hvorfor sier man

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
at et svangerskap er 9 mnd når man går gravid i 9,5 mnd... og vi sier 40 uker, halveis er ved 5 mnd ikke ved 4,5mnd.... hvorfor ble de to ukene man legger til når man finner ut at man er gravid, hvorfor blir de plutselg fire uker? fatter ingen ting nå..

He he- prøvde å forklare mannen det, fordi jeg er 18 uker i morgen og han utrykte, jøss halveis... Ikke lett å bli klok nei!

Det er litt tingvint det der.... Og noen spør hvor mange uker man er på vei, noen om måneder. Jeg tenker ikke så nøye over månedene,så blir helt forvirra når noen spør om det.

Jeg skjønner det ikke selv engang. Når folk spør hvor langt jeg er på vei svarer jeg antall uker, eller rett og slett hvor mange måneder det er igjen til termin.

Jeg teller uker jeg er på vei, ferdig med det :)
Klarer ikke å begynne å knote med alt dette andre her :p

Når man sier 9 mnd er det vel fordi man er gravid i 9 kalendermnd. Jeg ble gravid i Oktober, og det er da 9 mnd til termin som er i Juli. En graviditet er jo regnet ut i dager, 282 dager som blir 40 uker og 2 dager. Men man er jo GRAVID i 38 uker, siden de to første ukene er før babyen blir til :)
Det er ikke alle mnd det er 4 uker heller, noen mnd er jo 5, men hvis man deler 38 uker på 9 mnd får man 4,22222 så da er man jo innafor hehe...

For et system, men jeg går etter uker bare. Og hvis noen spør hvor mange mnd, sier jeg - tjah, si det, hvor mange mnd er det til Juli da?? :P
Til noen som spør etter termin også sier jeg bare begynnelsen av Juli hehe :)

Back
Topp