Hyperemesis Gravidarum

MotherOfDragons

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Så var det på an igjen..
begynte bare litt senere tredje gangen!
Sykehuset og legen ønsket å følge menstermin frem til oul så 9+1 ifølge den. 8+5 ifølge tul.

IMG_0620.jpeg

Full on offisielt HG svangerskap nummer 3. Ligget flat de siste 2 døgn og bare kasta opp absolutt alt (og ingenting). Legetimen i dag endte med sykehusinnleggelse.. foreløpig kun over natta også skal de vurdere på nytt i morgen.

Får væskebehandling, zofran og døgnet rundt service. Er på den beste plassen nå så får trøste meg med det! :Heartred
 

Vedlegg

  • IMG_0622.jpeg
    IMG_0622.jpeg
    166 KB · Visninger: 34
Så var det på an igjen..
begynte bare litt senere tredje gangen!
Sykehuset og legen ønsket å følge menstermin frem til oul så 9+1 ifølge den. 8+5 ifølge tul.

Vis vedlegget 408899

Full on offisielt HG svangerskap nummer 3. Ligget flat de siste 2 døgn og bare kasta opp absolutt alt (og ingenting). Legetimen i dag endte med sykehusinnleggelse.. foreløpig kun over natta også skal de vurdere på nytt i morgen.

Får væskebehandling, zofran og døgnet rundt service. Er på den beste plassen nå så får trøste meg med det! :Heartred
Er til det beste da man blir så dårlig! God bedring ❤️
 
God bedring! Jeg er i samme klubb. Iv ernæring fra uke 6-7. Håper dypt og inderlig å slippe unna denne gangen. Er i de lykkelige første ukene hvor jeg alltid tenker «dette var jo ikke så ille som jeg husket…» Hører til starten av mars24, men vet det blir en januar/februar-baby, så henger litt rundt.
 
God bedring! Jeg er i samme klubb. Iv ernæring fra uke 6-7. Håper dypt og inderlig å slippe unna denne gangen. Er i de lykkelige første ukene hvor jeg alltid tenker «dette var jo ikke så ille som jeg husket…» Hører til starten av mars24, men vet det blir en januar/februar-baby, så henger litt rundt.
Hyggelig å hilse på!
Er du poliklinisk innlagt?

Får du jobbe noe? :Heartred :hug003
 
Så var det på an igjen..
begynte bare litt senere tredje gangen!
Sykehuset og legen ønsket å følge menstermin frem til oul så 9+1 ifølge den. 8+5 ifølge tul.

Vis vedlegget 408899

Full on offisielt HG svangerskap nummer 3. Ligget flat de siste 2 døgn og bare kasta opp absolutt alt (og ingenting). Legetimen i dag endte med sykehusinnleggelse.. foreløpig kun over natta også skal de vurdere på nytt i morgen.

Får væskebehandling, zofran og døgnet rundt service. Er på den beste plassen nå så får trøste meg med det! :Heartred
Åh, stakkars :( ❤️
 
Hyggelig å hilse på!
Er du poliklinisk innlagt?

Får du jobbe noe? :Heartred :hug003
Jeg er hjemme med pleiepenger for forrigemann, så jeg har ikke en «vanlig» jobb akkurat nå.

Ikke innlagt nå. Akkurat begynt å bli kvalm. Bare 4+5 i dag. Blir henvist til sykehuset i slutten av uken, for å planlegge veien videre.
 
Så var det på an igjen..
begynte bare litt senere tredje gangen!
Sykehuset og legen ønsket å følge menstermin frem til oul så 9+1 ifølge den. 8+5 ifølge tul.

Vis vedlegget 408899

Full on offisielt HG svangerskap nummer 3. Ligget flat de siste 2 døgn og bare kasta opp absolutt alt (og ingenting). Legetimen i dag endte med sykehusinnleggelse.. foreløpig kun over natta også skal de vurdere på nytt i morgen.

Får væskebehandling, zofran og døgnet rundt service. Er på den beste plassen nå så får trøste meg med det! :Heartred
Åååh nei, så kjipt God bedring!
 
Jeg er hjemme med pleiepenger for forrigemann, så jeg har ikke en «vanlig» jobb akkurat nå.

Ikke innlagt nå. Akkurat begynt å bli kvalm. Bare 4+5 i dag. Blir henvist til sykehuset i slutten av uken, for å planlegge veien videre.
Uff.. stakkars. Så tidlig ja.
Jeg klarte å holde kvalmen i sjakk frem til søndag. Da bikket det over og ingen av «triksene» eller kvalmestillende funka lenger.

Bare send meg en melding om du trenger noen å prate med :hug003 :Heartred
 
Så var det på an igjen..
begynte bare litt senere tredje gangen!
Sykehuset og legen ønsket å følge menstermin frem til oul så 9+1 ifølge den. 8+5 ifølge tul.

Vis vedlegget 408899

Full on offisielt HG svangerskap nummer 3. Ligget flat de siste 2 døgn og bare kasta opp absolutt alt (og ingenting). Legetimen i dag endte med sykehusinnleggelse.. foreløpig kun over natta også skal de vurdere på nytt i morgen.

Får væskebehandling, zofran og døgnet rundt service. Er på den beste plassen nå så får trøste meg med det! :Heartred
Ånei!!! Det var jo det som ikke skulle skje denne gangen... Stakkars ♥️ det er så vondt det når man kaster opp fortsatt når det er "tomt"... Håper behandlingen hjelper og at du raskt føler deg litt bedre, sender mange ønskebedringer og virtuelle klemmer :hug003
 
Så var det på an igjen..
begynte bare litt senere tredje gangen!
Sykehuset og legen ønsket å følge menstermin frem til oul så 9+1 ifølge den. 8+5 ifølge tul.

Vis vedlegget 408899

Full on offisielt HG svangerskap nummer 3. Ligget flat de siste 2 døgn og bare kasta opp absolutt alt (og ingenting). Legetimen i dag endte med sykehusinnleggelse.. foreløpig kun over natta også skal de vurdere på nytt i morgen.

Får væskebehandling, zofran og døgnet rundt service. Er på den beste plassen nå så får trøste meg med det! :Heartred
Kjære deg. Du er en helt!
 
Ånei!!! Det var jo det som ikke skulle skje denne gangen... Stakkars ♥️ det er så vondt det når man kaster opp fortsatt når det er "tomt"... Håper behandlingen hjelper og at du raskt føler deg litt bedre, sender mange ønskebedringer og virtuelle klemmer :hug003
Åh, riktig god bedring. :Heartred
Håper du finner noe som får kontroll på kvalmen igjen!
Kjære deg. Du er en helt!

Tusen takk, dere er så gode her inne :sad010 :Heartred
 
En liten oppdatering:

Hatt legevisitt og vi ble sammen enige om at vi avventer med Zofran frem til jeg er 10 fullgåtte uker. Dette var mitt valg i samråd med legen da det «kan» gi økt skade på fosteret.. og jeg vil heller lide litt enn å skade bebisen. Er bare snakk om 1,5 uke i følge tul hvertfall. Jeg tåler det.

Så ny plan er at jeg prøver en blanding av Largactil og Xonvea. Så prøver vi oss litt frem på dosering. Utfordringen er at det er 4 (!) tabletter som skal tas til dagen. Og det kan bli vanskelig hvis jeg bare kaster opp.. men vi prøver oss frem.

Jeg er i gode hender :Heartred

Ble sykmeldt i første omgang ut juli måned. Legen hadde dessverre ingen tro på at jeg kom til å kunne arbeide i sommer.. og hun har nok dessverre rett.

De økte også væskemengden da jeg er fortsatt meget dehydrert, så nå får jeg 3 liter væske i døgnet.
Blir fortsatt innlagt en dag eller to til for å få væsket meg skikkelig opp å finne en kvalmedose som passer meg.

Ikke klart å spise noe særlig. Fått i meg ett glass med havresaft og må ta det i små doser for å ikke kaste det rett opp igjen. Har heldigvis klart å beholde folsyre tabletten jeg tok tidligere :Heartred
 
Liten kveldsoppdatering:

Begynner å merke bedre effekt av både væskebehandling og kvalmestillende nå.

Fikk i meg en brødskive til kvelds, halleluja!! :happy093

Og det går foreløpig overraskende bra.. :Heartred
skriver mer i dagboken for de ekstra interesserte :happy:
 
Torsdag - dag:

Blir liggende hvertfall et døgn til.. har ikke funnet riktig mengde Largactil og Xonvea enda. Kvalmen lusker stadig rundt hjørnet. Så ikke fått i meg mer fast føde enn den brødskiva i går.

De har bestilt inn noe pulver jeg kan blande i drikke/havresaft for å få i meg mer næring. Som også er gluten og laktosefritt. Allerede glemt hva det heter :hilarious: :dead: Noe på f..? Fal, faktulase..? Nei jeg har ikke sjanse :dontknow Noe i den duren!
 
Back
Topp