Hyperemesis

Anna84

Andre møte med forumet
Er det flere med hyperemesis her? Eller har du kanskje hatt det tidligere? Ga det seg på noe tidspunkt under svangerskapet? Jeg synes det er så tøft å være så syk, selv om det bare har vart en måned ca foreløpig. Håper å høre noen gladhistorier hvor det ga seg eller ble mye bedre relativt tidlig i svangerskapet:)

Åjj, må være ordentlig tøft for deg! En måned er ikke "bare"! Håper virkelig du holder motet oppe til det roer seg. Heier på deg

Jeg er også veldig dårlig. Mye dårligere enn jeg har vært i de andre svangerskapene. Jeg klarer ikke gjøre noe uten at jeg blir kvalm eller svimmel, og ligger mye nede. Ingen ting av mat frister. Jeg brekker meg endel, og har bøtta ved siden av senga, men spyr heldigvis ikke så mye. Blir kvalm av å se på tv, men harhørt endel lydbok da. Håper det snart går over :confused:

Samme her, hverdagen har blitt kjempe tøff.. er konstant kvalm/svimmel/uvel, kaster opp en god del. Jeg blir kvalm av ting og, eller av å tenke på de tingene som gjør meg kvalm.... Regner med at det er ikke 'ekte' hyperemesis da jeg likevel får i meg en del mat og drikke, men det er uansett ekstremt slitsomt og håper at det gir seg snart.
Føler med alle dere :Heartpink

Føler med dere andre som er dårlige. Det er så grusomt. Vi får krysse fingrene for at det går raskt over!

Hadde hyperemesis forrige svangerskap og var over 10 kg i minus ved fødsel. Da kastet jeg mye opp. Denne gangen er jeg konstant kvalm men klarer spise og kaster ikke opp hver dag. Er likevel kvalm over 6 timer i døgnet. Nå har jeg begynt med medisiner men føler desverre ikke det tar kvalmen men bare oppkastet.

Første svangerskap var jeg mye kvalm, en del oppkast men ga seg rundt uke 12. Hadde hyperemesis i mitt andre svangerskap, helt slått ut, og da ble det bedre når jeg rundet 17 uker. Men jeg måtte jobbe 50% hele svangerskapet, ellers kom det tilbake. Med firetimers dager max så klarte jeg å holde det i sjakk. Denne gangen kom kvalmen ved 6+5, og jeg fikk umiddelbart 50% sykemelding. Føler det går ganske bra nå, sålenge jeg ikke «glemmer» å ta det veldig rolig. Hvis jeg f.eks både dusjer og setter i oppvaskmaskinen samme formiddag blir det for mye Men håper det går bedre og raskere over denne gang enn forrige. Har iallfall lært meg at gradert sykemelding er en god ide, særlig om man har andre barn å ta seg av. Håper du kommer deg raskt ❤️

Back
Topp