hvorfor kjenner noen fantomspark? *inspirert

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Ble inspirert av den andre tråden om fantomspark. Noen som vet hvorfor man/noen får det? Bare av nysgjerrighet :)

Jeg tror det bare er luft i tarmen, siden jeg kjenner dem over hele magen. Og av gammel vane, etter å ha kjent på sparkene i så mange mnd, feiltolker hjernen min dem som spark.

Jeg tror også det er luft i tarmene. De første skikkelige sparka trodde jeg faktisk var tarmene :p til jeg innså at det var jo ikke tarmer der.

For min del var det som "leamus" og helt klart ikke som luft i magen. Babyene har heller aldri kjent ut som luft i magen, helt anderledes.

Hadde fantomspark kun noen få ganger når eldste var 5 mnd. Muskelsammentrekninger? Tror kanskje det kan ha vært like før første el etter babyen kom...kanskje en sammenheng?

Jeg har kjent litt fantomspark nå og da etter første svangerskap. Nå som jeg er gravid igjen (4+5) kjenner jeg fantomspark hele tiden. Er nok en kombinasjon av luft og at livmoren strekker seg :-)

Kan det være en opplevelse, bare? Man har i mange uker gått og kjent etter bevegelse flere ganger i døgnet. Så kommer barnet, og ingen flere spark. Har hatt et par sånne opplevelser jeg også. Kan være hjernen som spiller oss et puss. ;)

Har ikke kjent det, så vet dessverre ikke.

Hadde det ekstremt mye det første året.
Kunne se at hele magen beveget seg sånn som når baby lå inni der.

Jeg vet ikke hvorfor noen kjenner, men jeg har kjent fantomspark fra dagen etter fødsel til nå som jeg er gravid igjen og det har da vart i 7 år.

Når jeg går sånne luftbobler i magen kjennes det helt ut som små baby spark.
Åååh savn!

Back
Topp