hvorfor skal han være så uinteressert???

exene

Glad i forumet
kjenner jeg blir lei meg når barnefaren ikke kan engasjere seg litt ift navnevalget. Jeg vet det er lenge til babyen kommer men for meg er det litt viktig å ha navnene klar! Jeg kommer med forslag. Sitter i timesvis å leter fram navn jeg liker og han vil ikke ha NOEN av dem! Når jeg ber ham komme med forslag selv så bare trekker han på skuldrene. Blir rett og slett lei meg! Jeg ville kalle babyen (hvis det blir en jente) Era Mirielle men det ville IKKE han. Era navnet er veldig viktig for meg pga betydningen (går ikke videre inn på det her) og jeg tenkte at kanskje Era Christine var bedre. Han sa det ikke var så ille og i kveld sier han plutselig at det er RART! Jeg skal ha babyen alene siden vi ikke er sammen og jeg prøver så godt jeg kan å la ham få være med å bestemme og prøver å engasjere ham men jeg føler at jeg bare møter veggen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har bare lyst til å drite i hva han mener og gi barnet det navnet jeg selv velger. Men det er jo ikke riktig... Huff, takk for at du leste.

Jeg skjønner godt at du blir lei deg! Du vet, det går ikke så fort i hue på alle disse mannfolka..![:@] Det er ingen unnskyldning da. Men jeg syns faktisk du godt kan kalle barnet akkurat det du vil, når han skal være så lite samarbeidsvillig[:)]  Evnt. hvis du vil ha han med på valget, så må det nok en skikkelig samtale til for å klarne opp litt. Kanskje er det noe annet han går og tenker på, som gjør at han er fraværende?

Lykke til, det ordner seg![:)] Klem!

Da hadde jeg sagt til han at han enten får begynne å engasjere seg, eller så velger
DU navnet! Og da nytter det ikke å komme og si at det er rart, det liker ikke jeg osv...

uff.. det er ikke noe gøy når de ikke engansjerer seg. prøv å snakke med han.
men når navnet skal bestemmes, må han og skrive under? vet liksom ikke hvordan det er når en ikke er sammen med barnefaren..

om det er noen trøst så synes sambo også at det er altfor tidelig å diskutere navn.

Det er veldig tidlig , så ikke ta det så ille opp enda. Her har mannen sagt at han ikke ønsker å tenke så mye på navn før etter UL - han vil gjerne vite kjønn og så føler han at det blir mer konkret etter UL. Og jeg tror også han er litt redd for at det skal være noe galt, så han vil på en måte ikke lage et "individ" av babyen enda.

Mitt råd er å tenk på navn du liker, men ikke bind deg for fast til et alternativ. Skriv en liste og når han er klar så kan han se på lista og se om dere er enige om noen navn.

Når du begynner å nærme deg fødselen og han fortsatt ikke er interessert i å tenke på navn, så kan du begynne å tenke på "ultimatum".

Menn blir klare på sitt eget tidspunkt, og vi kan rett og slett ikke alltid tvinge ting på dem ting når vi vil. Kan godt være at han har tenkt litt men ikke er klar for å dele det enda. Kanskje han leter etter de rette argumentene for å overbevise deg om sine ønsker iom at du allerede har ytret dine[;)]

Back
Topp