Hyperemesis , dårlig samvittighet og sykemeldt

VanessaSol

Flørter med forumet
Da har jeg fullført første svangerskapskontroll. Fikk rett og slett sykemelding ut året med diagnose hyperemesis. Har gått ned 1kg til på en uke, og er da enda mer undervektig. Selv med afipran 3g til dagen. Skjønner jo at legen ikke akkuratt tror at det skal bedre seg i uke 8-12... Må ha sett ut som et fugleskremsel.
Klarer likevel ikke å ikke ha dårlig samvittighet overfor jobben. Jeg har jo av og til noen timer i døgnet der jeg fungerer. Selv om jeg stort sett ligger i sengen/sofaen når mini er i bhg, og prøver å være oppe når han er hjemme.
Vi damer er så merkelig skrudd sammen, samvittighet for alt! Klarer liksom ikke å "bare legge meg ned å slappe av"og tenke på meg selv". Hater å ikke være frisk og i god form.

Ikke ha dårlige samvittighet for det!

Sånn er det, av og til må vi kaste inn håndkleet :-) I et langt arbeidsliv, utgjør jo dette så og si ingenting!

Jeg hadde det på samme måte sist svangerskap. Endte opp med å miste 10 kilo de første ukene.
Kvalmen ble mye bedre fra uke 13 og jeg hadde et fint svangerskap resten av tiden:-)

Masse god bedring!

Da har jeg fullført første svangerskapskontroll. Fikk rett og slett sykemelding ut året med diagnose hyperemesis. Har gått ned 1kg til på en uke, og er da enda mer undervektig. Selv med afipran 3g til dagen. Skjønner jo at legen ikke akkuratt tror at det skal bedre seg i uke 8-12... Må ha sett ut som et fugleskremsel.
Klarer likevel ikke å ikke ha dårlig samvittighet overfor jobben. Jeg har jo av og til noen timer i døgnet der jeg fungerer. Selv om jeg stort sett ligger i sengen/sofaen når mini er i bhg, og prøver å være oppe når han er hjemme.
Vi damer er så merkelig skrudd sammen, samvittighet for alt! Klarer liksom ikke å "bare legge meg ned å slappe av"og tenke på meg selv". Hater å ikke være frisk og i god form.

Jeg har vært veldig mye sykemeldt i et av svangerskapene mine. Det var kyssesyke, etc etc... Jeg følte akkurat det samme som deg, men innså til slutt at det er ikke mulig å gjøre alle til lags, altså gi 100% på jobb, være 100% god mor og god kone, være 100% ifm svangerskapet. Hvilke områder er det viktige for deg å prestere? Hvilke områder gir deg mye tilbake dersom du presterer? Det er selvsagt hjem og barn! Ingen på arbeidsplassen din kommer til å takke deg på lang sikt om du presser deg til du stuper! De sier at graviditet ikke er noen sykdom, og det er helt sant. Likevel er det en tilstand hvor noen andre eter av energi og kropp, så selvsagt er man ikke den samme dom før/etter svangerskapet.

Ta vare på deg selv og gi det du kan til mini når han/hun kommer hjem fra barnehagen. Så kan du ta igjen alt det du vil på jobb når formen er bedre.

Føler såå med deg. Ble også sykmeldt i dag pga svangerskapskvalme. Dog ikke like ille som deg! Men sitter langt inne og ringe og melde seg syk!
Men ingen takker deg for at du går på jobb og ikke er i form!

God bedring! Prøver også å bruke de gode timene mine på mino, så får heller jobb være jobb, men samvittigheten gnager veldig...

Håper du får lagt fra deg samvittigheten og greier å slappe helt av:) kjempebra at legen ser at du trenger sykmelding! Du har faktisk en kjempegod grunn til å bare tenke på deg selv og familien akkurat nå:) og som de andre sier så betyr denne tiden lite i den store sammenhengen. God bedring!

Glem jobben og fokuser på deg og den lille babyen. Det er bra at du har en lege som ser deg og ditt behov. Hva skal arbeidsgiver med en ansatt som bare kaster opp og ikke fungerer? :)

Jeg var sykemeldt hele svangerskapet med jenta mi. Hadde hypermesis til uke 23. Jeg kunne aldri ha gått på jobb, fungerte knapt hjemme.

Back
Topp