Hyperemesis G.

Pippi123

Elsker forumet
Utmarsj 2024
Hei! Vil bare høre litt fra andre som har hatt/har HG. Ble dere noensinne bedre? Når i svangerskapet? Eller gikk dere hele løpet dårlig?

Er selv 12+6. Hatt hg siden uke 6, første svangerskap(unntak av en bo). Går på phenergan x3 og får væske på sykehuset 2 ganger i uken. Følte meg litt bedre i starten av uke 12, men så ble jeg verre igjen. Phenergan hjelper meg og holde spyingen i sjakk! Så heldig sånn sett.

De på sykehuset sier at for de fleste blir gradvis bedre fra uke 12 til 14, men leser mye om de som går med det løpet ut synes jeg

jeg var like dårlig hele svangerskapet når jeg hadde HG. I svangerskapet uten HG ble jeg litt bedre etter uke 16 deretter verre igjen etter uke 30.

jeg var like dårlig hele svangerskapet når jeg hadde HG. I svangerskapet uten HG ble jeg litt bedre etter uke 16 deretter verre igjen etter uke 30.
Okei takk! I og med at phenergan fungerer nogenlunde til meg, så føler jeg at jeg ikke har værste sort iallfall.
Var det da spying og sykehusbesøk gjennom hele svangerskapet, eller "bare" den intense kvalmen?

Okei takk! Blir du fortsatt kvalm ved stress, siden du jobber 20%?
Er morgenkvalm fortsatt men den er levbar. Er mest andre ting som gjør at jeg ikke kan jobbe mer. Arbeidsoppgavene, høyt stress på jobb, llavt blodtrykk, svimmel og preget av å lugge rett ut i 6 mnd ++

Er morgenkvalm fortsatt men den er levbar. Er mest andre ting som gjør at jeg ikke kan jobbe mer. Arbeidsoppgavene, høyt stress på jobb, llavt blodtrykk, svimmel og preget av å lugge rett ut i 6 mnd ++
Skjønner , takk! Har blodtrykket og svimmelheten sammenheng med h
Hg tror du? Sliter med det samme :)

Okei takk! I og med at phenergan fungerer nogenlunde til meg, så føler jeg at jeg ikke har værste sort iallfall.
Var det da spying og sykehusbesøk gjennom hele svangerskapet, eller "bare" den intense kvalmen?
Ja sykehusinnlagt flere ganger i løpet av svangerskapet.

Hadde ikke HG men var sikkelig kvalm og kastet opp ukenig, tok kvalmestillende. Ble litt bedre ca uke 14 (ble ikke kvalm før kl 16-17 da) og siste gang jeg kastet opp var uke 17. Ble fortsatt småkvalm på kveldstid til ca uke 20. Men jeg sluttet med kvalmestillende i uke 16.

Ikke diagnose HG, men var nok på grensen. Lå i et mørkt rom fra uke 6 til 14 ca. Ble betydelig bedre rundt uke 16-17, og var virkelig bedre fra uke 18 ca.

Back
Topp