hyperemesis gravidarium

mamma*88

Gift med forumet
noen som hadde/har dette under svangerskapet? altså kvalm hele svangerskapet for de som lurer....
 
lurer litt på om dere kom dere etterpå? for nå har det gått over 10 mnd siden fødselen og jeg er fortsatt kvalm og går på kvalmestillende. uten dem spyr jeg opp alt enda! syns det er fryktelig fortvilende. er jo mye bedre enn under svangerskapet da ingenting hjalp og jeg gikk uten mat og drikke i måneder, men burde jeg ikke være ferdig med det snart??
 
og så lurte jeg på en til ting.... har dere som har fått det fått flere barn? turde dere det? hvordan turde dere etter en sånn skrekkopplevelse?
 
[:)] hei.
Jeg hadde/har det i alle svangerskap,og jeg er nå gravid for 5 gang.
Familien mener jeg må ha pådratt meg en lett hjerneskade på ett eller annet tidspunkt[:)] men du glemmer det etter hvert,nå skal det sies at min kvalme forsvant etter fødsel da. Har gått på antihistamin(phenergan?) og det har hjulpet meg,kvalmen ble ikke helt borte , men jeg slutta og kaste opp. Er du helt sikker på at det er svangerskapskvalme du sliter med nå da? Høres litt pussig ut at den skulle henge i så lenge etterpå. Lykke til iallefall
 
skal til legen om noen dager, men forrige gang bare fikk jeg stementil og prostafen. aner ikke hva annet det kan være da....
 
har glemt det litt, men ikke alt desverre [&o] føler ikke at jeg tør å få flere barn. jeg bare lå i sengen på sykehuset nesten hele tiden. bare hjemom når de ikke hadde plass til meg.... og alle smertene... fikk massevis av medisiner, men jeg var visst en av de uheldige der ingenting hjalp. hadde helt mørkt på ketoner hele tiden for intravenøs næring og veske kan ikke erstatte vanlig mat.
 
vi tenker på å adoptere da.... men kunne jo tenkt meg å prøve å ha et mer "normalt" svangerskap...
 
Hei! [:)]
Jeg hadde veldig sterk kvalme og begynnte å spy opp alt i begynnelsen av graviditeten, varte i litt over 4mnd, men måtte på sykehuse for å få intravenøst.. Da fikk jeg ikke mat eller drikke i 4dager, så jeg levde på dryppet.. Men ble faktisk ganske så god igjen etterpå.. Tror det hjelper at kroppen tar seg en "pause" fra spising og drikking slik at kroppen får komme seg litt..
(Må jo selvfølgelig ha intravenøst da!) Men har du snakket med legen din om hvor "ille" det er?
Fastlegen min sa bare til meg at det var vanlig, og at det kom til å gå over av seg selv, så jeg ringte til legevakten for det var helt gale å gå ned over 6kg på ganske kort tid når du går gravid.. Så jeg måtte bare banke i bordet å si at nå er det nok, for jeg var redd for at det kom til å gå ut over min og babyens helse. Da turte ikke legene å la meg gå lenger, så jeg fikk beskjed om å gå hjem å pakke sakene mine å reise til sykehuset. Håper du kommer deg og at du finner utav dette. God bedring! [:D]
 
hadde mye intravenøst hele veien. helt oppstukket på begge armer.... spisie ingenting på flere dager heller... men det er jo kommet seg nå, men må likevel gå på medisiner....
 
og så gå gjennom det igjen... gruer meg noe voldsomt! vurderer å aldri få barn eller muligens adopsjon...
 
Back
Topp