Hygiene?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
De små tåler jo stadig mer etterhvert som de blir eldre. Men hvor nøye er dere med hygiene og håndvask nå, før dere koser med baby? Når MÅ man vaske hender før babykos?

Får høre at jeg bør bruke våtservietter i butikken etter å ha betalt osv.
Hva med kafé besøk?
Kan da ikke fly med våtservietter overalt....

Og hva når sambo spiser sushi? Vasker sjelden hender etter å ha spist det, og tar jo på babyens hender etterpå, som baby putter i munnen. Kan de små få listeria om man ikke er nøye på dette? Nå som man vet at det er listeria i laks.

Er absolutt ikke hysterisk med håndvask. Vasker hender når vi har vært på do eller vært ute. De har godt av litt bakterier! Mye værre hvis alt er sterilt hele tiden. Her putter hun alt hun får tak i, i munnen, så noe vil hun uansett få i seg.
Vi spiser mye sushi og tenker ikke over at jeg tar på babyen mens vi spiser. Kan jo spise sushi når man er gravid også, så d ser jeg ikke på som noe problem.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Vi vasker alltid hendene etter å ha vært på do og etter å ha vært ute (inkludert butikkbesøk). Jeg har en liten flaske håndsprit i stellevesken, men er ikke akkurat hysterisk.

Er absolutt ikke hysterisk med håndvask. Vasker hender når vi har vært på do eller vært ute. De har godt av litt bakterier! Mye værre hvis alt er sterilt hele tiden. Her putter hun alt hun får tak i, i munnen, så noe vil hun uansett få i seg.
Vi spiser mye sushi og tenker ikke over at jeg tar på babyen mens vi spiser. Kan jo spise sushi når man er gravid også, så d ser jeg ikke på som noe problem.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013
Godt å lese svare ditt! :-)
Det er jo ikke bra om alt er sterilt, så blir så usikker når noen mener jeg må gå ned våtservietter nesten overalt.
Når de sutter på fingre og begynner å krabbe vil de jo uansett få i seg masse basiller.
Mye sushi her også, ikke jeg da, og har også fått høre at man må da vaske hender etter dette..
Godt å høre at andre ikke er så hysteriske!
Da senker jeg skuldrene, og bekymrer meg ikke mer over det. :-)
Slutte å høre på alle andre. Hi hi!

Vasker hender etter dobesøk og bleieskift, før matlaging samt når vi kommer inn etter å ha vært noe sted. Men det gjorde jeg uten baby og da ;-)

Ellers har også jeg våtservietter og håndsprit i stellebagen, men ender opp med å bruke det sjelden. Brukte det litt mer når vi var på sydentur nå.

Ikke vits i å være hysterisk, de må jo bli litt robuste også. Men en ting jeg reagerer litt på er at fremmede ofte er borte og klasser på babys ansikt og hender. Syns i grunnen det er litt ufint. Men men... ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi vasker hendene etter do besøk og etter en røyk. Ellers etter behov. Hu har til å med fått i seg hundesikkel. Rakk ikke å få vasket hu før hu stappa hånda i munnen. I dag sleika han hu i ansiktet. Men veit jo hvor den hunden har hatt tunga si. Synes det er litt rart at folk skal ha hendene sine i nærheten av munnen hennes men ellers bryr jeg meg ikke. Jeg vokste jo opp med en pappa som har hender full av olje hele tiden.

Vi har vasker hendene etter toalettbesøk, etter vi har vært ute, før mat og ellers hvis det er noe ekstra.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vi vasker hender for hver gang vi kommer hjem + så klart dobesøk her hjemme. Når vi er ute bruker jeg antibac fra babyshop (15,-). Den er mild og fin og kan brukes på babyens hender og. Det er sterkt forebyggende for sykdom, bakterier og smitte.

Vi vasker hender for hver gang vi kommer hjem + så klart dobesøk her hjemme. Når vi er ute bruker jeg antibac fra babyshop (15,-). Den er mild og fin og kan brukes på babyens hender og. Det er sterkt forebyggende for sykdom, bakterier og smitte.
Bruker du antibac alltid før du ordner med baby ute, for eksempel når du er i butikk eller på kafé?
Jeg fikk høre at man burde ta våtservietter før man tok i baby under handleturen. Men fikk ikke noe svar på hvor lenge man burde gjøre det. De tåler jo en del nå? Eller må man fortsatt være ren før man tar på de? hjelper det lite om jeg bruker våtservietter når alle andre tar på baby uten. Fremmede også, spesielt på venterommet til legen...

Bruker du antibac alltid før du ordner med baby ute, for eksempel når du er i butikk eller på kafé?
Jeg fikk høre at man burde ta våtservietter før man tok i baby under handleturen. Men fikk ikke noe svar på hvor lenge man burde gjøre det. De tåler jo en del nå? Eller må man fortsatt være ren før man tar på de? hjelper det lite om jeg bruker våtservietter når alle andre tar på baby uten. Fremmede også, spesielt på venterommet til legen...

Nei, jeg bruker det når vi kommer hjem. Tar en dæsj i hendene/ vasker dem før jeg løfter han opp og evt. på storsenteret i forbindelse med mating. Nå vet ikke jeg effekten av en våtserviett men på stående fot vil jeg ikke tro den fjerner alt uansett. Kun hvis jeg vet det går sykdommer som influensa/ omgangssyke er jeg spesielt obs med tanke på bankautomater/ penger/ dørhåndtak/ rulletrappbånd/ heisknapper etc. Jeg pleier å dra ned genseren og drykke med den utenpå hånda så slipper jeg å frike helt neste gang jeg skal ta på babyen :P

Back
Topp