Hvorfor stemmer dere FRP?

jas

Forumet er livet
Mulig jeg slenger stein i glasshus her nå altså, men hvorfor stemme FRP?
Jeg har min hjertesak innenfor helsevesenet, siden vi har tre med kronisk sykdom her, og syns det er skikkelig skummelt om FRP får gjennomslag for sine ting....

Ser for meg litt sånn USA tilstander, hvor man må dekke sine egne sykehusopphold, og betale all mulig av medisin og lignende..
Har man ikke opptjent seg nok på forsikringen, så sliter man jo maksimalt....

Bare så det er sagt; så er jeg rett og slett bare int i hva som gjør at dere velger FRP, det er ikke for å hetse verken den ene eller andre!!!!!

Jeg stemmer Høyre, men endrer jeg mening i morgen Stemmer jeg FRP.
Avd en enkle grunn at det er det som føles rett for meg.
Lei av at andre hele tiden sakls tille spm.tegn ved hvorfor velgere stemmer det og det partiet.
Det er deres eget valg, og hva andre synes skal man gi seg katta i..

ORIGINAL: jas

Mulig jeg slenger stein i glasshus her nå altså, men hvorfor stemme FRP?
Jeg har min hjertesak innenfor helsevesenet, siden vi har tre med kronisk sykdom her, og syns det er skikkelig skummelt om FRP får gjennomslag for sine ting....

Ser for meg litt sånn USA tilstander, hvor man må dekke sine egne sykehusopphold, og betale all mulig av medisin og lignende..
Har man ikke opptjent seg nok på forsikringen, så sliter man jo maksimalt....

Og, hvis det blir slik at FRP vinner og får danne regjering er det fortsatt mange som skal være enige for at det skal få gjennomslag for mye av det du snakker om...

det er mitt valg og eg velger det som EG mener er best for meg og min familie

ORIGINAL: Cookiemonster

Det jeg reagerer mest på er at alle blir like sjokkert hver gang de hører at noen skal stemme FRP. Nå er det slik at de er det nest største partiet så noe må de da gjøre som sluker velgerne, er ingenting å bli sjokkert over. [:)]

Ja motstanderne har gjort en kjempejobb med å få det til å være negativt å stemme frp, det skal de ha:)

ORIGINAL: BlessItBe

Lei av at andre hele tiden sakls tille spm.tegn ved hvorfor velgere stemmer det og det partiet.

Det går jo utover oss andre også hvilket parti som kommer til makta.

Stemte FRP pga dæmmes innvandringspolitikk og dæmmes syn på sametinge. Det e hovedsakan, men dele mange andre av dæmmes synsponkt.

ORIGINAL: StinkiStini

Lei av at andre hele tiden skal stille spm.tegn ved hvorfor velgere stemmer det og det partiet.

Men dere trenger da ikke stille spm.tegn ved hvorfor enkelte velger å stemme FRP, det er deres valg.
Skal jeg begynne å stille spm.tegn ved alle som stemmer SV jeg da?
NEI, det er deres valg.

Og nei jeg stemmer ikke FRP, men Høyre... Men synes denne hetsen har gått alt for langt..

ORIGINAL: Labambie

And here we go again..

morsomt er det ikke[8D]

det heter valg.. ikke bli enige om hva vi skal stemme..

vi stemmer det som er rett for oss og dere får stemme det som er rett for dere..
selv om noen ikke liker det som Frp står for, vil ikke det si att andre gjør det..
derfor du står inne i en boks og stemmer slik ikke alle skal legge seg oppi hva en stemmer[;)][;)]

Synes det er veeeldig komisk å se hvordan folk hisser seg opp over FRP velgere, de blir jo sett på som noen nazister..
Stakkars mennesker som ikke skjønner at dette er personlige valg for nordmenn..

Jeg stiller dere bare et spørsmål om hvorfor jeg..

Skjønner at andre ikke har samme syn som meg, og skjønner at alle ikke er like opptatt av helsevesenet.
Som jeg skrev har jeg tre kronisk syke her, og det blir derfor en utrolig vikitg sak for meg..
Var egentlig bare int i vite hva som er grunnen til at dere velger FRP jeg, for jeg vet jo at de har flere gode saker de også......

ORIGINAL: hildemor_84

ORIGINAL: Labambie

And here we go again..

dritt lei hele valget jeg nå[8|] godt det er over imorgen[:-]

for du tror det hjelper...[8D]

uansett hvem som vinner i morgen kommer det nok til å bli noen dårlige tapere og dårlige vinnere her inne.....

Lei av at andre hele tiden skal stille spm.tegn ved hvorfor velgere stemmer det og det partiet.

Men dere trenger da ikke stille spm.tegn ved hvorfor enkelte velger å stemme FRP, det er deres valg.
NEI, det er deres valg.

Og nei jeg stemmer ikke FRP, men Høyre... Men synes denne hetsen har gått alt for langt..

Ikke sikkert du siktet til meg, MEN JEG STARTET IKKE DENNE TRÅDEN FOR Å HETSE NOEN!!!!!!!!!

Synes det er veeeldig komisk å se hvordan folk hisser seg opp over FRP velgere, de blir jo sett på som noen nazister..

Mange frykter at hverdagen deres vil bli forandra endel om FRP kommer til makta,
og vil derfor spre mest mulig info for at så mange som mulig skal velge noe annet!

ORIGINAL: jas

NEI, det er deres valg.

Ikke sikkert du siktet til meg, MEN JEG STARTET IKKE DENNE TRÅDEN FOR Å HETSE NOEN!!!!!!!!!

Skjønte at du ikke gjorde det.
Men overalt og speseilt her inne har det vært hetsing..

Mange frykter at hverdagen deres vil bli forandra endel om FRP kommer til makta,
og vil derfor spre mest mulig info for at så mange som mulig skal velge noe annet!

Åååå, og de som stemmer FRP er driiiit redde hva som kommer til å skje hvis SV kommer til makta...

ORIGINAL: Cookiemonster

Det jeg reagerer mest på er at alle blir like sjokkert hver gang de hører at noen skal stemme FRP. Nå er det slik at de er det nest største partiet så noe må de da gjøre som sluker velgerne, er ingenting å bli sjokkert over. [:)]

Sant. Men tror det folk blir sjokkerte over er hvor mange som tror de er smarte når de skyter seg selv i foten. Ikke direkte det at FrP får stemmer.

blant annet pga dette:

FrP vil

• At alle barn skal ha rett til samvær og omsorg fra begge sine foreldre. Ved samlivsbrudd skal begge foreldrene ha like muligheter og like forpliktelser til omsorg og samvær med sine barn.
  • At det kreves utvidet kompetanse av sakkyndige i barnefordelingssaker.
  • Øke kontantstøtten.
  • Arbeide mot tvangsekteskap.
  • Innføre ektefelledelt beskatning.
  • Senke det totale skattetrykket.
  • Liberalisere dagens barnehagelov.
  • Likestille offentlige og private barnehager.
  • Likestille ulike former for organisert barnepass i lovverket.
  • At barnets nærmeste familie alltid skal vurderes som første alternativ ved plassering av barn i fosterhjem.
  • At barnevernstjenesten først og fremst skal ha en hjelpefunksjon i samarbeid med foreldrene.
  • Stille strenge krav til rettssikkerheten i barnevernssaker.
  • Ha et effektivt barnevern som arbeider innenfor klare frister og saksbehandlingsregler.
  • Løpende følge virkningen og praktiseringen av den nye barnevernsloven, og sikre at kommunene får dekket merutgifter som følger av denne.
  • At alle skal ha rett til å vite hvem som er ens biologiske foreldre.

Back
Topp