Hygiene og velvære produkter-reagerer mini?!

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
I følge min svigerinne skal man være litt forsiktig med hva produkter man bruker på seg selv, tenker i forhold til body lotion, parfyme etc. Jeg bruker normaltsett dolce gabbana light blue parfyme og body lotion. I deodorant bruker jeg kun neutral kjøpt i vanlig butikk...:)

Etter hun sa dette, har jeg kun brukt neutral deodorant under armene og smurt meg inn med spenol på kroppen:P
Jeg syns dog spenol er kjipt as:P

Hva gjør dere med hensyn til overnevnte? Bruker dere body lotion med parfyme og normal godlukt?

Er bare redd vesle gutten min Oliver James vil reagere...

Finnes det parfyme som er veldig mild? Apoteket har noe kanskje? Hva med body shop? blæææh...vil jo lukte godt:D

Jeg har vel ikke vært så voldsom nøye når det kommer til sånt.. dynker meg ikke i parfyme heller da :P og body lotion bruker jeg ikke.. for bruker heller å smøre kroppen inn med babyolje etter dusj (på våt hud) :) er både parfymefritt og huden min blir fin og myk ;)

Men er jo sant at babyene foretrekker den naturlige lukten ;):)

★mobben til brodær'n★

bruker vanlig body lotion og deodorant, men er forsiktig med parfyme:-)

Bruker biotherm bodylotion og normalt med parfyme (alien) og deodorant (palmolive) og vesla mi har ikke reagert ihvertfall :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har ikke brukt parfyme siden hun ble født. Har ikke turt.
Har hatt lyst til å spraye en dært i håret da, bare ikke gjort det. Hehe

Jeg har sluttet å bruke vanlig parfyme for en stund. Jeg synes det er viktig at jeg lukter MEG så lenge lillebror er så liten. Dessuten er det ikke bra for han å ligge å sniffe inn renspikka parfyme mens han ammer. Jeg bruker ikke bodylotion, men litt parfymefri babyolje på huden mens jeg står i dusjen. Jeg bruker helt vanlig deo, en type Sterilan som funker godt for meg. Passer på å bruke samme deo hele tiden slik at han kjenner igjen lukten.

Jeg tåler ikke parfyme selv så det sier seg selv at jeg ikke bruker det :P
Og jeg må helt ærlig si at jeg får helt noia når noen har holdt lillegutten min og så lukter han parfyme når jeg får han igjen. Er vel mine primitive instinkter som slår inn.

Ville vært litt forsiktig med det nå i starten. De små liker jo best den naturlige lukten av mamma uansett ;)

Ok, takk for svar og tips damer:D Tror jeg fortsetter med neutral deodorant og spenol en stund til da iallefall:D Sparer man jo penger og, det er jo nærmest gitt vekk:P

Har ikke brukt parfyme siden hun ble født. Har ikke turt.
Har hatt lyst til å spraye en dært i håret da, bare ikke gjort det. Hehe
Hihi, det gjør jeg! Tar en liten sprut under håret bak i nakken. Hun ligger jo alltid med ansiktet på puppen, brystet eller i halsgropen min. Har ikke merket noe på henne, men det er vel ikke nødvendigvis noe man merker heller?

Sniker litt :) Jeg ville ikke brukt body lotion fra D&G da parfymen kan skape irritasjon for baby og da jeg var helt nybakt mor sluttet jeg med parfyme en periode slik at datteren min luktet min lukt. Fikk det for meg at det ville roe henne fortere og jeg syns det er ubehagelig når f.eks mannen har kost på henne og hun lukter parfyme og aftershave. Jeg brukte vanlig body lotion med svak lukt. Ellers er spenol ganske greit mener fastlegen min :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp