Hyperemesis?

kvbaby

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har no erfaring?
Jeg er konstant kvalm og flyr å brekker meg og kaster opp ofte. Helt forferdelig. Til og med om natten våkner jeg av at jeg må kaste opp. Klarer ikke jobbe, ettersom jeg har en jobb hvor jeg står med kunder hele tiden og ikke bare kan løpe på toalettet. Hjelper litt når jeg spiser, men kun i 5-10 min etterpå før den sniker seg på igjen. Er ikke mye mat jeg klarer å tenke på uten å brekke meg heller. Har fått en time hos legen i morgen, så håper hun har noen tips som kanskje hjelper.
Men er det noen andre som har det likt her inne? Noen tips? :)

Uff da o_O Jeg har det ikke sånn men har lest om flere som sier de har fått no av legen på resept. Husker ikke helt hva det heter i farta, kanskje noen andre vet??
god bedring i hvertfall :happy:

Hei
jeg hadde hypermesis med første. Gikk ned 10kg på snaue 2mnd. Holdt ikke på noe, kaste opp, var sengeliggende. Er gravid med nr 3 nå oh har vært kvalm og brekker både på nr og og denne gangen. Det kan ikke sammenlignes med første så dette syns jeg er ...Ok.... Kjipt men ok... kaster opp ca hver dag nå, og brekker meg ofte. Prøver å spise ofte.
Vet ikle om det var noe svar. Men det er grusomt å være kvalm hele tiden.

Jeg har slitt med kvalme hele desember, er 9+3 i dag, og ikke noe særlig bedre. Kaster opp minst en gang om dagen. Jeg prøvde først postafen, men da den ikke hadde noen virkning fikk jeg afipran. Afipan funker stort sett, men ikke alltid. Er uansett redningen min.

Jeg hadde hypermesis kraftig med de to første spydde konstant å fikk heller ikke noe inn var innlagt i 3 uker når jeg var mellom 11-14 uker på vei begge gangene gikk ned 15 kg m første å 13 kg med andre mann .... Postafen og afipram er noe du kan få av legen men på meg fungerte ikke det heller for jeg fikk ikke i meg noe om helst :/ håper du slipper at det går å langt ❤️ kvalmen å oppkasten begynte på meg i dag 6+6 så håper virkelig at det ikke blir sånn denne gangen :(

Føler med dere.... Jeg er ikke kvalm enda, men de 2 sv.skapene tidligere har jeg blitt det i uke 6.. å er i dag 5+6.. så jeg går bare å "venter" på det helvettr jeg har i vente.... blir ekstremt dårlig, går ned mye i vekt, klarer ikke å holde på hverken mat eller drikke. Sist var jeg innlagt i uke 8, dehydrert og utmattet. Vi bor i ei gammel trønderlåne med jordkjeller, og når jeg er gravid kjenner jeg den lukta godt.. starter dagen med å spy! Kommer på kjøkkenet og sambo har laget seg kaffe... spy nr 2! "Å sånn går no dagan!!" Håper på et mirakel st jeg får være frisk denne gangen! :) Krysser fingrene for at det går fort over hos dere også, damer :)

Uff da o_O Jeg har det ikke sånn men har lest om flere som sier de har fått no av legen på resept. Husker ikke helt hva det heter i farta, kanskje noen andre vet??
god bedring i hvertfall :happy:
Tusen takk for svar. Skal høre med legen i dag :)

Hei
jeg hadde hypermesis med første. Gikk ned 10kg på snaue 2mnd. Holdt ikke på noe, kaste opp, var sengeliggende. Er gravid med nr 3 nå oh har vært kvalm og brekker både på nr og og denne gangen. Det kan ikke sammenlignes med første så dette syns jeg er ...Ok.... Kjipt men ok... kaster opp ca hver dag nå, og brekker meg ofte. Prøver å spise ofte.
Vet ikle om det var noe svar. Men det er grusomt å være kvalm hele tiden.
Da kan jeg hvertfall senke skuldrene litt. For jeg holder jo på litt hvertfall. Tusen takk for svar :) og god bedring videre for deg også!

Jeg har slitt med kvalme hele desember, er 9+3 i dag, og ikke noe særlig bedre. Kaster opp minst en gang om dagen. Jeg prøvde først postafen, men da den ikke hadde noen virkning fikk jeg afipran. Afipan funker stort sett, men ikke alltid. Er uansett redningen min.
Da vet jeg hvertfall at det kan finnes en redning om det ikke gir seg snart :)

Jeg hadde hypermesis kraftig med de to første spydde konstant å fikk heller ikke noe inn var innlagt i 3 uker når jeg var mellom 11-14 uker på vei begge gangene gikk ned 15 kg m første å 13 kg med andre mann .... Postafen og afipram er noe du kan få av legen men på meg fungerte ikke det heller for jeg fikk ikke i meg noe om helst :/ håper du slipper at det går å langt ❤️ kvalmen å oppkasten begynte på meg i dag 6+6 så håper virkelig at det ikke blir sånn denne gangen :(
Uff, det høres ikke noe deilig ut. Jeg krysser fingre for at du slipper det samme igjen! :)

Back
Topp