hvs skjer med melka??

hhennes

Forumet er livet
kua lurer på hva som skjer??
nå som de små begynner å sove på natta og spise faste måltider..

tuppa drakk 40 ml vann til grøten idag.. ville ikke ha pupp etterpå nesten..
melkeprod må gå ned..

Jepp, produksjonen går ned - men så lenge babisen drikker, vil det i teorien være melk der. Men hvis du ønsker å øke produksjonen er beste tipset jeg kan gi å pumpe en 10min midt på natta - da er "produksjons hormonene" på topp[;)]

Jeg måtte begynne å gi grøt 2 timer før jeg ammer Oda og legger henne for at hun skulle ta så mye melk som jeg ønsket at hun skulle. Rett etter grøten er hun ikke interessert i det hele tatt...

jeg har masse nok melk.. men idag måtte eg pumpe meg for eg hadde så spreng.. tar sikkert bare tid å tilpasse seg..
de har vel ikke behov for så masse melk lenger når de spiser andre ting

ORIGINAL: Belkin

Jeg måtte begynne å gi grøt 2 timer før jeg ammer Oda og legger henne for at hun skulle ta så mye melk som jeg ønsket at hun skulle. Rett etter grøten er hun ikke interessert i det hele tatt...

Opp til 6mnd ammer jeg alltid først slik at grøten bare topper opp. Men det er tydelig at hun trenger det - for det går ned på høykant[:D]

Alexander drikker fortsatt godt med melk hos meg selv om han får frukt, litt middag og en full porsjon med grøt - men jeg merker at jeg ikke får spreng i det hele tatt selv om han sover natten igjennom... det er litt rart synes jeg! Virker uansett som om det er nok melk fortsatt.

Hvorfor ikke amme før dere gir grøt da? Her er det bare smaksprøver foreløpig, men det får han bare etter han har ammet.

ORIGINAL: TuttiFrua

Hvorfor ikke amme før dere gir grøt da? Her er det bare smaksprøver foreløpig, men det får han bare etter han har ammet.

Sign;)

quote:

ORIGINAL: TuttiFrua

Sign;)

Det er kun de som har lite melk som skal amme før de gir grøt. Hvis jeg ammer først-klarer ikke snuppa å spise mer enn ett par skjeer.

kun de som har lite melk som må amme før de gir grøt.

mulig jeg har fomulert innlegget mitt riktig. DET jeg lurte på hva jeg skulle gjøre med all den øverflødige melken.. har måttet pumpe meg flere morninger nå- da hun ikke drikker mer enn 1 gang eller ingen ganger på natt.. puppene er hlt sprengte:(
men mm inneholder ikke nok jern så en skal jo ikke fullamme lenger når en er 6 måneder.

så lurer på når det blir mindre melk og når en skal slutte å amme til måltidene...

Back
Topp