Hvorfor valgte du den utdannelsen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stina
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stina

Guest
Hvorfor valgte du den utdannelsen du tok, eller nå tar? Var det kun ut i fra interesse, eller var det avveininger i forhold til arbeidstid, lønn osv? :)

Valgte å jobbe som helsefagarbeider fordi jeg liker å hjelpe mennesker som ikke har det så bra. Faren min satt i rullestol fra jeg var 3-14år før han gikk bort, og jeg hørte flere ganger om hvordan noen av de han hadde innom fra hjemmesykepleien var. Kjapt inn og ut og brydde seg ikke, så det gjorde at jeg ville inn i det yrket og være en av de som faktisk bryr seg og gjør en forskjell for noen. Lønnen er ikke noe å skryte av, men det er et utrolig givende yrke!

Fordi jeg hadde jobbet innen det feltet i 10 år allerede og ønsket å fortsette med det. Utdanningen er ikke basert på lønn og arbeidstider, skulle det vært en faktor er ikke vernepleier retningen å gå :p

Fordi jeg har en brennende interesse for språket, og ville lære det ordentlig. Jeg begynte første dag på studiet, og innså med en gang at det var der jeg hørte hjemme!

Jeg jobber som tegnspråktolk :)

Visste ikke hva jeg ville bli, men trivdes med jobben i barnehage. Så da ble det førskolelærer, med en tanke om at jeg ikke skulle jobbe i bhg resten av livet. Er nå, etter 12 år (6 år som ped.leder) veldig lei og vil finne noe nytt etterhvert. Men først: baby! ;)

Back
Topp