Hyperemesis

Pisil

Gift med forumet
Sommerfuglene 2017
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Jeg nærmer meg 12 uker nå og de siste ti ukene har jeg tviholdt på håpet om at det vil bli bedre etter 12 uker. Men det virker bare å bli verre :(

Jeg er ut og inn på KK for væskebehandling, går på en cocktail av kvalmestillende og føler meg så motløs når legene sier at det kan gå helt opp til 16 uker før jeg kjenner bedring. Siden jeg har vært og er så dårlig (siden uke 2), måtte jeg ikke bli overrasket om jeg var blant den ene prosenten som er dårlig løpet ut.

Håper noen som har slitt med det samme kan si at de ble bedre etterhvert som ukene gikk? Jeg trenger et halmstrå å gripe fast i, alt kjennes håpløst ut om dagen.

Jeg nærmer meg 12 uker nå og de siste ti ukene har jeg tviholdt på håpet om at det vil bli bedre etter 12 uker. Men det virker bare å bli verre :(

Jeg er ut og inn på KK for væskebehandling, går på en cocktail av kvalmestillende og føler meg så motløs når legene sier at det kan gå helt opp til 16 uker før jeg kjenner bedring. Siden jeg har vært og er så dårlig (siden uke 2), måtte jeg ikke bli overrasket om jeg var blant den ene prosenten som er dårlig løpet ut.

Håper noen som har slitt med det samme kan si at de ble bedre etterhvert som ukene gikk? Jeg trenger et halmstrå å gripe fast i, alt kjennes håpløst ut om dagen.

Skulle så ønske jeg hadde ett fasitsvar til deg, men det har jeg dessverre ikke :(

Jeg går selv inn i uke 12 nå og jeg er forsatt dårlig. Eneste forskjellen er at dagene varierer veldig. Noen dager kaster jeg opp hele dagen, mens andre blir det med litt kvalme.

Håper du kommer deg litt etter litt og at du blir kvitt kvalmen. God bedring❤️

Sist svangerskap varte det til rett over 20 uker for meg. Spydde svært lite, men var likevel konstant kvalm og hadde influensafølelse hele dagen. Det er ikke om en spyr eller ikke som avgjør hvor dårlig en føler seg.
Denne gangen har det vært enda verre, og jeg har måttet få væskebehandling jeg også. Jeg spyr ikke hver dag heldigvis, men noen dager gjør jeg det. Synes det er verre å gå hele dagen å kjenne at en må spy, men ingenting kommer opp.. det blir utallige turer på do med falsk alarm.. slitsomt!

Skulle ønske jeg kunne fortelle deg at det kommer til å gå bort når som helst, men er ikke særlig optimistisk selv.. er 11+3 i dag..

Vit at du er ikke alene.. det er grusomt å gå gjennom dette uansett!

Ikke mye oppløftene jeg har å komme med, men det gir seg jo tilslutt. Er vi heldige blir det nå rundt uke 12... :)

Krysser selv fingrene for at dette skal gi seg ved 12-14 uker (er i uke 10 nå...).. sist svangerskap var jeg en av de uheldige i 1%.. så da satser jeg på at jeg slipper denne gangen ;-) Krysser fingrene for deg også.. sjansen er jo faktisk veldig stor for at det gir seg! Hold ut :-*

Forrige svangerskap ga det seg med meg når jeg var rundt 20 uker, men det avtok gradvis :)

Æsj, grusomt. I mitt andre svangerskap fikk jeg ekstrem hyperemesis og kastet opp ALT fra uke 5-6 og til fødsel. Gikk ned 15 kg totalt. Var ukentlig på sykehus for væske og kvalmestillende, og det hjalp i 1-2 dager.

Det var det jævligste jeg har vært med på.

Men svangerskap nr tre var ikke slik, og håper ikke dette blir slik heller.

Vet ikke om jeg har noen trøst til deg i grunn. Men min historie er jo noe å forberede seg på, for mange som har hatt det slik, dessverre.

Jeg synes det er så beundringsverdig og at dere er så tøffe damer! :gen053 Som går igjennom dette på ny, mange av dere, til tross for hva dere har vært igjennom tidligere. Jeg føler meg supersvak i disse dager, som om det å være gravid ikke er noe for meg. Jeg er så utrolig dårlig største delen av døgnet, med bare få øyeblikks lyspunkt, og jeg holder på å gå på veggen av å være konstant kvalm OG kaste opp en god del. Vet det kunne ha vært verre, vet damer har vært igjennom dette siden årenes løp. Men det føles ikke som en trøst for min del når jeg står oppi det nå. Og jeg har ikke lyst til å sutre, men ja - jeg synes det er helt uutholdelig om dagene. Senest i dag tenkte jeg, som vanligvis ikke bryr meg så mye om religion o.l. - "pokkers Eva, som måtte friste med det jæv*$% eplet til Adam og lot oss få dette som straff! Ikke nok med mensen og alt det fører med seg en gang i måneden i årevis, men også graviditet med alle drittsymptomene og den grusomme fødselen. Og alt det der straffes vi kvinnfolk med pga. et eple!!!" :smiley-angry019

Håper alle blir bedre på null komma niks!

Tusen takk for at dere deler deres erfaringer, setter stor pris på det :)

De siste to dagene har jeg faktisk følt en ørliten bedring i form av at jeg faktisk har en slags sultfølelse igjen (etter ti uker uten!). Jeg aner ikke om det er litt psykisk, for på lørdag kveld var vi på UL og der stod alt bra til og jeg ble flyttet fram, så i dag er jeg 12+4. Jeg ble så lettet og glad da vi så en veldig aktiv rakker på skjermen! Håper denne bedringen fortsetter så jeg kan slutte med væskebehandling snart og den overhengende faren for sondenæring.

Masse god bedring til dere andre som også sliter med kvalme og alskens symptomer! Det er godt å vite at vi er flere, selv om jeg ikke unner noen dette herket her!

Back
Topp