Hyperallergisk mot nøtter

Sommerspire2018

Andre møte med forumet
Hei. Jeg har får utviklet en stor nøtte allergi under svangerskapet og jeg kan heller ikke spise ting det står "kan inneholde spor av nøtter" på. Men jeg har så utrolig lyst på skjokolade[emoji30] Er det noen der ute som vet om en sjokolade som ikke inneholder nøtter eller spor av nøtter?[emoji173]️

Sjokolade uten nøtter vet jeg dessverre ingenting om :/ Men jeg lurer veldig på om det er vanlig å utvikle allergi under svangerskap? Det visste jeg ingenting om :-)

Sjokolade uten nøtter vet jeg dessverre ingenting om :/ Men jeg lurer veldig på om det er vanlig å utvikle allergi under svangerskap? Det visste jeg ingenting om :)
Jeg vil tro det er vanlig at om man har noen allergier så kan de bli verre/blusse opp igjen under en graviditet. Jeg opplever i alle fall at alt av sykdommer rammer meg mye verre nå som jeg er gravid. Når jeg er forkjøla renner nesa som om jeg skulle hatt en skikkelig ille pollenallergi, og sånn er det ikke når jeg ikke er gravid. Kroppen tåler nok mindre og blir mer slått ut av ting.

Legen sa i hvertfall det til meg at noen personer kan utvikle allergi under svangerskapet (man trenger ikke ha vært allergisk mot noe før) det kan vare under hele svangerskapet og etter fødsel eller det kan gå bort når som helst av seg selv. Derfor er det viktig med en allergitest i form av blodprøver og prikktest hvis man har mistanke om allergi i svangerskapet og etter fødsel for å se om man fremdeles er allergisk. Noen som har allergi fra før kan merke at allergien blir borte eller ikke så følsomt som før svangerskapet eller de kan bli enda værre[emoji6]

Smash minis? Skal visst være uten (itillegg til kindersjokolade). Obs. Gjelder ikke vanlig smash. (er ikke selv allergisk, så dobbelt sjekk innholdsfortegnelse.)

Smash minis? Skal visst være uten (itillegg til kindersjokolade). Obs. Gjelder ikke vanlig smash. (er ikke selv allergisk, så dobbelt sjekk innholdsfortegnelse.)

Fant ut at jeg ikke kunne spise vanlig smash i går og ble så deppa. Helt utrolig at Smash minis er uten spor av nøtter, da trenger jeg ikke å gi slipp på favoritt skjokoladen min alikevel![emoji16]

Back
Topp