hvorfor selger de juleting i sept?

soda

Flørter med forumet
jeg elsker jula og skjønner ikke hvorfor de skal begynne med den i sept/okt. kakemennene begynte de med i sept. og julepynten kommer i okt. juleøl,julebrus og julekort i okt. vet at butikkene vil selge mest mulig av alt som har med jula å gjøre men hvorfor så tidlig? skulle være noe som sa at de ikke kunne begynne før nov. da kunne folk ha fått litt julestemning og kost seg i des mnd. jeg vet at det ikke har noe betydning for butikkene men jeg nekter å drikke julebrus før i des. eller noe som har med jule ting å gjøre.får ikke noe julestemmning hvis ikke. er det bare meg som er teit eller burde de begynne senere?[:)]

Eneste jeg har kjøpt, er 3 flasker med den brune julebrusen på glassflaske, og en halvliter vanlig julebrus. Og to pakker marsipan. Resten får vente til jul. Er veldig enig at de selger ting litt for tidlig. Men som jeg hørte her: marsipan og julebrus skal ikke spises i jula, men før jul! Ikke enig den...skal spare meg til lille julaften jeg....da skal jeg spise marsipan! Men generelt sett hadde ikke juletingene trengt å komme før første helgen i advent!

Helt enig i at det kommer for tidlig, alt for tidlig med julepynt i butikkene allerede nå, da mister man jo nesten lysten på jul når den tid kommer.

Men julebrus har jeg nok drukket en del av allerede, og litt marsipan har det blitt, men det er tidlig...

Åh så enig med dere om at de begynner ALT FOR TIDLIG!!! Jobber selv deltid i butikk og vi fikk beskjed om å sette ut julevarene nesten i begynnelsen av OKTOBER!!! (vi fikk protestert litt på det da siden vi skulle få ny sjef) Så vi klarte å få utsatt det til helt i slutten/begynnelsen av november. Synes det er alt for tidlig..[:(] så utrolig kjipt å stå på jobb i masse julepynt og greier. Mye koseligere når desember nærmer seg.

Nå skal det sies at da jeg bodde i USA hadde de tenkt å kjøpe JULETRE først i november, men siden jeg var der gikk de med på å vente til midt i desember!! For en gal verden!![:D]

SKal være en hvit jul, ikke grønn! Men det får bare tiden vise.

MÅ ha hvit jul, det er så koselig.
Enig i at jula begynner litt for tidlig i butikkene... Blir lei av julen før den er begynt jo...
Men det er vel for at handelstanden skal tjene mest mulig penger på oss

jo,er vel enig i at juletingene kommer litt for tidlig i butikkene,men er glad for at Marsipanen kommer da for det er det beste jeg vet![:D]hehe.
Skal snart på julehandel i S.Sjøen,gleder meg[:)]

er du fra vega så morsomt[:D]
er nesten derfra[;)] men bor i s.sjøen
hvor gammel er du?

Jeg har forklaringen for hvorfor de starter så tidlig med julepynten:

Jeg jobber i en stor forretning som sleger MYE jule ting. grunnen til åt vi må begynne å pakke ut julepynten så tidlig er av den enkle grunn at vi har over 2000 forskjellige julepynter som skal være fremme for 1.desember. og av hver av de sortene julepynt er det jo mange antall som skal prises og plasseres osv....

Men det er teit å begynne julen så tidlig synest jeg også... Men vi har desverre ikke noe valg...[&:]

Skulle ikke vært lov til å begynne før 1. desember syns jeg.....

Cecci85 jeg må bare si e ting til deg ang et der med å ikke ville ha hvit jul..
Du må da ville det [:)] Du kan fint gå tur med bebisen selv om det er kaldt... voksipose holder kulda ute og ta på henne klær.. de ligger veldig lunt å godt oppi vognene så gjør da ikke noe om det er litt kaldt [:)]
Kle på deg godt.. lue, skjerf og votter og gå tur mens det faller fiiiiin snø på deg... noe så kos da gitt [:D][:D][:D]

hei[:)] ja er fra vega ja.19 år jeg[;)] hva med deg?
ORIGINAL: jomfruen83

er du fra vega så morsomt[:D]
er nesten derfra[;)] men bor i s.sjøen
hvor gammel er du?

jeg er 22
kommer fra sandvær[:D]

Back
Topp