hvorfor?

KaiSi

Forelsket i forumet
ligger på sofa, m føttern i kaldt vann.. varmt her nord for gravide syns eg.
Etter å ha lest en go del her syns eg at eg kansje ikkje har vert flink nok til å prate m legen...
min første kotroll va i 12 uke, skal ikke til jordmor før torsdag, og første UL er 15. sept...
HVORFOR får ikke eg d alle andre får?

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

kansje vi må vær litt meire "på"? kem veit.
ser fram til tordagen da... skal bli godt å få høre lille vænnen...
ser også at di som er like langt som meg har fått synelig mage o.s.v.... mens eg ser garantert berre litt tjukkare ut.. har en go del på kroppen ifra før...

Eg hadde kontroll i uke 7 og eg skal igjen no på torsdag. Det er helt normalt det. Man skal gå ca 1 gang i mnd framover no, fram til nærmare slutten, då det blir kvar14dag og så 1 gang i uka.

Ellers så har eg fått babymage og folk kikke fælt iblant merker eg[:)][:)]

Var i uke 7 og rundt uke 10 så skal jeg ikke tilbake til jordmor før etter jeg har vært på ul som er 24. september... Skulle til jordmor på kontroll når jeg er i uke 24.. Er i 15 uker på vei nå.. 

Jeg tenker at du kanskje skal være glad for at du ikke må til legen så ofte..
Siden alt så så bra ut første gang så setter de ikke opp mange timer siden det ikke behøves:)

Jeg føler at jeg er en masekopp hos legen jeg, var der først i uke 5 (men da pga ryggen) og nevnte at jeg var gravid..
så var jeg der i uke 13 igjen, samtidig hadde jeg UL i uke 6 og 14, samt hos jordmor u 16(?)
PLUSS går til fysio 1- 2 ganger i uka!
Skal til fysio på mandag og til legen torsdag og UL 3 sept...
- jeg har jo ikke tid til å jobbe når jeg skal kontrollere alt/alt kontrolleres hos meg?!? [8D]

Nyt graviditeten og føl at du tar opp det DU lurer på..
INGEN av hos her inne har jo like graviditeter

Og nyt liten søt babymage, jeg gikk fra ingen mage til STOR mage.. hehe

Får og får, fru Blom:-) Jeg tror det kommer mye an på legen- er sikker på at jeg kunne fått lov til å komme enda oftere til min lege om jeg hadde villet. Men jeg stresser ikke med å reise dit- alt ser jo bra ut, jeg er fin i form, så jeg nyter å ikke ha noe å måtte gjøre hver dag.
Man er jo ikke nødt til å gå til jordmor, man kan om man vil gå til legen hver gang:-)

Ultralydene her inne som har vært tidlige har jo de fleste av oss bestilt og betalt for selv...?? :-)

Det er vel ikke vanlig å ha så veldig ofte såpass tidlig i svangerskapet om alt er normalt, såvidt jeg har skjønt. Selv var jeg hos legen i uke 11, skal ikke til jordmor før i uke 16(første gang), så har jeg UL ca uke 19, har sånn ca 4 uker mellom hver gang jeg skal til lege/jordmor foreløpig.

Hvis alt er som normalt så har man ikke så mange kontroller i begynnelsen, men når det nærmer seg slutten blir det oftere kontroll[:)]

eg var hos legen 29. juni, og har ikkje fått jordmortime. Legen sa dei kontakta meg etter ul... burde eg kontakte jordmor sjøl, eller vente til jordmora kontakter meg?
Eg har ho RH negativ, så eg skal jo faktisk bli litt tettare fulgt opp meg blodprøver ol. (uten at eg veit kva tettare oppfølging opp vil seie)..

ORIGINAL: sorciere_

eg var hos legen 29. juni, og har ikkje fått jordmortime. Legen sa dei kontakta meg etter ul... burde eg kontakte jordmor sjøl, eller vente til jordmora kontakter meg?
Eg har ho RH negativ, så eg skal jo faktisk bli litt tettare fulgt opp meg blodprøver ol. (uten at eg veit kva tettare oppfølging opp vil seie)..

eg ringte sjøl og bestillte time hos jordmor, legen sa jeg skulle gjøre d sånn:-)

Back
Topp