Hyler når jeg skal spise

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Lillebror har begynt å akseptere at jeg setter han fra meg i kortere perioder så jeg får gått på do, laget mat osv uten å hyle hele tiden. Men hver gang jeg skal spise derimot er det ett spetakkel uten like. Han kan sove sin dypeste skjønnhetssøvn men med en gang middagen er på bordet så hyler han og er umulig å roe. Skjer hver dag og kun med middagen. Uansett når vi spiser middag om det er kl 2 eller kl 7. Ender med at jeg sitter halvveis hoppende på stolen og hiver maten i meg for å prøve å roe lillebror. For gubben har allverdens tid med maten og klarer heller ikke roe lillebror da
 
Føler og at mini hyler hver gang vi skal spise og en av oss (meg) må alltid spise kald mat!
 
Høres veldig kjent ut. Gubben hopper rundt med lillebror mens jeg kaster i meg en mikroskopisk porsjon med mat før jeg tar over og får ammet. Noen timer senere er jeg skrubbsulten og varmer rester i mikroen
 
Høres veldig kjent ut. Gubben hopper rundt med lillebror mens jeg kaster i meg en mikroskopisk porsjon med mat før jeg tar over og får ammet. Noen timer senere er jeg skrubbsulten og varmer rester i mikroen
Her nytter det ikke å amme når han er slik, bare kaver og tar små slurk innimellom:-/. Han styrer på enda selv om han burde sovet for lenge siden
 
Lillebror har begynt å akseptere at jeg setter han fra meg i kortere perioder så jeg får gått på do, laget mat osv uten å hyle hele tiden. Men hver gang jeg skal spise derimot er det ett spetakkel uten like. Han kan sove sin dypeste skjønnhetssøvn men med en gang middagen er på bordet så hyler han og er umulig å roe. Skjer hver dag og kun med middagen. Uansett når vi spiser middag om det er kl 2 eller kl 7. Ender med at jeg sitter halvveis hoppende på stolen og hiver maten i meg for å prøve å roe lillebror. For gubben har allverdens tid med maten og klarer heller ikke roe lillebror da

Har dere prøvd å sette på TV/radio/musikk/bråk? Lillebror (storebror var også) veldig sensitiv for stillhet og våkner tvert når det blir stille. Vi sover derfor med radioen på lavt volum hele tiden hvis ikke våkner han.
 
Har dere prøvd å sette på TV/radio/musikk/bråk? Lillebror (storebror var også) veldig sensitiv for stillhet og våkner tvert når det blir stille. Vi sover derfor med radioen på lavt volum hele tiden hvis ikke våkner han.
Ja er konstant lyder rundt han på dagtid pga storebror og mye lyd i han. Men lillebror har siden fødsel vært vanskelig å få til å sove videre når vi legger han ned. Eneste gangene jeg klarer å få han til å sove videre når han ikke ligger i armene mine er når vi prøver å gå tur men da sover han max 20-30 min. Men er så rart at han alltid blir urolig når vi skal spise middag, uansett når vi skal ha middag. Jeg kan spise både frokost og lunsj med han sittende fint ved siden av
 
Er ikke det ganske normalt for alderen da? Alle mine har vært sånn som det blir beskrevet i HI. Lillebror er nå 9 uker og han sover sjelden mer enn 30 min for seg selv når vi er hjemme. Skal han sove en stund, må han sove på meg. Det går over etterhvert. Jeg synes det passer veldig bra med utviklingsspranget som er mellom 7,5 -9,5 uker.
 
Hadde det sånn tidligere jeg og, men begynte og gi han mat før jeg skulle spise selv og da er hab helt rolig etter det:)
 
Har spøkt med at babyen vår lukter at det er middag i søvne, for uansett når vi spiser middag og hun sover så våkner hun i det vi setter oss ned ved bordet. Med noen veldig få unntak. Interessant at det ikke bare er jeg som opplever det sånn. Ender vanligvis opp med at mannen min og jeg må spise på omgang. :)
 
Er ikke det ganske normalt for alderen da? Alle mine har vært sånn som det blir beskrevet i HI. Lillebror er nå 9 uker og han sover sjelden mer enn 30 min for seg selv når vi er hjemme. Skal han sove en stund, må han sove på meg. Det går over etterhvert. Jeg synes det passer veldig bra med utviklingsspranget som er mellom 7,5 -9,5 uker.
Er nok det og han skal få lov til det også. Men er så rart han alltid blir urolig kun med middagen uansett når vi skal spise
 
Er nok det og han skal få lov til det også. Men er så rart han alltid blir urolig kun med middagen uansett når vi skal spise
Det er jo typisk :) Får du spise andre måltider uten skrik og hyl?

Her blir det hyl og skrik uansett hva jeg prøver på...ikke en gang å gå på do er akseptabelt å vente på [emoji14]
 
Høres helt normalt ut. Både storesøsteren og småen her har likt i sitte eller ligge alene, ihvertfall ikke hvis mammaen skal spise, gå på do, osv :p
Prøver å amme mens sambo lager middag så spiser jeg som regel med han liggende ved siden av meg i sofaen eller så spiser sambo først så jeg eller omvendt.
 
Det er jo typisk :) Får du spise andre måltider uten skrik og hyl?

Her blir det hyl og skrik uansett hva jeg prøver på...ikke en gang å gå på do er akseptabelt å vente på [emoji14]
Ja andre måltider går bra somregel. Er kun middag evt lunch om jeg bestemmer meg for å ha noe varmt til lunch
 
Høres helt normalt ut. Både storesøsteren og småen her har likt i sitte eller ligge alene, ihvertfall ikke hvis mammaen skal spise, gå på do, osv :p
Prøver å amme mens sambo lager middag så spiser jeg som regel med han liggende ved siden av meg i sofaen eller så spiser sambo først så jeg eller omvendt.
Storebror var akkurat lik. Jeg spiste med han i armene de 3-4 første månedene. Mest fordi jeg også gjerne ville ha varm mat og vi ikke hadde mikro da (gubben spiser så hinsides sent at når han er ferdig så hadde maten min vært kald. Skulle jeg spist først måtte jeg slukt maten fordi gubben får ikke til å roe noen av dem)
 
Jaja middagstid igjen, storebror hyler fordi han er trøtt og ikke får lov til å gå i alle skuffer og skap, lillebror sover delvis når storebror er rolig men hyler med en gang storebror hyler. Umulig å få roet nok til at jeg kan få spist middagen i fred. Snakk om matro:-/
 
Samme gjør Button, tror hun blir akutt sulten hver gang hun lukter middag. Så jeg pleier å spise middagen min over hodet hennes. Ser sikkert ganske teit ut med baby liggende over fanget med puppen i munnen, og meg fremoverlent for å kaste i meg mat :p Etter at vi er ferdige så er hun også fornøyd igjen... og er kun når jeg skal spise middag, ikke andre måltider.
 
Back
Topp