Hydronefrose i svangerskapet - bare meg?

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg har nok en gang fått diagnosen Hydronefrose. Hydronefrose er ett annet ord for utvidet nyre/nyrebekken. Dette er en ekstremt smertefull "sykdom".
Jeg googler og googler for å finne mer info og lese andres erfaringer... Men det er svært lite å lese. 75% av det som kommer opp er innlegg her på forumet, skrevet av meg selv sist jeg var gravid.
Greit det bare er 2% som får dette i svangerskapet... Men er det ikje noen andre enn meg her inne?

Jeg har de siste dagene luftet meg litt på bloggen min. Http://viventer.blogg.no Det blir en slags dagbok for å lufte meg litt. Kanskje noen andre vil dele sin historie om det å få Hydronefrose i svangerskapet? Da kan vi sammen hjelpe andre som lurer :)

Jeg hadde sist svangerskap og er 95% sikker på at jeg kommer til å få det denne gangen og.. Kjenner til tider litt smerter over høyre nyre..

Jeg hadde sist svangerskap og er 95% sikker på at jeg kommer til å få det denne gangen og.. Kjenner til tider litt smerter over høyre nyre..
Men du fikk det ganske seint, eller? Jeg ble skikkelig deppa denne gangen nå de sa at sist var jeg inne første gang i uke 27.... Og nå var jeg jo bare 26 :( og jeg var inne min 1-2 ganger i mnd... Så ser for meg lange 3 mnd :(

Men du fikk det ganske seint, eller? Jeg ble skikkelig deppa denne gangen nå de sa at sist var jeg inne første gang i uke 27.... Og nå var jeg jo bare 26 :( og jeg var inne min 1-2 ganger i mnd... Så ser for meg lange 3 mnd :(
Første gang jeg fikk smerter sist var jeg 20/21 uker på vei, men ble aldri tatt ul av nyrene. Fikk diagnosen da jeg var i uke 35 når jeg tenker over det, men er sikker på at jeg hadde det lenge før.

Husker ikke hvor stort nyrebekkenet var, hvor stort er det når det er normalt?

De fleste får noe utvidet nyrebekken under svangerskap, men noen får desverre veldig mye og mye smerter i forbindelse med det. Jeg var selv mye inn og ut av sykehuset pga store smerter, men ultralyd viste bare normalt utvidet nyrebekken..

De fleste får noe utvidet nyrebekken under svangerskap, men noen får desverre veldig mye og mye smerter i forbindelse med det. Jeg var selv mye inn og ut av sykehuset pga store smerter, men ultralyd viste bare normalt utvidet nyrebekken..
Hvilke type smertelindring fikk du?

Back
Topp