Hvorfor? :(

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Jeg ble jo satt igang 17 april pga jeg lakk fostervann og hadde fått påvist Gbs i urinen... Og jeg hadde en veldig rask fødsel, hvor jeg egentlig bare hadde tullerier fram te resten av vannet mitt gikk, og da fikk jeg jo ganske sterke rier med en gang, og da tok det bare 1 time før dem satte meg på drypp så jeg fikk enda sterkere rier! Men føler meg nesten "trist" ved tanken på at jeg gikk glipp av så mye som man opplever når det går naturlig :( Fikk aldri oppleve spenningen, kjenne på alt av vondter og lure på om det er igang, at riene bygger seg opp gradvis og bare det å reise te sykehuset og vite at det er igang :'( Men hvorfor føler jeg det sånn? Jeg sitter her jo med verdens vakreste gutt som er frisk og som jeg elsker over alt♡

Er det flere som har blitt satt igang som også har følt/føler det sånn? Eller er det bare jeg som er rar med dette :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg vart ikke satt i gang, men her var det pang på sterke rier med en gang vannet gikk skikkelig, etter å ha små rennet noen timer, uten den gradvis oppbyggingen slik det var med de 2 andre mine. Føler selve fødsels opplevelsen bærte preg av dette og fikk aldri kontroll. Vet det ikke er samme situasjon som deg, men er mangen ulike følelser det er å kjenne på etter man har født. Heldigvis er ikke det noe jeg går rundt å tenker på, men kommer en tanke innimellom

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja her har jeg blitt avhengig av å gå inn her flere ganger om dagen for å "føle litt av spenningen" te folka her :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Sniker fra juni :) Jeg ble satt i gang i forrige svangerskap og har kjent på følelsene du har mange ganger. Føler meg litt snytt for deler av spenningen med fødselen; man går jo i ukesvis og lurer på.hvordan det hele skal starte. Denne gangen håper jeg det starter av seg selv og det er spennende (og frustrerende) å kjenne på vondter som kommer og går. Trøsten min etter sist fødsel var at jeg kanskje fikk oppleve det igjen - og selvsagt den flotte premien jeg fikk (selv etter kunstig fødsel ;) )...

Godt å høre at jeg ikke er alene :D Selv om det kanskje er litt slemt å si :P Ja premien uansett hvordan måte det skjer på, er jo uansett verdt absolutt alt♡ Krysser fingrene for at ting skjer naturlig for deg denne gangen :D

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Godt å høre at jeg ikke er alene :D Selv om det kanskje er litt slemt å si :P Ja premien uansett hvordan måte det skjer på, er jo uansett verdt absolutt alt♡ Krysser fingrene for at ting skjer naturlig for deg denne gangen :D

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg synes du er heldig jeg. Jeg vil helst det skal starte så snart som mulig og ikke gå over lang tid. Termin 27 mai.

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Jeg synes du er heldig jeg. Jeg vil helst det skal starte så snart som mulig og ikke gå over lang tid. Termin 27 mai.

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Ser den... Men når man blir satt igang så mister man mye av "fødselsfølelsen" hvis jeg kan forklare det! Sånn som jeg starta rett på med hælvetes (unnskyld språket) rier, så fikk jo helt sjokk :( Og når dem da attpå te satte meg på drypp bare 1 time etter at jeg først starta med ordentlige rier, så tok det ikke lang tid før jeg hadde så sterke rier at det var så vidt jeg klarte å gå te og fra toalettet! Riene mine var ganske så kraftige og lå på topp HELE tiden fra første rie omtrent pga jeg ble satt igang, og etter ca 2 timer så hadde jeg ikke pause mellom riene engang :(

♥Lille prinsen 17/4-14♥

"Hvis jeg kan forklare det sånn" skulle det stå da :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Ser den... Men når man blir satt igang så mister man mye av "fødselsfølelsen" hvis jeg kan forklare det! Sånn som jeg starta rett på med hælvetes (unnskyld språket) rier, så fikk jo helt sjokk :( Og når dem da attpå te satte meg på drypp bare 1 time etter at jeg først starta med ordentlige rier, så tok det ikke lang tid før jeg hadde så sterke rier at det var så vidt jeg klarte å gå te og fra toalettet! Riene mine var ganske så kraftige og lå på topp HELE tiden fra første rie omtrent pga jeg ble satt igang, og etter ca 2 timer så hadde jeg ikke pause mellom riene engang :(

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Sniker fra juli.. Skjønner at du kanskje ikke fikk fødselen du hadde forestilt deg, men slik pangstart kan du få helt naturlig også.. Vannet mitt gikk sist, og fra første rie til han var ute gikk d 3,5 timer. Var forferdelig heftig, og ingen pauser i d hele tatt.. Så d er ikke bare de som blir igangsatt som kan få et helvete med en gang.. Skulle gjerne fått bygget meg opp og kunne hatt en anelse av kontroll, men kroppen styrer det fint uten at vi har så mye å si.. :/ så du får kanskje heller prøve å tenke at du er ferdig, og at d gikk fint, selv om d ble intenst.. :) gratulerer med bebisen! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg synes personlig at vi kvinner lager alt for store forventninger til bl.a fødsel. En indusert fødsel er ikke noe mindre verd enn en som startet av seg selv. Disse forventninge vil bare skape skuffelser og jeg er glad jeg tenker at jeg tar der som det kommer. Så lenge det er det beste for barnet.

Man skal imidlertid erkjenne sine følelser, men det er viktig å la skuffelsen gå over og ikke nære oppunder den :)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Sniker fra juli.. Skjønner at du kanskje ikke fikk fødselen du hadde forestilt deg, men slik pangstart kan du få helt naturlig også.. Vannet mitt gikk sist, og fra første rie til han var ute gikk d 3,5 timer. Var forferdelig heftig, og ingen pauser i d hele tatt.. Så d er ikke bare de som blir igangsatt som kan få et helvete med en gang.. Skulle gjerne fått bygget meg opp og kunne hatt en anelse av kontroll, men kroppen styrer det fint uten at vi har så mye å si.. :/ så du får kanskje heller prøve å tenke at du er ferdig, og at d gikk fint, selv om d ble intenst.. :) gratulerer med bebisen! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja det vet jeg :) Men siden jeg var førstegangsfødende og ble satt igang 2 uker før termin, og INGEN på føden trodde jeg skulle få en sånn fødsel! Nattevakta kom på jobb, kom inn te meg og undersøkte meg hadde da 7 cm og etter ca 20 min så hadde jeg full åpning og pressrier, så tok ikke 1 time engang fra hu kom inn te meg te ungen var ute, og da hadde alt skjedd i underkant av 6 timer siden resten av vannet gikk og fødselen faktisk var igang... Så fikk beskjed av flere jordmødre at neste gang jeg skal føde, så får jeg IKKE lov te å vente hjemme te det er 1-2 min mellom riene, for jeg føder fort! :P Og en annen grunn te at jeg føler at jeg mista mye av opplevelsen, er fordi jeg måtte ligge maaange timer i strekk i senga med ctg pga jeg var satt igang :(

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg synes personlig at vi kvinner lager alt for store forventninger til bl.a fødsel. En indusert fødsel er ikke noe mindre verd enn en som startet av seg selv. Disse forventninge vil bare skape skuffelser og jeg er glad jeg tenker at jeg tar der som det kommer. Så lenge det er det beste for barnet.

Man skal imidlertid erkjenne sine følelser, men det er viktig å la skuffelsen gå over og ikke nære oppunder den :)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Hadde faktisk ingen forventning sånn overhodet ;) Men les siste svaret mitt, står mere forklart der :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Kan skjønne at du gjerne skulle ønske at fødselen din ble andreledes, at du fikk mere tid til at kroppen ble forberedt på smertene og forventningene ble bygget opp i kroppen- det blir jo veldig voldsomt ogvsterkt når man ikke har dette i forkant.
Kanskje du skal prøve å se på det som at du har en sterk kropp som med en gang klarte å bygge opp sterke rier. At du klarte å komme deg gjennom disse sterke riene selv om du ikke hadde timer med svakere rier bak deg Og at du slapp unna timesvis og kanskje døgn med slitsomme rier som tapper deg for krefter.
Og så kan man håpe at man opplever fødsel en gang til som blir andreledes?
Selv forventet jeg at fødsel skulle starte med vannavgang med min første, men det skjedde jo aldri. De tok vannet mitt til slutt.
Denne gangen hadde jeg ett håp om å få oppleve en naturlig vannavgang men ble ikke det nå heller. Men alt i alt hatt lette, fine fødsler så fokuserer heller på det andre positive og skryter masse av det!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde faktisk ingen forventning sånn overhodet ;) Men les siste svaret mitt, står mere forklart der :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Skjønner :). Du føler deg rett og slett frarøvet opplevelsen av en "normal" fødsel uten unødig innblanding - det forstår jeg og hadde kanskje hatt noen av de samme følelsene...

Kan skjønne at du gjerne skulle ønske at fødselen din ble andreledes, at du fikk mere tid til at kroppen ble forberedt på smertene og forventningene ble bygget opp i kroppen- det blir jo veldig voldsomt ogvsterkt når man ikke har dette i forkant.
Kanskje du skal prøve å se på det som at du har en sterk kropp som med en gang klarte å bygge opp sterke rier. At du klarte å komme deg gjennom disse sterke riene selv om du ikke hadde timer med svakere rier bak deg Og at du slapp unna timesvis og kanskje døgn med slitsomme rier som tapper deg for krefter.
Og så kan man håpe at man opplever fødsel en gang til som blir andreledes?
Selv forventet jeg at fødsel skulle starte med vannavgang med min første, men det skjedde jo aldri. De tok vannet mitt til slutt.
Denne gangen hadde jeg ett håp om å få oppleve en naturlig vannavgang men ble ikke det nå heller. Men alt i alt hatt lette, fine fødsler så fokuserer heller på det andre positive og skryter masse av det!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja har begynt å se på det sånn at jeg har en sterk kropp :) Jeg var jo livredd for å få en lang fødsel pga moren min gikk i 3 dager med alle oss 3, og ene søsteren min holdt på i 23 timer med førstemann... Og siden det var skikkelig uvær her i natt, så fikk jeg tid te å tenke (livredd uvær :P ) Og jeg tror at jeg kanskje føler det litt ekstra sånn er fordi jeg ikke fikk han opp på brystet med en gang han kom, for han hadde navlestrengen 2 ganger stramt rundt halsen så de måtte "tørke liv i han" før han lagde lyd og jeg fikk han opp :(

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Skjønner :). Du føler deg rett og slett frarøvet opplevelsen av en "normal" fødsel uten unødig innblanding - det forstår jeg og hadde kanskje hatt noen av de samme følelsene...

Kunne ikke ha sagt det bedre selv ;) Jeg hadde hele tiden trodd at ting kunne gå naturen sin gang, men neida :P Men jeg har jo en frisk og rask sønn, så skal jo ikke klage heller :D Men bare litt godt å kunne få luftet tankene te noen som forstår :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Back
Topp