hyperemesis

Førstegangsgravid23

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Hei, bare lurte på om det er flere her med hyperemesis? Evt om noen har hatt det tidligere? Blir det bedre?
Er så lei av å kaste opp og være kvalm… Duger ikke til noe i hverdagen…

Ja, har hatt det i alle mine 4 svangerskap. Var verst mellom uke 6-12, da var jeg sykemeldt, men fortsette å kaste opp noen ganger daglig frem til uke 17. Nå har jeg ikke kastet opp noe mer, bare småkvalm innimellom. Så er mye bedre nå.

Jeg fikk det fra rett før uke 6 var sengeliggende i 6 uker, kom meg litt mer på bena etter sykehusinnleggelse med væskebehandling og kvalmedempende medikamenter.
Var fortsatt ikke oppegående, mye kvalm og oppkast men klarte å holde på mere mat og drikke, så orket å sitte mere oppreist, føre en samtale og ha på TV.
Siste to ukene har jeg gradvis blitt kvitt oppkast og er mindre kvalm. Får fortsatt bølger med kvalme, men spyr ikke. Startet å jobbe bittelitt denne uka da det var helt krise der. Vært redd for hvordan det ville gå, men kjente at det var godt for kropp og hode selv om jeg kom til et kaos som må ryddes opp i.
Er nå 18+1 så krysser fingrene for at jeg kan begynne å leve litt igjen nå:D bruker fortsatt Zofran ved behov for å unngå oppkast og redusere kvalme, men fungerer mye bedre.

Tusen takk for svar! :Heartred Da virker det som det er lys i enden av tunnelen for meg også! Har vært innlagt tidligere og skal legges inn igjen i morgen.. er 15+1 uker på vei nå. Jeg har ikke jobbet på ca 8 uker. Har gått ned litt over 10 kilo. Så hadde virkelig håpt det kunne snudd for meg snart. Er så lei av å føle meg elendig og heller ikke strekke til da jeg kun er sengeliggende…

Tusen takk for svar! :Heartred Da virker det som det er lys i enden av tunnelen for meg også! Har vært innlagt tidligere og skal legges inn igjen i morgen.. er 15+1 uker på vei nå. Jeg har ikke jobbet på ca 8 uker. Har gått ned litt over 10 kilo. Så hadde virkelig håpt det kunne snudd for meg snart. Er så lei av å føle meg elendig og heller ikke strekke til da jeg kun er sengeliggende…
Håper kvalmen din er over nå!:Heartred

Selv har jeg slitt med kvalme hele svangerskapet, ble bedre etter uke 20, men må fortsatt ta kvalmestillende hver dag for å ikke kaste opp (er i uke 29 nå).. Er slettes ikke gøy, jeg er heldigvis ganske bra så lenge jeg tar postafen, kan bare bli litt småkvalm til tider.

Håper kvalmen din er over nå!:Heartred

Selv har jeg slitt med kvalme hele svangerskapet, ble bedre etter uke 20, men må fortsatt ta kvalmestillende hver dag for å ikke kaste opp (er i uke 29 nå).. Er slettes ikke gøy, jeg er heldigvis ganske bra så lenge jeg tar postafen, kan bare bli litt småkvalm til tider.
Jeg er fortsatt kvalm 24/7, men spyr mindre enn tidligere. Har vært innlagt flere ganger.. Har nøye oppfølging fra sykehuset mtp babyen, den har vært litt liten de siste gangene, så har stresset litt over det, men de sier jeg ikke skal bekymre meg så må stole på det.
Hvordan fungerer du i hverdagen? Er du på jobb? Sosial? El.
Du er heldig at kvalmestillende hjelper deg, funker ikke på meg :p

Back
Topp