Hylte dere i fødsel?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Dere som har født før, ropte dere mye?
Dere som ikke har født, trur dere at dere kommer til og være høylytte?

Jeg var sikker på at jeg kom til og rope og hyle, men jeg var meget stille. Eneste under pressriene så begynte jeg å gråte, fordi ho ikke kom og jeg ble redd.
Lurer på hvordan det blir neste gang :p

Jeg trodde kanskje jeg skulle hyle eller hvertfall være mer høylytt. Og at jeg skulle vise fram temperanentet mitt..he he.
Men da jordmor kom inn med en student hørte jeg hun sa: " neida,hun er her. Hun jobber så stille hun her"
:p
Tror ikke det blir så mye lyd denne gangen heller,men jeg tror det kan bli mer følelser og gråt. Litt mer rot i hodet denne gangen.. men satser på jeg får ryddet litt i god tid før fødsel.

Jeg trodde kanskje jeg skulle hyle eller hvertfall være mer høylytt. Og at jeg skulle vise fram temperanentet mitt..he he.
Men da jordmor kom inn med en student hørte jeg hun sa: " neida,hun er her. Hun jobber så stille hun her"
:p
Tror ikke det blir så mye lyd denne gangen heller,men jeg tror det kan bli mer følelser og gråt. Litt mer rot i hodet denne gangen.. men satser på jeg får ryddet litt i god tid før fødsel.

Jeg var slik som deg. Samboeren min var sjokka. Jeg har et godt temperament, en liten hissigpropp. Men var så avslappet atte :p
Om du gråter så gjør det jo ikke så mye.
Du skal sikkert på samtale på sykehuset, da kan du jo prøve å forbede deg litt.
Er umulig å si hvordan det blir denne gang. :p

Nej jeg tror ikke det.. Jeg lå veldig i min egen verden jeg og ynket meg:p

Jeg var slik som deg. Samboeren min var sjokka. Jeg har et godt temperament, en liten hissigpropp. Men var så avslappet atte :p
Om du gråter så gjør det jo ikke så mye.
Du skal sikkert på samtale på sykehuset, da kan du jo prøve å forbede deg litt.
Er umulig å si hvordan det blir denne gang. :p

Nei det gjør absolutt ikke noe om jeg gråter. Er mer redd for følelsene bak gråten..
Tror ikke skal på noen samtale.. pleier man det?

Jeg ser absolutt ikke for meg at det blir mye skriking og roping fra min side. Jeg er litt stille og sjenert av meg.. Veldig god på å skjule smerten inni meg.. Man kan nok se det, men med lite lyd =) Kan se for meg at jeg kan bli rimelig gretten og hissig mot samboer'n.. Men det blir nok mer lavmeldt =P

Men siden dere trodde dere kom til å skrike og ikke gjorde det, så kommer sikkert jeg til å gjøre det da =P

Jeg ser jo for meg at jeg prøver å være rolig og behersket, men at det ender i hyling.. :P

Nei det gjør absolutt ikke noe om jeg gråter. Er mer redd for følelsene bak gråten..
Tror ikke skal på noen samtale.. pleier man det?

Ja, omvisning og fødselsamtale. Du skal bli innkalt til det når du har søkt sykehus. Var ikke du på samtale med første?

Ja, omvisning og fødselsamtale. Du skal bli innkalt til det når du har søkt sykehus. Var ikke du på samtale med første?

Å crap! Det var det skjemaet jeg skulle sende ja.. man behøver ikke søke her,men sende inn skjema med info så de har deg i systemet og vet sånn ca hvor mange fødende de har.
Var ikke på samtale med første så vidt jeg kan huske. Ringte og hørte om det var mulig med omvisning,og da kunne vi komme en dag det var satt opp hvor flere skulle ha omvisning.

Har ikke sånn samtalegreier her heller.. men kan få omvisning med flere andre. Men var ikke der med de to første så gidder ikke nå heller.. :)

Juling? Nei gjorde ikke det. Men har blitt flinkere til å si ifra på vegne av meg selv så kommer sikkert til å kjefte mer denne gangen. :)

Sent from my HTC One V using BV Forum

Å crap! Det var det skjemaet jeg skulle sende ja.. man behøver ikke søke her,men sende inn skjema med info så de har deg i systemet og vet sånn ca hvor mange fødende de har.
Var ikke på samtale med første så vidt jeg kan huske. Ringte og hørte om det var mulig med omvisning,og da kunne vi komme en dag det var satt opp hvor flere skulle ha omvisning.

Bare ta kontakt med sykehuset eller jordmor og be om fødselsamtale. Merkelig jordmor ikke har nevnt muligheten for det så lenge du har hatt en tøff opplevelse fra før. Vi var til fødselsamtale før jeg skulle få lillemor, og det hjalp utrolig mye for min del.

Bare ta kontakt med sykehuset eller jordmor og be om fødselsamtale. Merkelig jordmor ikke har nevnt muligheten for det så lenge du har hatt en tøff opplevelse fra før. Vi var til fødselsamtale før jeg skulle få lillemor, og det hjalp utrolig mye for min del.

Joda, det ble nevnt på oul og første time hos jordmor. Men jeg føler liksom ikke noe behov for å snakke om fødselen.. den var jo fin,selv om det tok lang tid. Men virker som om alle (jordmor o.l) er veldig opptatt av at det må ha vært en traumatisk opplevelse for meg,som jeg trenger å bearbeide. Men det var det jo absolutt ikke.
Var heller barseltiden som ikke var noe ålreit. Men det har jeg jo aldri snakket med noen om,så det har heller ikke blitt tatt opp..

Jeg som kan være veldig høylytt ellers og ha et veldig temperament, så for meg at jeg skulle hyle, skrike og banne. Men jeg var nok ikke så ille som jeg trodde jeg skulle være. Så klart det ble litt under riene, men ikke så ille. Dette var under begge fødslene, så tror nok at jeg ikke kommer til å hyle så mye nå el :)

Jeg sa ingenting, bare pustet :)

Jeg skreik og kjeftet.. Kastet jordmor og gubben ut av rommet også.. Hehe:) truet med at jeg skulle hoppe ut av vinduet om dem ikke kom seg ut.. :) så jeg var ikke noe prakt eksempel på en fødene kvinne.. ;) jeg beklaget meg etterpå da.. Men kom til et punkt hvor jeg var så sliten at jeg trengte tid til å hente meg inn uten folk rundt meg.. Å da di kom inn igjen etter en liten halv time så hadde jeg klart og jobbe meg opp fra 7 cm, til 10 og snuppa var ute på 15 min uten skriking fra meg.. :)

Jeg ropte og skrek,tryglet og ba om hjelp sa mye unnskyld men jeg skremte visst ei annen jente!

Og så truet jeg med å hoppe fra balkongen,ba de ringe taxi for jeg skulle til et annet sykehus!!

Jeg hylte rimelig mye... Håpet jeg ikke skulle det. Men det klarte jeg ikke kontrollere gitt.. Fikk kjeft av jordmor til og med :-( Syns de kunne holdt ut en time med hyling... var jo ikke lange seansen!

Jeg hylte rimelig mye... Håpet jeg ikke skulle det. Men det klarte jeg ikke kontrollere gitt.. Fikk kjeft av jordmor til og med :-( Syns de kunne holdt ut en time med hyling... var jo ikke lange seansen!

Ja det er unødvendig av de å kjefte syns jeg. Men man får jo faktisk mindre effekt av riene om man hyler da,så skjønner jo at de sier fra. Men virkelig ikke nødvendig å kjefte på noen som har det vondt..

Back
Topp