Hvorfor tidlig UL?

*Cake-Pop*

Forelsket i forumet
Jeg bare lurer på hvorfor så mange er på tidlig UL? Er det "hot" nå eller er det medisinske årsaker?

Her er det på grunn av tidligere svangerskaps historier.. Har siste året hatt 1 MA og 3 SA, så nå står jeg på medisiner som forhåpentligvis hjelper oss så denne spiren her klorer seg fast i mange mange mnd...

Pga tidligere SA her også.

Bare fordi jeg har såå lyst til å se lille vackre i magen min :-) Greit å få bekreftet at alt ser bra ut :-) Og for at samboer skal få en litt mer følelse at det er noe. Vi kjenner det på kroppen, de ser bare en test..

Fordi det egentlig er HELT normalt i store deler av verden å ha flere UL i løpet av et svangerskap. Det skulle bare mangle å få sett lille nurket etter første trimester, og egentlig burde det være gratis også. Det er min mening i allfall.

Så, nei, ingen medisinske årsaker, og ikke noe "hot" heller. Bare rett og slett helt normalt i mitt hodet.

Fastlegen min ville henvise meg i uke 12 pga kroniske sykdommer, klager ikke på detGodt mulig vi ville betalt for privat hvis ikke hun hadde foreslått henvisning...

hadde tidlig UL forrige svangerskap, da pga store smerter og mye oppkast allerede fra før pos test så de fryktet svangerskap utenfor livmor eller andre skumle ting. Denne gangen har det forløpt smertefritt og uten den ekstreme kvalmen og spyingen, litt mer normalnivå nå tenker jeg (syns jeg kunne slippe, tok min dose sistgang :P ) så da ser jeg ikke for meg at det blir noen tidlig UL..samboer er også veldig bevisst graviditeten så han trenger heller ikke noe "bevis" slik mange andre menn gjerne gjør før de klarer å innfinne seg med hvorfor deres fru ikke orker ditt og datt og bare sover :)

Fastlege har henvist meg til en vurdering på sykehuset. Regner med at det blir et tidlig UL men vet ingenting enda. Får vel ikke innkallelse før om to uker mente legen.
Denne henvisning til sykehuset er grunnet min to åring med Downs og mine helse plager.
Tror jeg ikke hadde tatt et tidlig UL uten henvisning.

*Cake-Pop* skrev:
Jeg bare lurer på hvorfor så mange er på tidlig UL? Er det "hot" nå eller er det medisinske årsaker?

Hehe, det har jeg også lurt på, siden så mange av oss her inne skal på det :)
Ingen av venninnene mine her i byn har vært på tidlig UL,
jeg tenker ikke jeg skal før rutinekontroll i uke 17-19 heller...
Men nå fikk jeg se victoria hele 4 ganger i forrige svangerskap, uke 8/9, 14 og 19 og 24  :) Så jeg liksom se det litt for meg hvordan denne er :)

Men det er vel ulike grunner til at dere som går går :)

*Cake-Pop* skrev:

Har lurt på det samme ;)
Føler meg nesten litt unormal eller utenfor som ikke skal ta :p
Men så har jeg hatt et normalt svangerskap, aldri mistet og vært veldig frisk. (bank i bordet!)
Tok ikke sist heller.
Kunne gjerne tatt det altså, men jeg er igrunn ikke spesielt bekymra. Dessuten er det ganske langt for meg å dra til nærmeste by der de kan ta UL, så det blir ganske dyrt og mye styr.

Vurderte å ta UL i uke 11+3 da jeg likevel skal til byen i annet ærend, men privatklinikken hadde ikke ledig time når jeg kunne.
Hadde jeg vært bekymret eller hadde det vært noe spesielt, så hadde jeg nok vurdert det sterkere.

Skal til JM å få høre hjertelyden i uke 14-15 så det blir vel første bekreftelse :)

Lykkeliten 86 <3 skrev:
Bare fordi jeg har såå lyst til å se lille vackre i magen min :-) Greit å få bekreftet at alt ser bra ut :-) Og for at samboer skal få en litt mer følelse at det er noe. Vi kjenner det på kroppen, de ser bare en test..

Enig!

Ja i mitt forrige forum var det såvidt jeg husker ingen som var på tidlig ul. var i så fall ikke noe vi hørte om. og her er det noen hele tiden som har vært på det. så lurte på om det var skjedd noe nytt på 2 år lix! :)

Flere grunner, og ingen av dem er fordi det er 'hot' ;

Først og fremst er det fordi jeg har lyst.
Fordi jeg personlig heller vil finne ut at noe er galt i uke 11 enn i uke 19.
Fordi jeg heller vil finne ut at alt er BRA i uke 11, og ikke bekymre meg unødig frem til ordinær UL. (Har blitt mer bekymret med årene gitt)

Pga senabort i uke 19.

For å se at det er liv. Og fordi jeg hadde lyst.

Signerer denne! :)

~Simsalabim~ skrev:
Flere grunner, og ingen av dem er fordi det er 'hot' ;

Først og fremst er det fordi jeg har lyst.
Fordi jeg personlig heller vil finne ut at noe er galt i uke 11 enn i uke 19.
Fordi jeg heller vil finne ut at alt er BRA i uke 11, og ikke bekymre meg unødig frem til ordinær UL. (Har blitt mer bekymret med årene gitt)

Signerer denne! :)

Back
Topp