Hyperemesis + omgangssyke = anbefales IKKE! :(

Blir_mamma_til_to

Glad i forumet
Julibarna2014
Hei jenter!
Jeg har vært litt fraværende en stund, mye å gjøre sist uke med forberedelser til noen gode venners bryllup, der jeg skulle være toastmaster. Og så ble vi syke...

Natt til fredag ble jenta vår syk med omgangssyke, men hun ble heldigvis raskt bra igjen. Jeg holdt litt avstand når jeg kunne, og vi var supernøye med håndvask, klesvask osv. Bryllupet gikk sin gang på lørdagen, jeg og den andre toastmasteren hadde det kjempegøy og alt ble vellykket. :)

Natt til søndag, like etter vi kom hjem, ble både sambo og jeg dårlige... :( Han kvalm og med feber, jeg hadde høy feber og kastet opp. Siden jeg allerede sliter med kvalme ble det ekstra ille. Fikk ikke beholde noe drikke, kvalmestillende var uaktuelt - det kom også opp igjen.

Reiste til legevakta søndag ettermiddag, ble "innlagt" der i ett døgn, dehydrert og slapp. Jeg var bekymret for lille i magen, men han hadde det etter forholdene bra. Ganske aktiv til tider, sikkert pga. alle uvante lyder i magen.

Fikk tilsammen 2 liter iv. væske, 1 kvalmestillende sprøyte, 2 doser iv. kvalmestillende medisin og ble tatt masse prøver av. Snille og flinke sykepleiere passet godt på meg/ oss! Før jeg fikk reise hjem hadde jeg klart å spise/ drikke litt, og de undersøkte magen og fant fin hjerterytme. <3

Har vært mer kvalm enn vanlig etter jeg kom hjem, håper det bare er siste rest av viruset og at det gir seg snart.
Om noen klarer å avskaffe omgangssyken en gang for alle skal jeg juble høyt... :p

Høres ikke kjekt ut i det hele tatt :( Bra de tok godt vare på deg! Riktig god bedring :)

Stakkars deg da! Omgangssyke er forferdelig. Men godt du fikk god behandling på legevakta :) God bedring videre!

Takk jenter :) Tror kanskje kvalmen er litt bedre i dag. Etter hva lege og jm har erfart må jeg nok belage meg på å være kvalm lenge enda... Kunne godt ha sovet over 1 mnd eller 2! :p

Uff, masse god bedring videre! :)

Huff hørtes ikke bra ut.. Håper du blir frisk og rask snart :) God bedring :D

Tusen takk jenter :)
Fortsatt mere kvalm enn vanlig, så det henger nok litt igjen enda. En smule lei av å være sofasliter :p

Takk for det :)

Back
Topp