hvorfor

Vi har vært på 2 uler. En forde eg var urolig for at jeg mistet og en forde vi hadde bestemt oss fpr en hel sjekk av fosteret i uke 12. Hadde en dårlig erfaring med ul på sykehuset i uke 20 sist så jeg ville bare vite at alt var i orden nå på forhånd.

Jeg har vært på 2 jeg og.
Den ene pga misstet et par ganger tidligere å den andre via privat så jeg selv fikk vite at alt sto bra til og at det var som det skulle :)

Syns fortsatt at det skulle vært obligatorisk å hatt en tidlig ultralyd samt med den der du får vite kjønn.
Man kan tidlig (fra uke 10 av) se om det kan være noe hjertefeil eller ryggmargs feil osv.. Så man er forberedt eller da kan gjøre noe.

jeg også har vært på to, den første fordi jeg blødde ei natt og den neste fordi jeg fortsatte med mye brun utflod i to uker, så ville være helt sikker, og se at alt var bra![:)] også nysgjerrig da[:D]

ORIGINAL: castora

Jeg har vært på 2 jeg og.
Den ene pga misstet et par ganger tidligere å den andre via privat så jeg selv fikk vite at alt sto bra til og at det var som det skulle :)

Syns fortsatt at det skulle vært obligatorisk å hatt en tidlig ultralyd samt med den der du får vite kjønn.
Man kan tidlig (fra uke 10 av) se om det kan være noe hjertefeil eller ryggmargs feil osv.. Så man er forberedt eller da kan gjøre noe.

Helt enig med deg. Synes det er viktig at vi som foreldre får litt er innblikk i barnets utvikling. I sveits får de ul i uke 12 for å se etter nakkefold (mulig kromosom feil), og i tyskland får de flere ul for å sjekke at alt er bra. Det kan nesten virke som vi her i norge er mer opptatt av at alle barn har rett til liv på bekostning av foreldrene (nå tok jeg lit hardt i her assa). Men det er ikke alle forhold som takler å få barn med funksjonshemninger osv. Synes vi buurde få bedre oppfølging og mer støtte i grunn.

Ja om det skulle vært obl med tidligere ultralyd kan diskuteres, men per i dag er faktisk ingen ul obl. Jeg personlig synes det er litt synd at damer ikke klarer stole nok og kjenne på kroppene sine når de er gravide, men forstår veldig godt at det er spennende med tidlig ul. Og at de som har blødninger, tidliger aborter o.l gjør det.

Syntes bare det var så utrolig mange her som gikk til ul. Så begynte å lure på om tilbudet var kommet fra staten uten at jeg hadde fått det med meg,hehe i den ammetåke jeg går rundt i.

Uansett så vil jeg ikke støte noen eller si at det eller det er rett eller galt.

Er bare nyskjerrig.

Håper dere alle får et fint svangerskap og en flott baby [:D]

Back
Topp