Hvorfor tidlig ul?

Litago2småtroll

Betatt av forumet
Virker som det er mange her inne som skal på tidlig ul....
Kan jeg få spørre hvorfor?:)
bestiller dere hos privat eller går dere gjennom fastlegen og sykehuset?

Spør kun av ren nysgjerrighet, føler ikke det var så mangen som gjor det da jeg var med i forumet til storebror:)

Det er rutine med UL i uke 7 for de som driver med prøverør

eg hadde ikke tidlig ul sist, men skal nå pga MA i august.. Merka ikke at jeg mista før jeg fikk noen kjempe svake blødninger. Måtte krangle meg til en GU og da fant de ut at det hadde vært dødt i ca 4 uker  Så jeg har litt panikk denne gangen, så legen min var så grei at han sendte en henvisning til meg...

Jeg har ikke fått igjen mensen etter SA i august. Så jeg aner ikke hvilken uke jeg er i, eller når termin er... Derfor blir jeg henvist til tidlig ul.

I forrige sv.skap var jeg på tidlig ul hos en privat klinikk, da var det bare for å berolige meg med at alt var bra :)

Jeg kommer til å be om tidlig UL siden sønnen min ble født med en alvorlig hjertefeil. Dette ble ikke oppdaget på ordinær UL sist, men helt tilfeldig når han var 3 døgn gammel. Hadde det blitt oppdaget et døgn senere hadde det mest sannsynlig gått galt:/  Han ble operert 5 døgn gammel. Vil ikke oppleve dette sjokket en gang til, mye bedre å være forberedt og ha et team rundt seg hele veien om det er nødvending!

Hvis jeg ikke får henvisning til tidlig UL, kommer jeg nok til å bestille og betale selv:P for å beroligge meg selv! Se at alt er bra inni der!!

har mistet to ganger tidligere og skal derfor på flere ultralyder. Får det gjennom fastlegen

Da forstår jeg godt hvorfor dere skal på tidlig ul!!:) Vi er heldige som har et så bra helsevesen i landet!

Idabh, godt det gikk bra med lillegutt!! :)

jeg har bestilt privat. Mistet i begynnelsen av september, og føler at det er for lenge å vente til ordinær ul før jeg får se hvordan det står til.

Jeg skal bestille tidlig UL privat :) Dette for å berolige meg selv og forhåpentligvis se et hjerte som banker

Det er flere grunner til at vi tar tidlig UL (uke 10?)
*Finne ut hvor langt jeg er på vei. Er mellom 6-9 uker nå. Teller selv etter dato, men veldig usikker.
*Bekreftelse på liv/hvor mange - håper å kunne senke skuldrene litt etterpå og være mer åpen om graviditeten.
*Nysgjerrighet :) Er så lenge til ordinær UL. 

Jeg går privat hos gynekologen min bare fordi jeg har lyst! Dessuten koster det bare 50 kr og det er litt betryggende å få sjekket at alt er som det skal være...

Jeg skal bestille time privat etterhvert fordi jeg vil være forbredt hvis de finner noe galt. Da kan man forbrede seg litt. Og så er det jo selvfølgelig for å se liv og høre hjerte slå!

Vi var på tidlig ul med første og det syns jeg var kjempe fint. Ble såå mye mer virkelig at jeg var gravid, og syns det var kjempe fint.

Jeg har lyst på det for å berolige meg, mest av alt...
Lyst til å se at alt står bra til. Dessuten blir det jo, som tidligere sagt, mer virkelig når man kan se ungen og høre hjertet slå...

... jeg tror ikke det virkelig, virkelig kommer til å gå opp for meg at jeg er gravid før på ultralyd!! 

Jeg ønsker å bestille en ultralyd når jeg er syv uker på veg, bare for å se om alt er som det skal da. Jeg skal på julebord med jobben den helgen og blir garantert avslørt og da er det litt godt å vite om ting da ser grett ut.

Sist gang tok jeg tidlig privat fordi jeg bare ville se at det virkelig var noen inni der før jeg fortalte det til folk =)

Denne gangen får jeg tidlig gjennom legen pga. en stor blødning.

har vært gjennom en dødfødsel i uke 36! Derfor skal vi på tidlig UL!

Jeg skal på grunn at MA i august... skulle da vært 10 uker på vei, men UL viste bare en forstørret livmor med morkake og ingenting annet. Er redd for å oppdage det igjen, og spesielt hvis jeg skulle funnet det ut først i uke 18 på ordinær UL.

Jeg skal på tidlig UL fordi mannen min går på medisiner som kan ha påvirkning på fosterets utvikling og så hadde jeg MA i mai.
Kommer til å ha en rund uke 7-8 og så en til i trondheim før uke 12 for å se om alt utvikler seg som det skal.

Back
Topp