Hypermesis

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Nå er jeg hjemme etter sykehusopphold nr 2 og føler meg egentlig ikke så veldig bra. Largactil intravenøst er det beste og i tablettform ikke like bra. Får 60mg om dagen men er mye svimmel og føler meg ikke spesiellt bra. Noen andre som har fått annen behandling? Eller som har fått ting til å fungere?

ORIGINAL: Ivara

Dytter for deg og håper noen kan svare.

God bedring [:)]

Tusen takk for svar. På sykehuset blir jeg ganske bra med intravenøst og får i meg mat og er i ganske grei form. Men når jeg bytter fra largactil intravenøst og til largactil tabletter endrer formen seg. Jeg er ikke så veldig kvalm nå, men skikkelig svimmel. Holder på å besvime hver gang jeg reiser meg og går litt. Blir til at jeg kroker meg og krabber rundt det jeg absolutt må. Helt grusomt.

Jeg har liksom et liv jeg skulle ha ordnet litt med på siden av også. Har valper på 1 uke som om ikke så mange ukene krever sosialisering og mye mer stell enn hva de krever i dag. Jeg blir rimelig stressa bare av tanken.

I tillegg har jeg ikke tenkt på at ADHD'n min gjør at jeg kan reagere annerledes på medisiner enn andre også. Largactiltablettene er vel egentlig mot noe annet enn kvalme i utgangspunktet også.

har hatt utallige opphold på sykehus i 4 av 5 sv.skap pga ekstrem hyperemesis..fikk esucos...funka som bare det.

kan noen frklare kort hva hypermesis er? hyper kvalme?[8|]

ORIGINAL: Sommermamma =)

kan noen frklare kort hva hypermesis er? hyper kvalme?[8|]

ekstrem svangerskapskvalme...

Ønsker deg masse god bedring, og håper på at du blir bedre snart[:)]

Heisann! Vet akkurat hvordan du har det. Ikke noe godt.[:(][:'(]
Rett før jeg skulle få sonde prøvde de zofran på meg. (Gis til cellegift pasienter) Det hjalp veldig mye. Fikk det i uke 10.
Var kvalm og svimmel gjennom hele svangerskapet, men zofranen gjorde at jeg ikke kastet opp i det minste.. Klarte å slutte på den i uke 36.
Håper du blir bedre snart.[:)]
Trøsteklemmer.

esucos
ORIGINAL: lctj

har hatt utallige opphold på sykehus i 4 av 5 sv.skap pga ekstrem hyperemesis..fikk esucos...funka som bare det.

Hva er esucos?

esucos e en medisin (google på den)
egentli en antipsykose medisin,men med en sterkt kvalmedempende effekt.
tretthet e desverre ei bivirkning...og legene lurer litt på om den er grunnen til at ene barnet vårt har nedsatt nyrefunksjon.
men for å si det sånn...ja,den var verdt det!!!

ORIGINAL: lctj

esucos e en medisin (google på den)
egentli en antipsykose medisin,men med en sterkt kvalmedempende effekt.
tretthet e desverre ei bivirkning...og legene lurer litt på om den er grunnen til at ene barnet vårt har nedsatt nyrefunksjon.
men for å si det sånn...ja,den var verdt det!!!

Largactil eller Chlorpromazine som er tablett versjonen av medisinen er vel også en antipsykose medisin på et eller annet vis. Skal høre med legen om jeg bør fortsette med den eller kanskje prøve noe annet i stedet. Jeg er virkelig så lei av å være svimmel. Har du pakningsvedlegget på Esucos? Om du kunne lest på bivirkninger om den kan gi lavere blodtrykk. For det er mitt største problem akuratt nå. Skal iallefall lufte det for legen etterpå.

*dytte* Har snakket med ansvarlig lege på sykehuset og jeg får ikke noe annet enn largactil. 

Back
Topp