HVorfor

Maria883

Betatt av forumet
Jeg leser at noen hører hjertelyd i uke 11.. hvordan kan det ha seg at ikke jordmor hører det på meg, og jeg er snart i uke 14.. BLIR KJEMPE REDD HER

trur du kan slappe av å ikkje bekymre dæ. nån e bærre heldi.
jordmora fant ikkje hjertelyden på mæ før i uke 18

Hei Maria

Har med mange faktorer å gjøre. Blant annet hvordan livmoren din er, hvor morkaken ligger og sånn. Kjenner mange som ikke har funnet det så tidlig. Kanskje ligger morkaken foran mot magen, og da tar det gjerne tid...

Hadde det vært grunn til bekymring, så hadde jordmor sendt deg opp til sjekk på sykehuset, så er nok ingen fare!! Tror ikke jeg hørte no hjertelyd før uke 20.. husker ikke helt [;)]

Jeg fikk ikke høre hjertelyden før i uke 20. På førsten var han jo så liten så da ville ikke legen prøve, sånn at jeg ikke skulle bli bekymret om vi ikke hørte noe. I uke 20 var det heller ikke så enkelt for han turnet som bare dét så jordmor hadde sitt svare strev med å følge med på hvor han var hen:)

Jeg var hos jordmor i uke 13, og hun ville ikke negang prøve å høre etter hjertelyden. Hun mente at det var stor mulighet for å IKKE finne den, og at hun ikke ville gjøre meg nervøs unødvendig!

Jeg kjøpte en Babywatcher på nett, og med den kan jeg høre hjertelyden. Det er FANTASTISK!!

Men det er ingen grunn til å bekymre seg fordi du ikke hørte lyden altså....kommer litt an på utstyret til jordmor osv.

M

Back
Topp