hvornår slutte amme for at blive gravid....eller er det noget andet

Bkno2813362

Første møte med forumet
Hei
Jeg prøver på at blive gravid. Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte fejlsøgning. Så lister alt op og håber du kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne fortsætte amning hvis det ikke er det som er problemet.

Jeg fik min første og eneste menstruation siden fødsel den 4 maj. Vi havde sex hver anden dag rundt det vi troede skulle være ægløsningstiden plus en uge før og en uge efter. Hverken mens eller gravid test var positive. Da begyndte jeg tisse på æggløsningtest. I følge ægløsningspinden havde jeg ægløsning for 14 dage siden. Vi havde dagen inden og dagen efter. Nu har jeg netop prøvet en gravidtest som er negativ.

Jeg er 34år og anses som sundt spisende, normal vægtig og sporty (ikke så sporty som normalt det sidste år, men trænte en masse under graviditen uden problemer).

Min datter er sund og frisk , og født 30 april. Hun ammet meget frem til 13 mdr. De sidste mdr bare 2-3gange om dagen, men stadig hver anden time om natten. Fra 13 mdr sluttet jeg natamning og det går fint. Nu ammer hun 2-3gange om dagen, nogle dage hele 4-5. Hun har selv fået lov til at styre det.

Jeg har ved 26 og 32 år fået fjernet polypper. Fik det tjekket for 10mdr siden og der var ingenting. Men da jeg var til efterkontrol efter polypfjerning efter de 31 år sagde gyn at jeg måske ville have svært ved at blive gravid pga ar og små æg. Vi blev gravide på første forsøg.

Skal jeg gå til læge og hvad kan hun i så fald gøre? Jeg var ved lægen for nogle mdr siden fordi jeg fortsat havde maveknep og ingen mens. Men sagde at hun intet unormalt fandt.

Må jeg slutte amming for at få kroppen igang. Hvor lidt skal jeg amme for at det er ubetydeligt.
Kan akupunktur hjælpe? Måske er min krop træt.

Venlig hilsen fruHa
 
Back
Topp