Hvorfor skal det være ca 18 grader på barnesoverom?

snuppah88

Gift med forumet
Jeg skjønner ikke det jeg[&:] De sover jo sååå godt ute i frisk luft..

Så her ligger minsta i vognbagen, med voksiposen.. og det er ca 7 grader på rommet.. Aldri sovna så fort som ikveld hun[:D]

fordi ingen orker å ha et rom i huset med 7 grader?

Vi har det, delvis ufrivillig, og det er et helvete å labbe inn der nydusja om morran for å finne klær.. [X(]

Det er vel ingen regel som sier det?
Er vel bare at det helst ikke skal være for varmt..

Jeg tenker med meg selv at JEG ikke hadde likt å sove i et rom der det var 7 grader, derfor sover gutten min i et rom som er varmere.

Du gjør det som er best for deg.[;)]

ORIGINAL: fairy

Det er vel ingen regel som sier det?
Er vel bare at det helst ikke skal være for varmt..

Jeg tenker med meg selv at JEG ikke hadde likt å sove i et rom der det var 7 grader, derfor sover gutten min i et rom som er varmere.

Du gjør det som er best for deg.[;)]

jo, sto i en brosjyre vi fikk fra sykehuset... [8|]

jeg syns det er rågodt med kaldt rom.. og siden barn liker å sove ute så liker sikkert de og det da..? [;)]

jeg syns det er rågodt med kaldt rom.. og siden barn liker å sove ute så liker sikkert de og det da..?

Men man kler vel ikke på dem så mye når de skal sove inne og de små sparker jo lett av seg dyna...? Kan være derfor[8|]

e hadde dåna, ligger du med masse tøy på da eller??? og det må jo vøre issskaldt når du står opp om mårran?? tenk å sette føttene ned på et så kaldt gulv da,  ggrrrrrr...  er enig at det skal være kjølig på soverommet, men 18 grader er kjølig nok for meg...

Men godt dere sover godt da [:)]  her har vi ikke rommet til snuppa kaldere enn 18-19 grader, når det er kaldere enn det så våkner hun pottetett, og astma hosten er der med en gang...

ORIGINAL: Inmari

jeg syns det er rågodt med kaldt rom.. og siden barn liker å sove ute så liker sikkert de og det da..?

Men man kler vel ikke på dem så mye når de skal sove inne og de små sparker jo lett av seg dyna...? Kan være derfor[8|]

hmm ja.. det kan være.. men hun her ligger iallefall i voksiposen sin, så fryser gjør hun ikke[:)]

Jeg tror ikke det skal være varmere enn 18 grader, så lenge det går ann å unngå. Men jeg har laaangt fra 18 grader når jeg sover, og jeg spurte hver eneste jordmor og helsesøster jeg kom over om det gjorde noe at vi hadde det kaldt på soverommet. Fikk  bare høre at så lenge hun var påkledt og ikke frøs, så gikk det heelt fint.

Jeg er fanatisk lufter og MÅ ha frisk luft, så da blir det automatisk ganske kaldt om vinteren. sover godt da. [:D] Men når det er på det kaldeste slipper jeg inn litt varme fra gangen før vi legger oss så det ikke blir for kaldt for snuppa.

kanskje lurt med lue oxo hvis d er såpass...vi har 18 på aircondition på rommet og jeg syns d er kaldt...må oxo tenke på at lungene ikke er fult utviklet og hvis det blir for kaldt i pusten kan d bli farlig(lungebetennelse luftveisinnfeksjon)... derfor man ikke skal ha spedbarn ut i 10 kalde osv...

quote:

quote:

Men man kler vel ikke på dem så mye når de skal sove inne og de små sparker jo lett av seg dyna...? Kan være derfor

hmm ja.. det kan være.. men hun her ligger iallefall i voksiposen sin, så fryser gjør hun ikke

Regnet jo ikke med det da[:D]. Skjønner tankegangen din også. Litt av grunnen til at det står 18 grader er nok fordi mange liker å ha 24 grader innetemperatur, og dette er jo ikke noe særlig sovemiljø... SÅ det er nok litt sånn maks-temperatur også.

Jeg må ha det kjølig på rommet. Vinduet står oppe hele dagen, og jeg lukker det nesten helt igjen når vi legger oss. Vi har dundyner, så har det godt og varmt. Kasper turner i sin seng, så han har ikke vinduet åpent. Mellomste gutten vår har loftseng, og det kan bli litt varmt på rommet hans, så han liker best at vinduet er åpent. Da ligger han med helårsdyne kun i underbukse. Han blir som glødende kull når han sover[&:][:D]

quote:

quote:

Men man kler vel ikke på dem så mye når de skal sove inne og de små sparker jo lett av seg dyna...? Kan være derfor

hmm ja.. det kan være.. men hun her ligger iallefall i voksiposen sin, så fryser gjør hun ikke

Sofie har som regel på seg et lag med ull under pysjen, eller body og strømpebukse. Dessuten har hun et pledd på dyna. For hun er veldig kald på fingrene om morgenen, men hva skal jeg gjøre, binde dem fast? [;)] Nytter ikke med votter heller, har prøvd det. [8D] Men hun sover veldig godt.

Da størsten ble født (i januar) fikk vi beskjed om at jo kaldere soveom jo bedre. Ikke så kaldt at det er minusgrader, men alt fra 5 til 12 grader. Ha heller på en tynn lue. Så her sover begge barna i ullpysj i ca 10 grader[:)] Minsten har et hjemmestrikket helseteppe i ull under dyna. Han er god og varm[:)]

ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: Dollface

fordi ingen orker å ha et rom i huset med 7 grader?

Vi har det, delvis ufrivillig, og det er et helvete å labbe inn der nydusja om morran for å finne klær.. [X(]

"Walk in closet" skal du ha, men råd til å varme det opp?? [8|]

er fin på det vettuh.. kåstær å værra kjærring.. dyr i drift sier gubben.. [:-]
Nei, må nok få slengt inn noen varmekabler i gulvet der og litt real varme så jeg ikke trenger fryse på puppen når jeg skal kle på meg.. [8D]

det er vel mere det at det ikke skal være over 18 grader vel!?[:)]

Back
Topp