Hyperemesis, ekstrem kvalme

marrengs

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Jeg har ventet i mange år etter førstemann før jeg i det hele tatt har gått med på å vurdere tanken om å få en til. Med første hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme, marerittsvangerskapet gjorde at jeg utviklet svangerskaps/fødselsdepresjon og jeg ble virkelig redd for å bli gravid på nytt.

Før vi startet prøvingen så var jeg i samtale med jordmor, men i alt annet av bekymringer glemte jeg helt av å ta opp denne kvalmen... Og når jeg kom til uke 6 uten kvalme, så tenkte jeg at jeg var heldig å slapp unna.

MEN nå har kvalmen tatt meg med ett eneste svært gap, jeg brekker meg og spyr av absolutt alt! Og alle vonde minner fra første svangerskap strømmer på... Der jeg lå i sengen, hulkegråt og ønsket senabort fordi jeg var sulten, sliten og fullstendig utmattet... Jeg er nå redd for at jeg må gå gjennom dette marerittet en gang til...

Noen som har hatt ekstrem svangerskapskvalme med første, men som har hatt normal kvalme med nr 2? Trenger trøstende og motiverende ord:(:sorry:
 
Sniker fra oktober :Heartred Jeg har det for tredje gang, men håper (og tror litt) at det kan slutte tidligere denne gangen. Mitt beste tips er å ta i mot medisiner og væsketilførsel. Dehydrering gjør det bare verre :( jeg har fått to medisiner denne gangen, og det har gjort at jeg har holdt på mye mer enn sist og kunne være hjemme fra sykehuset fra og med uke 9. Har fått largactil (det må sykehuslegen skrive ut) og Phenergan. Huff, må bare si lykke til og jeg vet akkurat hvordan du har det :Heartred
 
Sniker fra oktober :Heartred Jeg har det for tredje gang, men håper (og tror litt) at det kan slutte tidligere denne gangen. Mitt beste tips er å ta i mot medisiner og væsketilførsel. Dehydrering gjør det bare verre :( jeg har fått to medisiner denne gangen, og det har gjort at jeg har holdt på mye mer enn sist og kunne være hjemme fra sykehuset fra og med uke 9. Har fått largactil (det må sykehuslegen skrive ut) og Phenergan. Huff, må bare si lykke til og jeg vet akkurat hvordan du har det :Heartred

For tredje gang?! Uff så fælt..
Med første fikk jeg ikke hjelp i starten heller, men fikk hjelp av den nye jordmoren(samme som jeg får denne gangen) når jeg flyttet.
Klarer å tygge knuste isbiter da, for det kalde holder brekninger borte. Så litt veske får jeg hvertfall i meg. Også hverken smaker det eller lukter noe.
Blir dårlig av lukten på brød liksom, er helt forferdelig:(
Takk for fine råd! Skal ringe fastlegen min på mandag å be om hjelp, for dette er helt uutholdelig..
 
For tredje gang?! Uff så fælt..
Med første fikk jeg ikke hjelp i starten heller, men fikk hjelp av den nye jordmoren(samme som jeg får denne gangen) når jeg flyttet.
Klarer å tygge knuste isbiter da, for det kalde holder brekninger borte. Så litt veske får jeg hvertfall i meg. Også hverken smaker det eller lukter noe.
Blir dårlig av lukten på brød liksom, er helt forferdelig:(
Takk for fine råd! Skal ringe fastlegen min på mandag å be om hjelp, for dette er helt uutholdelig..
Pass på at fastlegen tar urinprøve og måler ketoner, som viser utslag på dehydrering :Heartred Du skal jo helst få i deg 1 liter om dagen, og det er vanskelig uten å drikke mye.. Håper legen er vettig!
 
Back
Topp