Hyperemesis

ivfbabyjuni2017

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
er det flere her inne som har det nå, eller har hatt det tidligere?
Jeg hadde det fra uke 6 eller 7 sist gang.
Varte helt til jeg var noen å 20 uker.

Nå har jeg vært slått ut av bihulebetennelse først, og når den endelig ga seg tok kvalmen og "influnensafølelsen" totalt over.
Jeg tenkte jeg skulle gjøre det jeg kunne denne helgen for å komme meg ovanpå igjen, men jeg forstod at det går jo ikke når jeg våknet i dag.
Jeg er som regel like dårlig fra jeg åpner øynene om morgenen (reagerer også om natta viss jeg våkner da) og til jeg legger meg om kvelden. Noen dager får jeg et par lyse punkt i små perioder utpå dagen..

Det jeg skal frem til nå er at jeg har bestemt meg for å gå til legen for sykemelding, men at jeg kanskje kan jobbe noen timer til dagen. Jeg hadde bestemt meg for å klare å unngå sykemelding denne gangen. Men når å handle klær til guttungen og handle matvarer som totalt kanskje tok to timer, var ren tortur for jeg var så dårlig, så tenker jeg at det ikke går..

Huff... synspunkter?

Sykemeld deg! Uten tvil... jeg hadde hyperemesis sist og det er ikke til å spøke med altså :( gud for en fæl opplevelse, og de som ikke har hatt det får ikke lov å ha no mening om hva man klarer/ikke klarer :p man orker absolutt ingenting annet enn å finne fram fra senga til doen for å kaste opp :p hold deg hjemme å bruk de få kreftene du har til å passe på den ungen du allerede har

Sykemeld deg! Uten tvil... jeg hadde hyperemesis sist og det er ikke til å spøke med altså :( gud for en fæl opplevelse, og de som ikke har hatt det får ikke lov å ha no mening om hva man klarer/ikke klarer :p man orker absolutt ingenting annet enn å finne fram fra senga til doen for å kaste opp :p hold deg hjemme å bruk de få kreftene du har til å passe på den ungen du allerede har
Jeg kastet lite opp faktisk, men både lege og jordmor var sikker i sin sak. Kg gikk nedover i lang tid siden jeg ikke fikk i meg mat. Det var snakk om intravenøst i slutten. Ikke en kjekk tid i det hele tatt. Savner ikke det å måtte planlegge å finne seg et glass vann...
Vil liksom ikke helt godta at det er hyperemesis som er på gang igjen nå... men jeg kjenner jo igjen følelsen dessverre.. :(

Jeg kastet lite opp faktisk, men både lege og jordmor var sikker i sin sak. Kg gikk nedover i lang tid siden jeg ikke fikk i meg mat. Det var snakk om intravenøst i slutten. Ikke en kjekk tid i det hele tatt. Savner ikke det å måtte planlegge å finne seg et glass vann...
Vil liksom ikke helt godta at det er hyperemesis som er på gang igjen nå... men jeg kjenner jo igjen følelsen dessverre.. :(
Viktig å ta det med ro fremover ellers blir kroppen bare mere sliten og da blir du hvertfall kvalm

Stakkars mannen min som må holde ut med all denne sytingen! :p
God mann da :) denne gangen er jeg ikke kvalm i det hele tatt foreløbig :( sist fikk jeg hyperemesis 6+0 og er 6+1 idag og ikke antydning engang! Tror du jeg er bekymra eller? :p hehe uff så nå syter jeg for det da

God mann da :) denne gangen er jeg ikke kvalm i det hele tatt foreløbig :( sist fikk jeg hyperemesis 6+0 og er 6+1 idag og ikke antydning engang! Tror du jeg er bekymra eller? :p hehe uff så nå syter jeg for det da
Har vært skikkelig skeptisk selv for å si det mildt!
Forsvant det hos deg ganske tidlig, eller hang det i lenge?

Har vært skikkelig skeptisk selv for å si det mildt!
Forsvant det hos deg ganske tidlig, eller hang det i lenge?
Nei hadde det frem til uke 20, eller det værste ga seg litt tidligere, men var fortsatt kvalm å kasta opp:) men ikke så ille bare

Sier bare en ting; sist gang gråt jeg når jeg ble sykemeldt for jeg hadde så dårlig samvittighet for jobben og det skjer ikke igjen. Ingen som takker deg for at du holdt ut og stod på. Tenk på deg selv og gjør det som er best for deg, og sørg for at du har det bra :) Når du kommer tilbake fra permisjon så er det ingen som husker at du var sykemeldt heller, tror jeg, da har du uansett vært borte så lenge likevel :) Kvalme er det verste som finnes, uansett om det ender med oppkast eller ikke..

Sier bare en ting; sist gang gråt jeg når jeg ble sykemeldt for jeg hadde så dårlig samvittighet for jobben og det skjer ikke igjen. Ingen som takker deg for at du holdt ut og stod på. Tenk på deg selv og gjør det som er best for deg, og sørg for at du har det bra :) Når du kommer tilbake fra permisjon så er det ingen som husker at du var sykemeldt heller, tror jeg, da har du uansett vært borte så lenge likevel :) Kvalme er det verste som finnes, uansett om det ender med oppkast eller ikke..
Takk for det! Ja, jeg har lært meg å godta at det ikke er noe jeg kan gjøre men.. gnager litt på meg likevel.
Når jeg i tillegg har fått med meg at arbeidsgiver kan få refundert fra første sykedag når det er pga svangerskap, så føler jeg meg litt råtten.. jeg har nemlig ikke planer om å informere jobben på lang tid enda. Sjefene har litt problemer med taushetsplikten kan en vel si..

Jeg hadde det sist svangerskap frem til ca. uke 17, men husker ikke helt når det startet. Er bare 4+1 nå, så krysser virkelig fingrene for at jeg slipper unna denne gangen, men er samtidig veldig forberedt på at det kommer... Sist gang kastet jeg opp flere ganger i døgnet og gikk ned 12 kg... (Hadde ikke så mye å gå på i utgangspunktet) Det er et h......! Føler med deg❤️

Jeg hadde det i forrige svangerskap.. spydde fra uke 6-39 da jeg fødte :-P er 4+6 i dag så er veldig spent på uka som kommer.. alt kjennes annerledes ut denne gangen.. så.. jeg Krysser fingrene for tiden ingen svangerskap er like ;-)

Back
Topp