Hvorfor legger jeg på meg???

Bleiemos

Forumet er livet
Jeg klarer jo ikke å gå ned i vekt, jeg går jo heller opp!!![&:]

Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds, og gjerne frukt innimellom. Drikker en del vann, men kanskje ikke 2 liter. Men drikker mye ren juice! Jeg triller tur i minst en time hver dag, gjerne opp til 3 timer dersom jeg har noen å gå med. Dersom jeg av en eller annen grunn ikke kommer meg ut, så stepper jeg på steppemaskina om kvelden. Jeg er alenemor til en aktiv ettåring, og skulle da tro at jeg forbrenner en del kalorier på å løpe etter han hele dagene! Spiser jo litt snop i helgene, men ikke mer enn jeg synes jeg bør ha lov til. Snakk om kanskje en sjokolade og litt chips og en ferdigpizza, men ikke noe brus.

Har gått opp ihvertfall 3 kg siden januar!!!! Hva skjer?!?!?![&:]

Du har vel bygd masse muskler da[:)] de veier jo mer enn fett[:D]

ORIGINAL: Fesasmekjo

kanksje du bygger deg muskler, og muskler veier mer enn fett[;)]

Jaa, men så leser jeg at dersom man trener kan man bygge 2,5kg muskler på et år!:S Enten er jeg en vandrende proteinbombe, eller så er det noe annet...[8D] Merker at jeg har fett på magen, og merker at klærne strammer også...[:o]

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

kanskje du får i deg for få kalorier, sånn at kroppen er i sparemodus ?

Tror ikke det heller, for jeg spiser ikke lite.. Spiser heller normalt, har bare kutta ut snop og brus, og er begynt å trene mer. Spiser somregel frokostblanding til frokost, yoghurt til lunsj, "vanlig" middag, type fiskegrateng, kjøttkake, fiskeboller osv.., og til kvelds blir det somregel enda en frokostblanding..

Vel, kan være flere grunner til vektoppgangen. Kan være økt muskelmasse, sterkere skjelett +++
Tror jeg heller ville tatt mål av kroppen (med målebånd) og sett på forandringene i cm gjennom noen mnd. Om du fortsatt mener at det er fettmengden som øker, tror jeg at jeg ville tatt kontakt med legen.

ORIGINAL: Divinity

Vel, kan være flere grunner til vektoppgangen. Kan være økt muskelmasse, sterkere skjelett +++
Tror jeg heller ville tatt mål av kroppen (med målebånd) og sett på forandringene i cm gjennom noen mnd. Om du fortsatt mener at det er fettmengden som øker, tror jeg at jeg ville tatt kontakt med legen.

Ja ok. Men dersom man får mer muskler, så brenner man vel også flere kalorier, er det ikke slik?[8|] Skal gjøre som du sier, å heller finne frem målebåndet. Får holde på som jeg gjør i 1-2 mnd til, så får jeg heller prøve meg hos legen dersom jeg fortsatt eser ut...

Det som slår meg er at du kanskje får i deg litt mye karbohydrater i form av fruktsukker. Kanskje erstatte juicen med vann og noe av frukten med rå grønnsaker istedet? Men jeg vet ikke jeg altså, er ingen ekspert på feltet.

ORIGINAL: Bleiemos

Ja ok. Men dersom man får mer muskler, så brenner man vel også flere kalorier, er det ikke slik?[8|] Skal gjøre som du sier, å heller finne frem målebåndet. Får holde på som jeg gjør i 1-2 mnd til, så får jeg heller prøve meg hos legen dersom jeg fortsatt eser ut...

Jo, du brenner flere kalorier. Men, musklene veier allikevel mer enn fettet og kaloriene som forsvinner.

Svigermor hadde samme problemet som deg, trente og spiste sunt men gikk ikke ned i vekt. Legen fant ut at hun lagret næringsstoffene i maten feil eller noe, jeg husker faktisk ikke helt. Men, hun fikk noen tabeletter som funket som bare juling. Nå er hun tabelettfri, sunn og frisk, og har en normal vektnedgang i forhold til jobben hun gjør.

kanskje du får i deg for få kalorier, sånn at kroppen er i sparemodus ?

Tror ikke det heller, for jeg spiser ikke lite.. Spiser heller normalt, har bare kutta ut snop og brus, og er begynt å trene mer. Spiser somregel frokostblanding til frokost, yoghurt til lunsj, "vanlig" middag, type fiskegrateng, kjøttkake, fiskeboller osv.., og til kvelds blir det somregel enda en frokostblanding..

som regel er det veldig mye sukker i frokostblandinger, så ville kanskje bytta ut det med grovt brød eller helst knekkebrød med noe magert pålegg.. og helst det samme til lunsj, yoghurt blir litt lite (fint som mellommåltid da, men her og er det mye sukker).

Bruker den der "god morgen"blandingen, tror det er veldig lite sukker i den egentlig. Men skal sjekke i morgen!:) Brødskiver, poteter osv er jeg forsiktig med pga masse karbohydrater, men er nok en god del av dem i frokostblandingen også...[&:] Men den yoghurten kunne jeg nok ha bytte ut med noe ja!!:)

ORIGINAL: Inmari

Det som slår meg er at du kanskje får i deg litt mye karbohydrater i form av fruktsukker. Kanskje erstatte juicen med vann og noe av frukten med rå grønnsaker istedet? Men jeg vet ikke jeg altså, er ingen ekspert på feltet.

Har tenkt på dette med karbohydrater ja, men har ikke vært så flink til å sette meg inn i hva som inneholder hva..:S Men jeg unngår å spise for mye brød og poteter og slikt. Dersom det er masse karbo i juice og frukt, så skal jeg kutte ned der også..;) gulrøtter er jo godt![:)]

på inn på www.vektklubben.no , det er gratis og der kan du registrere det du spiser i løpet av dagen for å se hvor mye du får i deg..

Okei, TUSEN takk!!:)

ORIGINAL: Mamman t Ove Leander

Kroppen trenger kalorier for å klare å bygge muskler[:)]

Sant det, men om hun spiser det hun har skrevet over, tror jeg ikke faren er at hun får i seg for lite kalorier i forhold til slik hun trener. [;)]

ORIGINAL: Bdancer

har samme problemet selv, holder på å bli sprø[:@] går faktisk ned i vekt om jeg spiser sjeldenere og drittmat... spiser jeg sunt og ofte så går jeg opp...

Ja det er noe dritt!!![&:] Det som plager meg er at da jeg bodde på hybel å spiste drittmat så holdt jeg meg slank. Når jeg får barn og skal spise ordentlig så sprenger jeg vekta..[8D] Og enda rarere; (og kanskje ekkle detaljer) har så å si null forbrenning i ukedagene, men når jeg spiser snop i helgen blir den mye bedre!!!:P

Mye kalorier i juice, også rein juice. Dropp juicen og drikk vann! Kan godt hende det hjelper. 

har samme problemet selv, holder på å bli sprø[:@] går faktisk ned i vekt om jeg spiser sjeldenere og drittmat... spiser jeg sunt og ofte så går jeg opp...

Ja det er noe dritt!!![&:] Det som plager meg er at da jeg bodde på hybel å spiste drittmat så holdt jeg meg slank. Når jeg får barn og skal spise ordentlig så sprenger jeg vekta..[8D] Og enda rarere; (og kanskje ekkle detaljer) har så å si null forbrenning i ukedagene, men når jeg spiser snop i helgen blir den mye bedre!!!:P

jeg sitter mye mer på do når jeg spiser dritt så kan hende det er det[:D][8D]
forbrenningen og stoffskiftet kan ha endret seg etter graviditet da...

Hahah, jeg får heller gå tilbake til ferdigpizza, brus, hoppe over frokost og ligge på sofaen dagen lang, så skal du se alt ordner seg!![:D][8D]

Det kan hende ja, men synes bare det er rart at jeg ikke har gått ned noe, heller tvert imot, etter at jeg endra livsstilen..

ORIGINAL: Aola

Mye kalorier i juice, også rein juice. Dropp juicen og drikk vann! Kan godt hende det hjelper. 

Ja det skal jeg faktisk gjøre. Takk for det, har aldri trodd det var så mye kalorier i det..:P

ORIGINAL: Aola

det tenkte jeg også! 45 kcal per dl... Juice har like mange kcal som brus...

Bygger muskler nå, og går opp; men det vil lønne seg på sikt. Mer muskler forbrenner mer fett på sikt. Ikke mist motet[:)]

Foresten bruker du noe for for prevansjon. Gikk selv opp 35 kg etter at jeg fikk satt inn p-stav. Aldri mer prevansjon på meg, nei[:D]. Gikk ned 14 kg da jeg sluttet(tok litt tid da)

Husk at det er MYE energi i juice da. I visse tilfeller kunne man gjerne ha drukket coca cola[&:]

Back
Topp