Hyperemesis og uteblitt kvalme

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
De to foregående svangerskap led jeg av hyperemesis og lå innlagt ca 1/3 av svangerskapet. Nå er jeg ved inngangen av uke 6 (ca) og har ikke et snev av kvalme. Tidligere har denne kommet tidlig og det er den som har avslørt graviditet (uke 3-4, nesten før uteblitt mens). Blir nesten bekymret for den uteblitte kvalmen. Kan det tyde på for lav hcg ?! Noen som har opplevd lignende ? Håper noen vet :)

Hei! Sniker fra august. Jeg hadde hyperemesis sist svangerskap og fått det nå og. Sist var jeg kvalm og spydde fra uke 4-5. Denne gang spydde jeg da samme tidspunkt, men ble først kvalm uke 6-7... Nå er jeg 10+3 og kvalmen er er for fullt for å si det sånn. Holder meg unna sykehus enda, men må ta det helt med ro og hvile mye. Sykemeldt 100%! Vær glad så lenge du slipper dette!!

Er selvsagt glad for å slippe, misforstå ikke. Blir bare bekymret for at det skal være noe galt når det uteblir helt. Kvalme (samt andre symptomer ) henger jo sammen med hcg stigning. God bedring til deg ;)

Håper du bare er "heldig" denne gangen og at kvalmen holder seg laaangt unna!! Skjønner allikevel tankegangen din ;)

Det håper jeg også ;) skal til legen i dag, så skal nevne det da.

Huff, hadde det med førstemann, men bare en mild versjon med andremann. Håper håper ikke det blir slik nå!! Til nå blir jeg bare kvalm om jeg ikke spiser.

Med førstemann ble jeg innlagt, og levde kun på chips og cola :(

Jeg hadde hyperemesis andre gang jeg var gravid fra uke 4. Denne gangen ikke før uke 6, så trenger ikke komme til samme tid:-) jordmoren min sa at noen mennesker er mer "mottakelige"for dette svineriet. Men viss det er noen trøst hadde jeg det ikke med førstemann å han er frisk og rask altså:-)

Så bra at du ikke hadde det med førstemann. Det gir håp om kanskje å slippe denne gangen , uten at noe annet er galt :)

Back
Topp