det knekker og knaser og nettene blir det lite søvn.
Andre med samme problemer som kan gi meg tips og råd??????
Fastlegen min er lite til hjelp[:-]

Har det sånn jeg også, men har fibromyalgi i tillegg da så vet ikke om smertene er i selve leddet eller muskler rundt[8D] Varmebasseng, stretchingøvelser og gode sko er vel egentlig det eneste som funker greit. Og en Ibux/Paracet når det blir for ille... Var kanskje ikke mye hjelp men[8|]

ORIGINAL: frøken plaske

Har det sånn jeg også, men har fibromyalgi i tillegg da så vet ikke om smertene er i selve leddet eller muskler rundt[8D] Varmebasseng, stretchingøvelser og gode sko er vel egentlig det eneste som funker greit. Og en Ibux/Paracet når det blir for ille... Var kanskje ikke mye hjelp men[8|]
Tusen takk for svar..Varmebaseng har jeg ikke tenkt på.Bør vel helst skifta fastlege først og fremst.Er lei av å ha vondt.

Jeg har eds hypermobilitet syndrom.
Har du sjekket deg for dette?
Jeg har enormt mye smerter i leddene og veldig lite søvn.
Det siste året har jeg jobbet hardt med meg selv for å klare å jobbe igjen.
Jeg har snudd døgn rytmen min, må stå opp klokken åtte. Prøve å legge meg til normale tider. (sklir litt ut i blandt,)
Jeg har også fått faste rutiner på matspising. Jeg har mellom 4-5 måltider om dagen.
Jeg prøver å få godt turer på ulent terreng (skogen) 2 ganger i uken.
Og hver gang smertene kommer for fullt så tar jeg på meg de gode skoene mine tar med meg bikkja i skogen. Dette hjelper der og da.
Så er det kjempe fint med basseng trening. Viktig å trene balansen din, for den blir dårlig når man har mye smerter.
Men jeg har alltid hatt smerter, når jeg var litt over to år spurte jeg mamma om hun kunne gå på butikken å kjøpe nye bein til meg, fordi jeg hadde var ikke noe tess..

Jeg har også hypermobile ledd, men jeg knaser ikke. Men det kommer kanskje etterhvert...
Det eneste jeg egentlig merker det på er at jeg kan legge føttene oppå hodet/i munnen osv. Og bøye albuene litt feil vei samtidig som jeg vrir armen litt for langt rundt[8D] Det ser gæærnt ut...

Jeg har ikke noe svar til deg desverre, men bytt i hvertfall lege. Legen burde jo faktisk gjøre sitt beste for å hjelpe deg hvis du har vondt.

Jeg har knekke-ankler, og fingrene mine er helt på bærtur [8D] har aldri fått noen diagnose på det, heller ikke vondt da (enda)
Håper du finner en lege som tar deg på alvor. Skal ikke gå til sånn [&o]

ORIGINAL: søteste

Jeg har snudd døgn rytmen min, må stå opp klokken åtte. Prøve å legge meg til normale tider. (sklir litt ut i blandt,)
Jeg har også fått faste rutiner på matspising. Jeg har mellom 4-5 måltider om dagen.
Og hver gang smertene kommer for fullt så tar jeg på meg de gode skoene mine tar med meg bikkja i skogen. Dette hjelper der og da.
Så er det kjempe fint med basseng trening. Viktig å trene balansen din, for den blir dårlig når man har mye smerter.
Men jeg har alltid hatt smerter, når jeg var litt over to år spurte jeg mamma om hun kunne gå på butikken å kjøpe nye bein til meg, fordi jeg hadde var ikke noe tess..
Jeg har lest om eds og mye sier at det er det jeg burde blitt utredet for.Har gummihud og.Det og hypermobile ledd var visst typiske tegn[:-]Jeg trener pilates..Annen trening er jeg ødelaggd av etterpå.

ORIGINAL: Miriel

Jeg har også hypermobile ledd, men jeg knaser ikke. Men det kommer kanskje etterhvert...
Det eneste jeg egentlig merker det på er at jeg kan legge føttene oppå hodet/i munnen osv. Og bøye albuene litt feil vei samtidig som jeg vrir armen litt for langt rundt[8D] Det ser gæærnt ut...

Jeg har ikke noe svar til deg desverre, men bytt i hvertfall lege. Legen burde jo faktisk gjøre sitt beste for å hjelpe deg hvis du har vondt.
Kjenner til dette ja...[:-] Akuratt som om ledda lever sine egne liv.

ORIGINAL: _Nanne_

Jeg har knekke-ankler, og fingrene mine er helt på bærtur [8D] har aldri fått noen diagnose på det, heller ikke vondt da (enda)
Håper du finner en lege som tar deg på alvor. Skal ikke gå til sånn [&o]
Takk.Får finne ut hvilke leger som er ledig og bytta kjappt.

jeg har ikke hypermobile, men mobile...
Jeg har leddproblemer relatert til psoriasis og sjøgrens i tillegg.
Jeg prøver å spise GOD omega3 som skal hjelpe litt på ledd o.l.
Håper det kommer til å hjelpe[:D]. Men trening er også lurt.

Jeg er hypermobil, men har heldigvis ikke smerter. Det plager meg ikke i det daglige liv, men jeg kan feks. ikke ta benkpress for da detter skulderen ut av ledd [&:]

ORIGINAL: Vesle Helmine!

ORIGINAL: 5 prinsesser

Jeg har lest om eds og mye sier at det er det jeg burde blitt utredet for.Har gummihud og.Det og hypermobile ledd var visst typiske tegn[:-]Jeg trener pilates..Annen trening er jeg ødelaggd av etterpå.

Jeg trente også Pilates en stund. Følte meg skikkelig god på det.Naturtalent faktisk, for jeg var jo så bevegelig hehe! Men leste et sted at det ikke var bra for oss med hypermobile ledd????
Det var ikke det nei[:-][8D] Ana jeg ingenting om...Men igrunnen så er jo det logisk.Har ikke tenkt på det.Holdt på med turn i mangen år før...Følte meg som et skikkelig naturtalent der.Splittspagat uten oppvarming var ganske kult å få til da.Har du eds i fammilien din?Leste at det var arvelig..

Jeg trente også Pilates en stund. Følte meg skikkelig god på det.Naturtalent faktisk, for jeg var jo så bevegelig hehe! Men leste et sted at det ikke var bra for oss med hypermobile ledd????
Det var ikke det nei[:-][8D] Ana jeg ingenting om...Men igrunnen så er jo det logisk.Har ikke tenkt på det.Holdt på med turn i mangen år før...Følte meg som et skikkelig naturtalent der.Splittspagat uten oppvarming var ganske kult å få til da.Har du eds i fammilien din?Leste at det var arvelig..

Ja ja, samme gjorde jeg :-) Husker en gang, jeg sprakk i baken faktisk.... det var ikke så godt haha!
Farmor var hypermobil [:)]  Så kan nok ha noe for seg. Ungene mine er ganske fleksible de også, sitter som små frosker på gulvet uten problemer. Sønnen min kan sitte på knærne, å presse føttene ut, så det blir en 90graders vinkel. Det gjorde jeg også som liten Nå orker jeg ikke å prøve [:)]
Auuu...det hørtes ikke godt ut.Satt og sånn da jeg var liten.Det gjør 2 av mine barn og.Våkner ofte om nettene jeg med kneet oppi tryne[:-]Kansje derfor jeg har mest smerter på nettene

Ja å være hypermobil er noe av det de ser på mest, så er det jo utredning av hjerte og slike tingen også.
Den er super arvelig, den er 50% arvelig til hvert barn.
I min familie så har jeg det, min søster, mitt tante barn, min tremelling og mammas ene søsken barn.
Jeg kan fortsatt sitt slik påå gulvet som dere beskrev det er behagelig sitte stilling[:D]
Man skal IKKE bøye leddene uten for sine posisjoner, man skal aldri tøye for å bli mykere da kommer smertene.
Jeg gikk i rg når jeg var liten var jo ett naturlig talent, som satt med stol på hver sin side av beina mine, med rompa i gulvet.
Vet jo nå at dette har antagelivis gjort meg verre.
Det er vanskelig å bli utredes for eds om man ikke har noen i slekten som har det, men kjemp. Bytt lege!
Jeg og min søster byttet legen å til slutt ble vi lagt inn på sunnås sykehus. I en alder av 26 år fikk jeg en diagnose. For enn lettelse!

Back
Topp