Hylgråter midt i, og etter måltid. Tenner?

BigBubbsBaby

Andre møte med forumet
Jr her går på en måte i bue i spisestolen, kaster hodet bakover, og begynner å hylgråte midt i måltidet. Da gir jeg han vann eller distraherer med andre ting, så går det som regel greit. Så fortsetter vi med måltidet. Når det er tomt, titter han ned på matskålen, og begynne å gråte igjen. Så jeg gjemmer skålen, og tar frem leker.

Er han mer sulten? Har prøvd å gi mer utover det jeg tror er nok, de fleste gangene har han da endt opp med å gulpe.

Under måltidet (spesielt grøt) er det slik:
Jeg gir han en skje, han tar sutter litt på tommelen, og tar hånden bak øret. Etter hver eneste skje. Og med en gang han er ferdig med ritualet sitt er det best det er en ny skje med mat med EN gang, ellers er det heeeelt krise. Spiser kjempefort.

Allergi? Tviler, da dette skjer ved alle måltider bortsett fra pupp.

Er det tenner? Kan maten på en måte lindre kløing i gummen feks, selv om det er varm mat?

Syns det er så snodig, og syns så synd på han. Det er så sår gråt! Hva tror dere?
 
Min er litt over 6 mnd og har ganske like ritualer. Gråt aldri ved måltid, men gjorde det to ganger de siste dagene. Jeg bare stoppet måltiden og tok ham i armene, så sovnet ham. I hvert fall i vår situasjon var han for trøtt til å spise. Jeg så da på klokka for måltiden, mens han mente det alledere var for lenge siden forrige dupp. Ellers har han aldri sugt på tomelen, bare nå i disse situasjonene. Å stryke seg bak øre er noe han gjør hver eneste gang han skal sove :)
 
Back
Topp