Hvorfor? Og hvordan ?

PSH

Blir kjent med forumet
Hvorfor har det seg sånn at lille våkner opp 5 min etter jeg har gått ut av rommet? Jeg ligger/sitter ikke i nærheten av han og likevel merker han når jeg ikke er tilstede i rommet.

Fryktelig irriterende siden han ikke sovner noe særlig på dagtid heller. Da våkner han å opp 5 min etter han er lagt ned. :dead:

Han har veldig behov for nærhet. Og i følge fysioterapeut så trenger han hjelp til å finne roen(han er en veldig aktiv gutt) , så å legge han og satse på at han finner søvnen selv nå er jo ikke aktuelt akkurat.

Men han kunne gjerne sovet litt lengre på egenhånd :p

Jeg har ingen tid for meg selv på kvelden, har ikke hatt det de siste 6 mnd. Men enn så lenge så er jeg trøtt når kvelden kommer så det går sånt sett greit. Selv om jeg merker det enkelte kvelder..... har jo litt smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores020 jeg gjerne skulle gjort uten han tilstede, men han følger nøye med når vi gjør husarbeidet :laughing025 tidlig krøkes

Jeg får prøver å snike meg ut nå, må lufte hunden og tisse å sånt....

Har du sjekket han for låsninger hos kiropraktor? Min fysioterapeut sa det samme, viste seg at han hadde 4 låsninger. Helt annen gutt etter behandling.

• Liker
Reactions: PSH
Føler med deg. Vår er lik. Slitsomt!
Min får tenner og har vært veldig snørrete en stund. I tillegg har han en fussy periode ifm utvikling... ligger liksom bare å slumrer. Gir Paracet av og til pga tannfrembrudd.

• Liker
Føler med deg. Vår er lik. Slitsomt!
Min får tenner og har vært veldig snørrete en stund. I tillegg har han en fussy periode ifm utvikling... ligger liksom bare å slumrer. Gir Paracet av og til pga tannfrembrudd.

Ja han har nå holdt på sånn siden fødselen så det hadde vært litt digg å få litt annen rutine på det... og kunne fått noen timer på kvelden for seg selv hadde vært himmelsk.... og hvis faren kunne gått inn å gitt smokken og lillegutt hadde roet seg med det, akk ja, det er dessverre noe vi må jobbe imot hehe...

Nå har lillegutt flyttet opp i senga til meg, faren har tatt gjestesenga på barnerommet.
Jeg våkner jo opp så fort lillegutt begynner å "knirke" og stapper inn smokken, så sover han videre.... og da sover vi godt i samme seng, lillegutt og jeg....

Men hvis han sover i egen seng så kommer han så langt i "knirkingen" sin at han kaver mer og ikke klarer å finne roen, da hjelper det ikke bare med smokken.... da må en kose og løfte opp å gjerne ta frem puppen =)

Så får jeg se om jeg får inn en rutine på å sove i egen seng. Nå sovner han inn lettere, bare legger han i seng og stryker han over panna så er han borte, gjerne etter litt pupp og kos først da. Må bare være tålmodig.

Å så er det mye utvikling på kort tid nå, og tenner så det hjelper jo ikke hehe

Ja han har nå holdt på sånn siden fødselen så det hadde vært litt digg å få litt annen rutine på det... og kunne fått noen timer på kvelden for seg selv hadde vært himmelsk.... og hvis faren kunne gått inn å gitt smokken og lillegutt hadde roet seg med det, akk ja, det er dessverre noe vi må jobbe imot hehe...

Nå har lillegutt flyttet opp i senga til meg, faren har tatt gjestesenga på barnerommet.
Jeg våkner jo opp så fort lillegutt begynner å "knirke" og stapper inn smokken, så sover han videre.... og da sover vi godt i samme seng, lillegutt og jeg....

Men hvis han sover i egen seng så kommer han så langt i "knirkingen" sin at han kaver mer og ikke klarer å finne roen, da hjelper det ikke bare med smokken.... da må en kose og løfte opp å gjerne ta frem puppen =)

Så får jeg se om jeg får inn en rutine på å sove i egen seng. Nå sovner han inn lettere, bare legger han i seng og stryker han over panna så er han borte, gjerne etter litt pupp og kos først da. Må bare være tålmodig.

Å så er det mye utvikling på kort tid nå, og tenner så det hjelper jo ikke hehe
Samme her, mini og jeg ligger i dobbeltsenga :-)

• Liker
Bæresjal, eller la ham sove i vogn/vugge e.l på stua.
Sånn er mange små i begynnelsen. Dere "får tilbake" kvelden etterhvert. ;)

Bæresjal, eller la ham sove i vogn/vugge e.l på stua.
Sånn er mange små i begynnelsen. Dere "får tilbake" kvelden etterhvert. ;)

Han blir dessverre sååå forstyrret av lyder så han må inn på soverommet med døra igjen når han skal sove på kvelden. Men på dagen så sover han best oppå meg....

Dette var jo egentlig en tråd som ble startet kun av forundelse av hvorfor lille våkner opp 5-10 min etter jeg har forlatt rommet.... uansett egentlig. ...
:joyful:
Jeg har jo en annen tråd ang soving og leggerutine her, men de flyter visst i hverandre nå

Back
Topp