Hypermesis gravidarum

frøkenlulla

Blir kjent med forumet
Hei dere! Er det noen av dere som har hatt flere svangerskap med hypermesis gravidarum?
Hvilken uke begynte dere å merke kvalmen komme?
Har hatt 2 svangerskap med dette, men husker ikke hvilken uke jeg fikk det i sist. Gruer meg en del....

Uff, det må være det verste altså! Jeg er sykemeldt pga kvalme og fikk kvalmestillende, men ble bedre etter å ha lagt på sofaen i noen dager. Håper jeg kan holde det i sjakk med tilstrekkelig hvile! Men trodde jeg skulle dø da det stod på som verst! Omgangssjuka er jo over på et par dager, men dette kan jo pågå i ukes om ikke månedsvis! Forrige graviditet ble jeg kvalm fra ca uke 7, men da var jeg ikke i nærheten av som nå. Nå startet det halvveis uti uke 5. Håper du blir litt mildere rammet denne gangen!

Sist ble jeg kvalm i uke 6. Men fra uke 8 var det stadig mer oppkast og endte med innleggelser og væskebehandling. Uke 17 var jeg bedre igjen. Håper du slipper denne gang!

Jeg fikk det i mitt svangerskap sistZ begynte så smått i uke 6, og i uke 8 lå jeg rett ut med sykmelding og det hele. Jeg var sykmeldt ut svangerskapet, den ene overtok det andre. Jeg håper rett og slett at jeg kan få være heldigere denne gangen. Det å få være i arbeid og være tilstede for jenta vår, det er et ønske.

Det håper jeg også!
Husker ikke helt når jeg begynte med oppkast, men det var før uke 8 og kastet opp flere ganger daglig kastet opp bare jeg fikk en tskje med vann tilogmed. Var ikke like dårlig hele tiden men kastet opp hver eneste dag i hele svangerskapet. Sjansen for å slippe det denne gangen er nok utrolig liten, så prøver å manne meg opp nå er uke 5+5. Så den vil nok komme snikende snart vil jeg tro.

Jeg har hatt det med alle 3.. og får det nok denne gangen også Førstemann var værst, da begynte det i uke 4-5.. med de andre begynte det mellom uke 6-8 denne gangen begynte det også i uke 6-7

Back
Topp