Hydrokortison?

Cathrine_86

Gift med forumet
Gutten vår på 3 år har fått noe eksem på hendene sine, så ble anbefalt av apoteket å kjøpe hydrokortison. Men det skal jo ikke brukes lenger enn 1 uke om gangen.. Vi så at det ble veeldig rødt mot slutten av den uken, så da skulle vi bruke fet krem imellomtiden.. Men hvor lenge er normalt å pause på kortisonen da? Vi har ikke brukt på 2-3 uker ca nå.
Og eksemet er fortsatt ganske rødt, og ikke blitt noe særlig mindre..

Hvis det ikke ble bedre ganske kjapt etter bruk av hydrokortison, så ville jeg ikke brukt det mer. Har dere snakket med lege? Jeg tror jeg ville fått det sjekket, om det er hissig etter såpass lang tid.

Skriver for å se... (Lenge siden jeg har måttet gjort det meeen.. )

Frk. Snopesyk skrev:
Hvis det ikke ble bedre ganske kjapt etter bruk av hydrokortison, så ville jeg ikke brukt det mer. Har dere snakket med lege? Jeg tror jeg ville fått det sjekket, om det er hissig etter såpass lang tid.

Ja nei jeg synes ikke det har blitt noe særlig bedre altså, kanskje vi prøver en runde til først, om det ikke funker så tror jeg vi må ta kontakt. Han er egentlig ganske tørr sånn ellers på kroppen også, på enkelte steder noen tørrflekker, mest på bena da..

Back
Topp