Hvorfor må alle bruke slik kvalmende parfyme?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg blir så uvel å bevege meg ute blant folk. På vei til jobb. På jobb og på vei hjem. Akkuratt nå burde det ikke være lov å stinke:( jeg blir så uvel og kvalm. Har kastet opp flere ganger allerede pga parfyme lukt. Dette var dagens syting fra meg:) sitter på jobb nå og prøver å unngå alle som stinker, alene i den ene delen av sofaen:)

Uff, føler med deg!! Her i huset fikk vi slutte med parfyme begge to - jeg Tåler ikke lukter av noen sort =P Så håper jeg får tilbake min "normale" luktesans fort etter fødsel!

Jeg synes parfyme er en uting uansett om jeg er gravid eller ikke. Jeg er allergisk så jeg nyser og tårene renner når folk har "badet" i parfyme og jeg må oppholde meg i nærheten av dem. Det er ekkelt og slitsomt! Men men... lite man får gjort med det i grunn. 

Huff, kjipe greier! :/

Bare å puste gjennom munnen! :P

Når jeg gikk gravid så måtte mannen sove på sofaen de første 4 månedene. Parfymen han gjorde at jeg brakk meg bare han kom nær meg, hjalp ikke at han sluttet med den for jeg innbilte meg at han hadde den på uansett.

sånn er det å være gravid.. :P
Husker jeg fikk en parfyme rett før jeg fant ut at jeg var gravid.. den lukta greit en liten stund, og så begynte den bare å lukte helt forjævlig.. den ble aldri den samme igjen så den måtte jeg bare kaste...

Jeg reagerer veldig på sterk og tung parfyme, så vet at det ikke er noe hyggelig å sitte i en slik dunst. Og jeg tror vi bare må leve med at noen bare må dynke seg i godlukt for å klare dagen sin. De tenker ikke på sarte neser :(

Dollface skrev:
sånn er det å være gravid.. :P
Husker jeg fikk en parfyme rett før jeg fant ut at jeg var gravid.. den lukta greit en liten stund, og så begynte den bare å lukte helt forjævlig.. den ble aldri den samme igjen så den måtte jeg bare kaste...

Akkurat samma her!

Helt enig.. ikke bare parfyme, noen folk bare lukter fryktelig sterkt!! ;P
Gleder meg til å få normal luktesans igjen.. 

Surita skrev:
Jeg synes parfyme er en uting uansett om jeg er gravid eller ikke. Jeg er allergisk så jeg nyser og tårene renner når folk har "badet" i parfyme og jeg må oppholde meg i nærheten av dem. Det er ekkelt og slitsomt! Men men... lite man får gjort med det i grunn. 

Jeg er også slik. Er ikke bestandig så veldig greit å sitte i kassen på butikken. Må bestandig unnskylde meg og snu meg vekk for å nyse og tørke tårer og snørr.

Før jeg ble gravid brukte jeg parfyme nesten hver dag, men ikke så mye. Etter graviditeten nå, bruker jeg ikke parfyme lengre, fordi ingen parfyme lukter godt på meg lengre..

Noen bruker så ekle parfymer at jeg faktisk brekker meg og jeg er ikke gravid.... :-/

Har ei på snart 6 år som garantert hadde signert deg ;)

Ho tåler ikke de fleste typer parfyme, parfymert vaske/skyllemiddel..dufter til støvsuger o.l.
blir tett og må ofte legges inn pga at folk kliner alt mulig på seg selv og i klærne.

Nå som vi har vært uten slikt i hjemmet i snart 6 år så synes vi alle at sterke lukter er svært ubehagelige..skjønner ikke at enkelte faktisk tror de lukter bedre av den grunn *grøss*

Her har vi så og si sluttet med parfyme. Har flere i omgangskretsen som ikke tåler det, og det er helt greit å klare seg uten. Synes virkelig synd på dem som reagerer på lukter:S en ting er å bli kvalm av enkelte parfymer, men å få et astmaanfall e.l er jo noe helt annet..

huff vet hva du snakker om og føler virkeligt med deg!! Hadde akkuratt samme problemet selv når jeg gikk gravid med hu minste.. så jeg bruker bare friske parafymer og ikke mye.. for vet hvordan det er

hehe føler med deg! nå er det jo kaldt nok til at det ikke ser dumt ut å dra skjerfet opp i ansiktet da.

Godt det ikke er bare jeg som reagerer på dette da. Regner med at det er graviditeten. Men det er en ulempe når jeg ser, går forbi er på samme sted som mange hundre personer hverdag. Selv om det er vinteren kan jeg ikke ha på skjerf på jobben min. Føler at når jeg går forbi en parfyme stinkende mann eller dame, har jeg med meg lukta hele tiden føler jeg:(

Back
Topp