Hvorfor så gale med egen blogg til baby?

Mamoira

Blir kjent med forumet
Ble mye ståhei innpå her i går fordi jeg fortalte at min sønn har nå fått egen blogg. Jeg har mye familie i fjern og nær som har lyst å se hvordan det går med Liam og hva han gjør på om dagene så i stedet for å få mangfoldige tusen i tlf regning så laget jeg heller en egen blogg til han. Smart og gøy syns jeg. Men alle var jo ikke eninge!

Ta en titt! Er det så gale? [8|]

www.liamth.blogg.no

Synes det var så kjempe koselig ut, folk har kanskje trodd at du hadde ett barn som skrev blogg
selv? [8D]

næmmen, Maritha, er du her inne og [:D]

haha.. Ja, det skulle tatt seg ut. Baby på ett år som skriver blogg selv! :D

Så lenge man er selektiv på bilder og hva man skriver så synes jeg det er koselig! Veldig gøy for familie og venner som ikke ser barnet så ofte vil jeg tro. [:)]

Jeg for min del synes det er feil å ha en åpen blogg og la alle med tilgang på internett få ta del i ditt barns hverdag.
Små mennesker har også rett på privatliv, og jeg synes ikke det er nødvendig å ha en babyblogg åpen for alle..

Hvorfor ikke lukke den så kun barnet nære og kjente kan lese?

ORIGINAL: *Eva*

ORIGINAL: Thunderella

Jeg for min del synes det er feil å ha en åpen blogg og la alle med tilgang på internett få ta del i ditt barns hverdag.
Små mennesker har også rett på privatliv, og jeg synes ikke det er nødvendig å ha en babyblogg åpen for alle..

Hvorfor ikke lukke den så kun barnet nære og kjente kan lese?

hva med deg/dere da..som er her inne,og deler en del om barnets hverdag ? [8|]
går ikke det for det samme da ? [&:]

Jo, for de som gjør det!
Jeg gjør ikke det..

Vet du hva ungen min heter, hva hun liker/ikke liker? Hvordan hun ligger ann utviklingsmessig?

Jeg skriver av og til om ting hun har gjort, men jeg skriver ikke dagligting fra hverdagslivet vårt. Det er privat..

At jeg forteller at hun sitter bakovervendt i bilen er ikke så veldig utleverende.

ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: Lykkeliky

Så lenge man er selektiv på bilder og hva man skriver så synes jeg det er koselig! Veldig gøy for familie og venner som ikke ser barnet så ofte vil jeg tro. [:)]

Man kan sperre bloggen, og kun la de man vil få passord til bloggen...

Det er jo den beste løsningen. Copyright-merker, kopisperrer og lignende løser jo NULL OG NADA når folk vil bruke bildene til ting de ikke er ment for!

Da får kun de man stoler på, se bildene.

Trenger jo ikke låse feks innlegg, kun innlegg med bilder, om man er opptatt av att verden skal lese om hva ungen foretar seg ut fra ungens "egen stemme".

Jeg synes blogger skrevet ut fra barnets vinkel, i en "jeg-form" hvor jeg er barnet, er skrekkelig barnslig og kjedelig, men jeg liker generelt ikke blogger som handler bare om hverdagspjatt uansett, det må være litt substans for at jeg skal følge en blogg, feks aktuelle nyhetsdiskusjoner hver dag eller innimellom i alle fall, og litt mer interessant enn hvor langt babyen gulpet i dag...

Back
Topp