Hypermesis og sykemelding

Bkno9118510

Betatt av forumet
For dere med hypermesis!
Jeg hadde alvorlig hypermesis i forrige svangerskap, kastet opp 10-20 til 5-6 mnd, men fikk spist etter Kl 12-13 så ble aldri innlagt:) Denne gangen begynte kvalmen i uke 4, det er ikke like ille, brekker meg og kaster opp en 3-4 ganger hver om dagen, men det er jo nok til å føle seg dritt og bli veldig sliten av. Pluss endel kvalme selvfølgelig resten av dagen. Har dere sykemeldt dere? Jeg var sykemeldt 40% sist gang, synes det var altfor lite mtp. Hvor ille det var, men nå har jeg en liten gutt ekstra og har fått høyt blodtrykk av kvalme/støttemedisiner osv.
Så ja, sykemelding?

Absolutt innafor med sykemelding! Snakk med legen. Jeg har vært gradert sykemeldt i alle mine svangerskap. Hvor mye du trenger, må du selv kjenne på. Går jo også an å endre underveis. Får du forresten kvalmestillende?

For dere med hypermesis!
Jeg hadde alvorlig hypermesis i forrige svangerskap, kastet opp 10-20 til 5-6 mnd, men fikk spist etter Kl 12-13 så ble aldri innlagt:) Denne gangen begynte kvalmen i uke 4, det er ikke like ille, brekker meg og kaster opp en 3-4 ganger hver om dagen, men det er jo nok til å føle seg dritt og bli veldig sliten av. Pluss endel kvalme selvfølgelig resten av dagen. Har dere sykemeldt dere? Jeg var sykemeldt 40% sist gang, synes det var altfor lite mtp. Hvor ille det var, men nå har jeg en liten gutt ekstra og har fått høyt blodtrykk av kvalme/støttemedisiner osv.
Så ja, sykemelding?
Jeg er i samme situasjon på deg, og jeg fungerer ikke til noen ting, så sykmelding var en selvfølge!

60% akkurat nå, fordi det passer ut med at jeg kan gjøre noen timer support fra senga. Men optimalt hadde jeg vært 100% sykmeldt nå. Men det er bare min situasjon som gjorde at jeg ønsket å prøve å gjennomføre akkurat de timene. Får se om jeg klarer det uka som kommer!

Jeg var 70% sykemeldt, men hadde jeg hatt barn fra før eller opplevd det igjen ville jeg gått mye raskere til 100%. Tenker man skal orke livet sitt først, og jobben så. God bedring ❤️

Back
Topp