hvorfor....

baby2212

Betatt av forumet
....blir Nestlé pære banan yoghurt helt flytende når de er åpnet? også andre yoghurter :-/ irriterende....
Kan jo bare drikke den etter den er åpnet og har stått litt, uansett om den står i kjøleskapet :-/

Ja, det kan du jaggu meg lure på! He he, har ikke tenkt på det engang jeg emoticon

Men, sant som du sier så blir den fryktelig flytende fort, og jeg har null peiling på hvorfor :)

Hmm.Aner ikke jeg.

det irriterer meg såååå vanvittig :-P
 er jo ikke mye god når den blir totalt tyntflytende :-/

Hmm... blir den? Er så populær den her i huset at alt forsvinne med en gang:)

Har ikke prøvd yoghurten men grøten derimot, dersom den ikke blandes ganske "tykk" til å begynne med blir den flytende mot slutten av matingen...:/

JEG HAR SVARET :-D sendte mail til nestlé, og fikk dette som svar : "Takk for mail. Om du har gitt datteren din yoghurt med skje rett fra glasset kan det skje endringer i konsistensen da spyttet inneholder enzymer som spalter stivelsen i produktet slik at det blir tynnere. Enzymene i spyttet er der for å lette fordøyelsesprosessen og når disse kommer i kontakt med produktet og blir stående i kjøleskap over natten vil dette resultere tynnere konsistens. Om du ikke har gitt produktet direkte fra glasset, har vi dessverre ingen god forklaring på hva som kan ha skjedd siden konsistensen var normal da du åpnet det. Produktet skal ikke bli tynnere etter et døgn i kjøleskap. Håper dette ga svar på ditt spørsmål. Ta gjerne kontakt med oss på 800 80 730 mellom kl 09-15 på hverdager om du har flere spørsmål vedr. dette eller om noe er uklart. Med vennlig hilsen Forbrukerkontakt AS Nestlé Norge" Så nå skal jeg begynne og ta ut ønsket mengde hvertfall :-D hihi

Kjekt å viteemoticon

Kjekt å viteemoticon

det jeg lurer på er hvorfor nestle har yogurt i babymat som er stemplet 6mnd når det er anbefalt at man tidligst skal begynne med det når ungen er pasert 10 mnd.
hvem har rett, brosjyren fra helsestasjon (tenker den kanskje er gammel) eller nestle?

det jeg lurer på er hvorfor nestle har yogurt i babymat som er stemplet 6mnd når det er anbefalt at man tidligst skal begynne med det når ungen er pasert 10 mnd.
hvem har rett, brosjyren fra helsestasjon (tenker den kanskje er gammel) eller nestle?

nancy drew skrev:

Hvorfor? Fordi de tjener penger på det. Fordi mange foreldre villig betaler for å få gi barna sine mat som ikke er anbefalt. Fordi det ikke er ulovlig å selge usunn mat.

Helsedirektoratet misliker at nestle selger den yoghurten, men kan ikke gjøre mer enn å anbefale foreldre å ikke kjøpe den: http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/babymat_er_ikke_i_tr_d_med_anbefalingene_711964

ai ai ai,dette har ikke jeg fått med meg :-/ Jeg har faktisk stolt på at det som står til 6mnd,kan gies til 6mnd :-/ gosj. Da må jeg jo vurdere æ boikotte yughurten :-/

Back
Topp