Hvorfor så sint på kvelden?

Bringebærsaft

Flørter med forumet
Her har han raserianfall til samme tid hver kveld. Vet at det er vanlig at de er urolige på kvelden, men så sint som han er trodde jeg ikke de ble. Han er ikke sulten, ikke vondt i magen. Mulig at han er vedig trøtt da han sovner innimellom, men så fort jeg endrer litt på sittestillingen eller grepet jeg beæret på våkner han og raser om ikke enda mere da. Forslag til hva jeg kan gjøre? Vurderer å prøve å ordne en rutine for kvelden og legge han i senga, men synes 6 uker kanskje var litt tidlig? Er en smule utslitt nå, og kjenner jeg gruer meg til hver kveld...
 
Klem til deg...

Også hørt di kan være urolige til samme tid men ikke sinna?? Mener HS sa på ktr her om dagen at di gjerne griner for å få ut spenninger men sa ikke noe om at det skjedde samme tid hver dag....
 
Kunne høres ut som han kanskje er overtrøtt? Min blir også sånn hvis han har sovet lite eller dårlig på dagen, og da er det bare å få han i seng så fort som mulig. Min er 8 uker gammel, og vi har en slags "rutine", funker bra, verdt å prøve :)
 
Kunne høres ut som han kanskje er overtrøtt? Min blir også sånn hvis han har sovet lite eller dårlig på dagen, og da er det bare å få han i seng så fort som mulig. Min er 8 uker gammel, og vi har en slags "rutine", funker bra, verdt å prøve :)

Jeg tenker også at han er overtrøtt. Vi kom oss i seng 2230. Framskritt det, men prøvde å legge han i 2100 tiden da han var kjempe trøtt, men ble så sint når han kom i senga... Kan jo starte med 2230 og legge han gradvis tidligere..
 
Min på snart 6 uker er lik de dagene han har sovet dårlig på dagen/ettermiddagen. Går det for lang tid mellom sovingen blir han overtrøtt og hysterisk. Ingenting hjelper. Han sovner innimellom, men våkner etter en kort stund og er veldig urolig i kroppen.

Her har mer søvn fungert godt☺️
 
Har du prøvd "hvit støy"??

Har lastet ned en app på mobilen jeg og nå i kveld ville hun ikke ligge aleine, gråt også litt når jeg tok henne opp. Satte da på støvsugerlyden og ho slutta å gråte med en gang og blei rolig.... Prøvd den noen ganger i det siste og har fungert bra :) første gangene jeg prøvde når ho var litt mindre fungerte det ikke.... Er nå 6 uker :)
 
Kunne høres ut som han kanskje er overtrøtt? Min blir også sånn hvis han har sovet lite eller dårlig på dagen, og da er det bare å få han i seng så fort som mulig. Min er 8 uker gammel, og vi har en slags "rutine", funker bra, verdt å prøve :)
Signerer denne. Min er 4 uker i dag og vi har kveldsrutiner vi innarbeider nå og det hjelper :)
Jeg tror det handler om å være forut for når de blir trøtte.
Eks her kan hun våkne for mat mellom 6 og 9 og vi steller henne for kvelden så fort hun våkner og gir pupp og mme når pysjen er på.
Så legger vi henne og vips var masse skriking unngått. :)
Etterhvert vil hun bli stelt til fast tid, men ikke før hun viser tydelig når det er. Mild approach :)
 
Leste et sted (spedbarnsboka fra sykehuset tror jeg), at de anbefaler å innarbeide rutiner fra rundt den alderen rundt kveldslegging og sånt.
Skader jo ikke å prøve.
 
Back
Topp