Hvorfor

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Hvorfor får noen flyttet termin før oul og andre ikke?
Sist hadde jeg menstermin 2 april. Også fikk jeg 31 mars på tidlig ul, men de nektet å skrive det noe sted siden det er menstermin som gjelder frem til oul.
Oul fikk jeg termin 10 april.
Både Ahus og legekontoret mitt sa de forholdt seg til menstermin. Frem til oul.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Kommer nok an på hvor stor forskjell det er. Feks hvis du har hatt en blødning i uke 4 som du trodde var mensen så er man jo en hel uke lengre. Da må man jo endre slik ar oul og kontroller kommer på riktig tidspunkt. Noen få dager fra eller til har ikke så mye å si.... Jeg fikk ny termin på tidlig ul - men ikke offesielt på papiret da det skiller kun 3 dager.

Ja ok. Så du fikk ikke nytt papir?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Gikk utifra menstermin her også selv om jeg har vært på ul og fått termin..

Termin 1.februar 2014

Legen min ville også gå utifra menstermin før oul, og ønsker ikke å forholde seg til tidlig ul termin. Dette på grunn av det var såpass tidlig at det kan være vanskelig å si uansett. Det jeg fikk beskjed om ihvertfall:p

Termin 09.februar med første frøet:)

Jeg er "flyttet" 2-3 dager etter en tidlig ul, men det er så lite at jeg bare sa til legen at vi hadde rett med menstermin og termin er ca 9 februar. Da sa han at da avventer vi til oul og ser før vi setter noe annet.

Jeg ble flyttet da første legen fulgte mensdato, 3 dager tilbake. Men jeg vet jo jeg hadde el den 28. mai.. så neste lege sa 1 dag lenger enn jeg har regnet igjen :p

Jeg holder meg til min kalkulering frem til oul tenker jeg. Den som blir gjeldende allikevel ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Back
Topp