Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest?

CD 13, 1 DPO

Da var man endelig i dpo land. Denne tiden gikk ekstremt fort. Plutselig hadde jeg maksimal på monitor på cd 11, og maksimal på cd12 (som jeg da regner som el dag). Idag var den kun på høy, så tyder på at el var i går.

Aksjelegginga ble jo så som så, da el kom mye tidligere enn vanlig og vi begge jobber skift. Men vi fikk lagt aksjer på cd11 og 12, som da vil si dagen før el og på el dagen. Krysser fingrene for at det holder. Ikke mer vi får gjort nå….
 
Har dere noen gang sjekket hvordan el testene er i dpo land? Tok en nå nettopp bare for moro skyld. Har gjort det før også, og da har streken omtrent ikke vært eksisterende. Men nå er den ganske sterk…5 dpo…synes dette var litt merkelig. Og er nå redd for at kroppen prøver på en eggløsning IGJEN?? Hva tenker dere? Vet at lh kan variere litt under hele syklusen og mange kan få nesten positiv test rett før TR. Syntes bare dette var litt rart :playful:
7D5862C4-F3F1-4642-80E5-65291D4CE907.jpeg
 
CD 18, 6 DPO

Sinnsykt trøtt i dag. Puppene er litt smått ømme, og det føles ut som om jeg har et litt stramt belte rundt ved livmor området. Kommer nok til å ta en test på onsdag og torsdag. Begynner på progynova på torsdag, så hadde i grunnen vært fint å funnet ut om jeg er gravid eller ikke før det :rolleyes: selv om det ikke er farlig for fosteret å begynne på dem.
 
Kjedelig:( men signerer trønderen! Trenger ikke bety at det ikke har klaffet likevel ❤️
 
CD 21, 9 DPO og oppstart av Progynova

Da kom dagen, og jeg har startet på progynova, som forbehandling før IVF. Disse skal jeg ta morgen og kveld, frem til TR og starter jeg på menopur. Progynova skal visst gi en jevnere follikelvekst. Kjenner jeg grugleder meg til å starte med IVF #2.
Masse lykke til ❤️
 
CD 23, 11 dpo og dag 3 på Progynova

Det har gått bra hittils med å ta progynova. Men i dag sto jeg opp med hodepine, kvalme og menssmerter. Tenker nok progynova har en innvirkning her. Tar 2mg morgen og kveld.
Om lutealfasen min holder seg på 13 dager, selv om jeg fikk el tidligere denne syklusen, så forventer jeg TR om 3 ish dager. Ser egentlig frem til å bli ferdig med tablettene og starte med Menopur.
 
CD 1, og sprøytestart :)

Da dukket TR opp som bestilt, vi hadde jo et bitte lite håp om å klare det selv før IVF. Men sånn gikk det ikke.

Så da er jeg ferdig med progynova, og starter opp med Menopur i kveld. Veldig spent på hvordan jeg reagerer på denne sprøyta. Første IVF runde, brukte jeg Rekovelle og det gikk veldig greit. Hadde lite ubehag. Så krysser fingrene for at dette er vidunder medisinen som resulterer i en spire som sitter til termin denne gangen. Synes vi fortjener det etter snart 6 år og med mange nedturer❤️
 
CD 1, og sprøytestart :)

Da dukket TR opp som bestilt, vi hadde jo et bitte lite håp om å klare det selv før IVF. Men sånn gikk det ikke.

Så da er jeg ferdig med progynova, og starter opp med Menopur i kveld. Veldig spent på hvordan jeg reagerer på denne sprøyta. Første IVF runde, brukte jeg Rekovelle og det gikk veldig greit. Hadde lite ubehag. Så krysser fingrene for at dette er vidunder medisinen som resulterer i en spire som sitter til termin denne gangen. Synes vi fortjener det etter snart 6 år og med mange nedturer❤️
Masse lykke til❤️
 
Dag 3 med Menopur

Stikkingen går egentlig som en lek. Men Menopur svir litt. Har funnet ut at jeg må sette den laaaangsomt og massere lett på stikkstedet til slutt, da svir den ikke like ille. Men trodde den skulle være verre, etter å lest mange kommentarer om at den er en skikkelig «svier».

Kontroll neste onsdag på stimuleringdag 9. Krysser alt jeg har for at det vokser godt nedi der❤️ Ingen merkverdige bivirkninger foreløpig. Lett hodepine har jeg hatt hver dag fra jeg startet med progynova, så det er vel det eneste. En liten smule oppblåst kanskje. Ellers i fin fin form:)
 
Dag 8 Menopur og dag 3 med Fyremadel

I morgen er det tid for første ultralyd etter sprøytestart. Jeg håper så inderlig at det har skjedd mye positivt der nede. Krysser fingrene for mange fine egg, som ihvertfall er på vei til å vokse seg fine :smiley-angelic001

Hatt masse eggløsningsslim de siste dagene, så håper det er positivt.

Men jeg er sliten. Kjempe sliten. Hodepinen har vedvart siden oppstarten av progynova. Så nå tror jeg rett og slett at jeg kommer til å kaste inn håndkle og sykemelde meg den siste tiden. Jobben er et slit om dagen, og jeg har null energi. Så tror jeg må ringe legen i morgen. Takk og lov har de full forståelse for hva jeg gjennomgår, med tanke på at vi har mistet det vi ønsker mest i hele verden, to ganger før i år.

Og jeg skal ikke legge skjul på at jeg er nervøs for om jeg blir gravid igjen. At det samme skal skje igjen….redd for at jeg ikke skal tørre å glede meg den dagen to streker lyser mot meg igjen…

Å være ufrivillig barnløs, miste flere ganger og være i ivf karusellen, det er virkelig ikke for pyser!!! Jeg så sliten, psyken min er nedbrutt og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle å miste en gang til…gud forby at det skjer igjen.

Nå er det vel vår tur! Er det ikke? :sorry:
 
Back
Topp