Hvorfor setter ikke spiren seg??

JuliiiMamma

Forumet er livet
Vi som prøver :)
Juligull2021
Har fått vite av gynekologen det ikke feiler EL noe. For jeg har EL. Gynekologer mener det ikke feiler meg noe. Har regelmessig syklus på 25 dager gjennomsnittlig

Men har begynt å undre litt på om kanskje det er kroppen min som ikke klarer å holde på spiren og ender i TR hver mnd.

Prøver å ikke tenke for mye på dette, men litt vanskelig når man ikke skjønner hvorfor spiren aldri har sett seg. Er det kroppen, eller er det noen andre faktorer som spiller inn.

Noen av dere som kanskje har opplevd det samme, som har f.eks brukt noe eller annet som har gjort spiren har satt seg?? :)

Vet sånne ting kan ta tid før det klaffer og spiren setter seg, men når det aldri har skjedd.
 
Vet du ca hvor lang lutealfasen din er? Det optimale er vel 12-14 dager. Om den er kortere enn 10 dager kan det skape problemer for at egget kan feste seg. Om den er for kort vil progesterontilskudd kunne hjelpe.
 
Vet du ca hvor lang lutealfasen din er? Det optimale er vel 12-14 dager. Om den er kortere enn 10 dager kan det skape problemer for at egget kan feste seg. Om den er for kort vil progesterontilskudd kunne hjelpe.

Har gjennomsnitt syklus på 25.
Fra EL til TR er det mellom 12 - 14 dager.

Når jeg tok en progesteron eller hva den prøven heter :joyful: var den sterk den 19 og 20.
 
Last edited:
Har mannen testet sæden sin?

Overvekt? Røyking?

Vi kom til pp 17 da det plutselig klaffa. De fant ikke ut noe direkte feil hos oss heller.
 
Har mannen testet sæden sin?

Overvekt? Røyking?

Vi kom til pp 17 da det plutselig klaffa. De fant ikke ut noe direkte feil hos oss heller.


Han skal ta en ny prøve i løpet av neste mnd. Han måtte levere ny prøve da forje ikke viste verken eller. Men da måtte han gå noen mnd før neste test.

Vi begge driver å går ned i vekt, mest han da jeg har gått ned en god del.

Begge snuser, prøver å snuse mindre.
Ingen av oss to røyker.
 
Last edited:
Har fått vite av gynekologen det ikke feiler EL noe. For jeg har EL. Gynekologer mener det ikke feiler meg noe. Har regelmessig syklus på 25 dager gjennomsnittlig

Men har begynt å undre litt på om kanskje det er kroppen min som ikke klarer å holde på spiren og ender i TR hver mnd.

Prøver å ikke tenke for mye på dette, men litt vanskelig når man ikke skjønner hvorfor spiren aldri har sett seg. Er det kroppen, eller er det noen andre faktorer som spiller inn.

Noen av dere som kanskje har opplevd det samme, som har f.eks brukt noe eller annet som har gjort spiren har satt seg?? :)

Vet sånne ting kan ta tid før det klaffer og spiren setter seg, men når det aldri har skjedd.
Hvordan går det nå?
 
Hvordan går det nå?


jeg har ikke vært inne her på denne tråden på en god stund merker jeg.
Da jeg skulle teste meg og undersøkes om det kunne være noe endometriose etc. samt som samboeren skulle teste seg
Så kom ikke mensen i oktober / november og fant da ut at vi ventet plutselig barn sammen :joyful:
 
jeg har ikke vært inne her på denne tråden på en god stund merker jeg.
Da jeg skulle teste meg og undersøkes om det kunne være noe endometriose etc. samt som samboeren skulle teste seg
Så kom ikke mensen i oktober / november og fant da ut at vi ventet plutselig barn sammen :joyful:


Å gratulerer :Heartred:Heartred
Er i samme båt som deg, så var derfor jeg lurte. Har vært på sjekk hos gyn, ingenting galt.
 
Å gratulerer :Heartred:Heartred
Er i samme båt som deg, så var derfor jeg lurte. Har vært på sjekk hos gyn, ingenting galt.


takk :Heartred


Jeg kom ikke så langt at jeg fikk sjekket og fikk vite hva det kunne være da kroppen kanskje fikk noe annet å tenke på og ga etter da :dontknow Men kan jo være da kroppen min og hodet tenkte litt for mye på dette om jeg kunne bli gravid, når kom dette til å skje, kommer dette noen gang til å skje. så tenkte jo veldig på dette og det tok mye fokus og energi i både sinn og hodet. Men har ikke noe tips og råd for hva som kan gjøre fortgang på prosessen :gen113
 
Back
Topp