Hvorfor ta graviditetstester?

Regnbuebarn 2015

Elsker forumet
Min kjære lurer på hvorfor jeg skal bruke penger på ny graviditetstest, når det bare er å vente å se.

Kan dere gi meg grunner til hvorfor jeg skal kjøpe ny test? :D Den første testen var veldig svak.


1. For å se om HCG nivået stiger

2. For å sjekke at det ikke er en kjemisk graviditet
 
Last edited:
Nei altså det KAN jo være feil med testene selvom jeg er litt enig med han, er testen positiv er den mest sannsylig det altså. Hihi
 
Syns det er greit å se at hcg stiger :)
 
Testen var meget svak positiv da. Men du skulle komme med grunner til å teste en gang til, ikke holde med sambo :D hehe

Jeg sier jo at de KAN jo være feil ;-) også hviska jeg bare forsiktig at den mest sannsynlig ikke er det O:)
 
Min kjære lurer på hvorfor jeg skal bruke penger på ny graviditetstest, når det bare er å vente å se.

Kan dere gi meg grunner til hvorfor jeg skal kjøpe ny test? :D Den første testen var veldig svak.


1. For å se om HCG nivået stiger

2. For å sjekke at det ikke er en kjemisk graviditet

For meg er dette to gode nok grunner.

Min historie:
Første barn; en test og kunne ikke falt meg inn å ta flere.
Andre barn; to tester (første var litt svak og rfsu... Googlet selvfølgelig og der mente mange at rfsu ofte ga falsk positiv)
Nå har jeg ikke antall på hvor mange jeg har tatt... Ble nok litt inspirert her inne og kjøpte billigtester. Har hatt to kjemiske på rad før denne, og har sett en del svake tester som ikke har utviklet seg! Denne gangen har jeg fått 1-2, 2-3 og nå i dag 3+ på CBD :D
 
Men hvis det var svak positiv, så har du tatt en med streker/kryss? Da vil du ta en digital for å sjekke at ukene/hcg stemmer ;-)
 
Laget en tråd i går med bilde av testen. Skal ta en med ukeindikator i morgen, jeg synes jo det er litt morsomt å teste også :D
 
Jeg tok 4 stk for å se at de ble strekere, og fordi jeg ikke ville tro det helt etter de to første. Den siste var en digital som er litt mer brutal i sin tilbakemelding.
 
Jeg tok 4 stk for å se at de ble strekere, og fordi jeg ikke ville tro det helt etter de to første. Den siste var en digital som er litt mer brutal i sin tilbakemelding.
Samme her. Også har jeg en drøss... tror jeg hadde 16 før jeg startet å teste. 2 cbd og 1 a1. :)
 
Laget en tråd i går med bilde av testen. Skal ta en med ukeindikator i morgen, jeg synes jo det er litt morsomt å teste også :D

Ja, forstår deg jeg :) Jeg vurderer å ta en digital til bare for å se om det går mer opp for meg da. Symptomene bekrefter jo den litt svake streken, men fint å få det "svart på hvitt". Begge de to andre gangene har jeg måttet ta blodprøve til legen for å få bekrefta graviditet. Ene gangen i uke 7 og andre i uke 8, begge gangene hadde jeg tatt utallige negative urintester. Men på blodprøve var det ingen tvil. Så tydeligvis dårlig utskilling av hcg i urin da.. så denne gangen fikk jeg nesten mer i sjokk av at jeg klarte å få en positiv test, enn hva den faktisk viste :-D
 
Min kjære lurer på hvorfor jeg skal bruke penger på ny graviditetstest, når det bare er å vente å se.

Kan dere gi meg grunner til hvorfor jeg skal kjøpe ny test? :D Den første testen var veldig svak.


1. For å se om HCG nivået stiger

2. For å sjekke at det ikke er en kjemisk graviditet
Jeg synes det er en utrolig god grunn i å ikke få sjokk ved evt tidlig MA som kroppen ikke oppdager!! Skal lage en tråd på denne på fellessida her, for jeg har en egen erfaring med det! Å se HCG stige er faktisk veldig betryggende... :) Men hvis dere bare vil ta det som det kommer, og dere er "typen" til det, er det jo greit å ikke ta. Men for meg er det helt uaktuelt!
 
Back
Topp