hylskriker ved legging

Lava86

Forelsket i forumet
Lillegutt er begynt å bli veldig vanskelig. Dette begynte for ca 1 uke siden. Han blir kjempesint om han ikke får vilja si, som for eksempel hvis han ha noe som han ikke får lov til å ha så tar jeg det fra han, da hyler han. Men det går fort over hvis jeg bytter det han hadde med noe annet.

Han er også begynt å bli veldig sint når vi skal kle på han klær, vi må faktisk være 2 for å gjøre det. Når det gjelder leggingen så er det når vi legger han ned i senga han begynner å hyle, da hylskriker han så mye at han brekker seg. Klarer å roe han ned mens han ligger, men så fort jeg snur ryggen til å skal gå så klikker han, han blir hysterisk stakkar:( Han har aldri vært sånn før, legginga har alltid gådd bra, på kveldstid gå det som regel bra, det er på dagen vi sliter. Og så er det en ting til..Flaskeavvenning med legging.

Han har alltid fådd siste måltid på rommet, nå vil vi prøve å venne han av med det siden han har fått tenner og de må pusses etter siste måltid. Han spiser grøten i stua, men ikke melka, det nekter han, den vil han kun ha på rommet. Og får han ikke melka blir han ikke mett nokk. hva skal jeg gjøre?

Huff, jeg har ingen gode råd å komme med desverre!!
Skjønner du er frustrert..
Håper det bare er en fase og at det vil gå over, eller at han venner seg til både at nå skal han såve og dette med flasken!!

Idamii skrev:
Huff, jeg har ingen gode råd å komme med desverre!!
Skjønner du er frustrert..
Håper det bare er en fase og at det vil gå over, eller at han venner seg til både at nå skal han såve og dette med flasken!!

Signerer denne.. håper det ordner seg snart

Jeg ser ikke noe problem med at han får melkeflaska i senga selvom han har fått tenner. Vår har fått en tann og spiser av og til nattmåltid enda han..

Din lille har nok kommet til det store vanskelige stadiet av alderen sin,nemlig separasjonsangst... er ikke så mye annet å gjøre enn å vise at du er tilstede og gi han den tryggheten han trenger:)

lykke til:)

Jeg tok alt avvenning veldig forsiktig og det har funket for oss her :)  Daniel fik melk som siste måltid på rommet som vanlig lenge etter to av tennene var kommet opp.

Jeg har altid hatt han i fanget liggende, så han får siste kos og melk på en gang. Så begynte jeg å prøve meg frem... pusse tennene før eller etter melkmåltidet. Tenker litt sånn at så lenge det er en overgangsfase er det ikke såååå farlig. Nå vi hadde fått inn tannpuss som siste rutine før natta, begynte jeg på melka.. Nå skal siste slurken med melk intas mens vi spiser kvelds. Men han kan evt få litt vann før legging. (lunket vann, det funket iallefall her) Så nå er vi inne i en super rutine... når det gjelder legging. Jeg tenker veldig sånn rutinemessig.. da vet han hva som skjer etter hvert.

Nå derimot er han begynt å bli vrang ved skifting av bleie, klær og det å bli vasket i ansikte :P Skal ikke være lett bestandig :)

Mamman til go`jenta! skrev:
Jeg ser ikke noe problem med at han får melkeflaska i senga selvom han har fått tenner. Vår har fått en tann og spiser av og til nattmåltid enda han..

Din lille har nok kommet til det store vanskelige stadiet av alderen sin,nemlig separasjonsangst... er ikke så mye annet å gjøre enn å vise at du er tilstede og gi han den tryggheten han trenger:)

lykke til:)

Melk på flaske, uten å pusse tenner etterpå,  er skikkelig fy-fy når de har fått tenner.. Tannråte!!!

Back
Topp